Sběr recenzí od reálných uživatelů probíhá v rámci průzkumů ICT v českých firmách a z ověřených online uživatelských recenzí ERP, CRM a DMS systémů na webu Asociace za lepší ICT řešení. Hodnoceno bylo 20 ERP a ekonomických systémů.
Oproti recenzím ERP systémů z předchozích let vidíme celkové sblížení udělovaných známek. Dá se předpokládat, že se zde projevuje konsolidace dodavatelských sítí a služeb výrobců informačních systémů.
"Svůj vliv na reálná hodnocení mají i přibývající zkušenosti podnikových uživatelů a správců IT s různými systémy - a tedy i větší přehled o reálných možnostech programů či smíření s obvyklými slabinami. Z hlediska spokojenosti a efektivity práce zaměstnanců vidíme velký potenciál v zavádění chytrých funkcí a chytré podpory využívající AI a konverzační rozhraní - chatbota. Tímto způsobem lze beze změny informačního systému zpříjemnit, usnadnit a zrychlit interakce uživatelů," říká k výsledkům recenzí Marek Dědič, ředitel Asociace za lepší ICT řešení.
Největší počet recenzí, a tedy i aktivních uživatelů, mají dle katalogu Asociace systémy SAP, Helios a Pohoda. Za nimi se zhruba třetinovým zastoupením skončily MS Dynamics / Navision, K2 a Money.
Do první desítky se řadí ještě Karat, ABRA, QI a Byznys.
Z hlediska celkové spokojenosti uživatelů s prací v ERP systému vedou informační systémy Altus Vario, WinFas a Dimenze, na pomyslné druhé příčce jsou Pohoda, Byznys a Karat.
Zbývající ERP systémy mají velmi vyrovnané hodnocení kolem školní dvojky. Nejméně spokojené uživatele má z hodnocených ERP systémů Vision.
Hodnocení podpory ze strany dodavatelů a výrobců ekonomických systémů se pohybuje na širší škále známek než hodnocení vlastní aplikace.
Téměř plný počet bodů získaly systémy ESO9 a PREMIER, které těsně následují Pohoda, ABRA, WinFas, Dimenze, Vario, Money, Byznys a Helios - v pořadí dle bodů, od nejlepšího.
Nejslabší úroveň podpory vnímají uživatelé systémů Infor a Dialog3000 - i zde je však hodnocení na úrovni školní trojky, tedy
celkově dobré.
Dle vyjádření uživatelů je možné identifikovat tři problematické oblasti, které snižují jejich spokojenost.
Problematické oblasti ERP:
Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne pátek 29. března 2019
Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Proč neodkládat inovaci ERP systému
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů
Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019
Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit
Jak se v praxi využívá chatbot
ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata
Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita
Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů
GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři
Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra
Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář
Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016
Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů
Jak najít lepší informační systém