Podle nového výzkumu reklamy v místě prodeje světové asociace POPAI (Point of Purchase Advertising International) realizovaného společností 3M a průzkumnou agenturou Locatus je zadní projekce dynamických reklamních sdělení na výlohy obchodů vysoce efektivním marketingovým nástrojem.
Při průzkumu byly využity fólie pro zadní projekci Vikuiti Rear Projection Film od 3M, které se nedávno staly vítězem kategorie "Best Projection Product" v rámci IE Awards 2007. Průzkum provedený ve čtyřech luxusních obchodních centrech v Nizozemí, včetně obchodů T-Mobile a Intersport, ukázal, že více než 88 % zákazníků považovalo digitální videoprojekci na Vikuiti obrazovkách/panelech za přínos pro image prodejny.
Studie založená na pozorování více než 24 000 kupujících a 1 562 rozhovorech v obchodech ve městech Zwolle, Utrecht a Zoetermeer rovněž ukázala, že až 64 % kupujících si bez nápovědy vybavilo alespoň jedno promítané sdělení a 57 % mělo pocit, že se z projekce něco přiučilo.
Průzkum také ukázal, že obrazovky Vikuiti mají přímý vliv na návštěvnost obchodů. Zhruba 0,8 až 1,8 % lidí, kteří prošli kolem obchodu se zastavili, aby si projekci prohlédli a 2,5 % všech těchto lidí vstoupilo do obchodu právě kvůli obsahu promítaného sdělení. Vzhledem k tomu, že kolem každého obchodu týdně prochází přes 100 000 potenciálních zákazníků, znamenají tato procenta výrazný nárůst návštěvnosti obchodů. Až 33 % lidí, kteří vstoupili do obchodu, tak učinilo na základě projekce na výloze.
Willem Arns, Visual Marketing Manager jednoho ze zúčastněných prodejců, společnosti Intersport, průzkum komentoval : "Porovnávali jsme dva obchody vybavené fólií pro zadní projekci Vikuiti Rear Projection Film a dva bez. Co nás na první pohled zaujalo, byla pozornost, jakou kolemjdoucí věnovali obrazovkám Vikuiti. Lidé byli skutečně překvapeni a my jsme výrazně zvýšili náš dosah. Společnost Intersport toto řešení velmi zaujalo. Vidíme řadu příležitostí k využití zadní projekce pomocí fólie Vikuiti Rear Projection Film a společně s 3M a asociací POPAI hledáme další vhodné příležitosti."
"Výlohy jsou tvářemi, které obchodníci nastavují světu a až dosud byly trochu zastíněny ostatními technologiemi, jako je internet, velkoplošné obrazovky či mobilním messagingem,“" uvádí Lloyd Cole, Marketing Manager 3M Digital Signage & Optical Systems pro Evropu. "Zásadní zjištění tohoto průzkumu ukazují, že kombinace fólie pro zadní projekci Vikuiti Rear Projection Film se systémem digital signage oživí prodejní prostory, přitáhne pozornost zpět k výloze a přivede lidi do prodejny. Výloha nyní může naplno ožít, přinášet poutavá dynamická sdělení o složitých produktech a přitahovat pozornost kolemjdoucích."
"V budoucnosti lze očekávat nárůst interaktivity v reklamě na výlohách. Interaktivní displeje na výloze kupujícím přináší nový rozměr a umožňují jim fyzicky komunikovat s výlohou, dotýkat se a vybírat zde informace o produktech či službách," dodává Lloyd Cole.
Článek 3M Česko s.r.o. ze dne čtvrtek 29. listopadu 2007
MP410: malý a výkonný projektor pro profesionály
Natural View: ochranné fólie a filtry 3M pro iPhone a iPad
3M privátní filtry: ochrana citlivých dat na monitoru proti zvědavcům
Privátní filtry pro ochranu citlivých dat na monitoru
MPro150, mobilní kapesní projektor od 3M
Datová centra na ZOH zabezpečena s 3M
Divize 3M Telekomunikace společnosti 3M je obchodním partnerem Hewlett-Packard
MPro120, nová generace datových miniprojektorů od 3M
3M Česko spouští mediální síť 3M Media
Grafické fólie a laminace 3M nyní se zárukou životnosti 3M Performance Guarantee
3M ESD Pro Event Detector je nový lehký, příruční detektor elektrostatických výbojů od 3M
MPro110 je nejmenší projektor na světe
Kancelářský komplex Prague Gate rozkvetl se 3M
Nový ochranný oblek Chemprotex od 3M pomáhá při záchraně lidských životů
Hlavní nádraží v Ostravě přitahuje pozornost novou grafikou z materiálů 3M
Nanotechnologie šetří energii i v restauracích McDonald v ČR
Revoluce v digitální dynamické reklamě a signmakingu