Technologický pokrok jde dopředu nečekaně rychlým krokem a dramaticky mění pojetí pracovní síly. Společnosti, které vybaví své zaměstnance, partnery a zákazníky novými dovednostmi, mohou inovace plně kapitalizovat.
Firmy tak získají jedinečné podmínky pro uplatnění nových nápadů, vývoj nejmodernějších produktů a služeb, a naruší stávající stav. V digitální ekonomice uspějí především firmy, které uplatní přístup typu "people first" - tedy s výraznou orientací na lidské zdroje - jak vyplývá ze zprávy shrnující globální trendy společnosti Accenture.
"Ve studii Accenture Technologická vize 2016 jsme identifikovali pět technologických trendů, které jsou pro digitální úspěch zásadní. Slovo digitální zahrnuje i lidské zdroje a úhelným kamenem letošní Vize je idea lidé především. Společnosti, které přijmou digitalizaci, by měly podpořit kontinuální vzdělávání svých pracovníků a získávání nových dovedností, aby z technologií získali co nejvíce a mohly generovat lepší obchodní výsledky," říká Paul Dougherty, technický ředitel společnosti Accenture.
V doprovodném průzkumu mezi více než 3100 obchodními a IT výkonnými pracovníky po celém světě společnost Accenture zjistila, že 33% globální ekonomiky už je ovlivněno digitalizací.
Navíc 86% dotazovaných předpokládá, že se postup technologických změn zvýší rychlým nebo nečekaným způsobem v průběhu následujících tří let.
Zpráva společnosti Accenture ukazuje, že firmy jsou často zaskočeny rychlým postupem technologických změn a zažívají "digitální kulturní šok" ve snaze udržet krok s konkurencí. Společnosti však mohou implementovat přístup "lidé především", který jim umožní vytvářet nové obchodní modely, jež digitální změny využijí. Jedním z příkladů je společnost GE, která stanovila nový přístup s názvem FastWorks, a vytvořila užší propojení mezi zaměstnanci a zákazníky, čímž dosáhla rychlého rozvoje inovativních řešení, která se rychle prodávají, protože splňují vysoká očekávání klientů.
Virgin America, jediná letecká společnost v Sillicon Valley, šla ještě dále, a spolupracuje se zákazníky v programu frequent flyer - loajalitu zaměstnanců odměnila možností nákupu akciovcýh opcí ještě předtím, než vstoupila na burzu.
Článek Accenture Central Europe ze dne úterý 18. října 2016
Zdravotnické přístroje nejsou odolné vůči aktuálním hrozbám v informačním světě
Nábor expertů na kyberbezpečnost a cloud pro Cyber Fusion Center Accenture v Praze
Umělá inteligence v bankovnictví
Jak na vyrovnání platové nerovnosti mezi muži a ženami
Rozvoj technologií bude hnacím motorem transformace podnikání
Accenture Cloud Platform rozšiřuje možnosti webových služeb pro Amazon
Digitální věk vyžaduje zahájení revoluce dovedností zaměstnanců
Kybernetická bezpečnost z pohledu bezpečnostních odděleních firem
Technologie umělé inteligence zkvalitní zákaznický servis Microsoftu
V digitální ekonomice se investice do zaměstnanců vyplácí
Amélia pomáhá firmám v zavádění umělé inteligence
Inteligentní automatická platforma Accenture myWizard
Prohlédněte si před nákupem svůj nový vůz v rozšířené virtuální realitě
Nábor specialistů na SAP technologie v Česku
Investice do zaměstnanců v éře digitální ekonomiky
Nové analytické aplikace Accenture
Mobilní aplikace jsou nezbytné pro růst digitálního podnikání
Konference CIO AGENDA 2015 s podporou Accenture
Klíčová role telekomunikačních operátorů v digitalizovaném prostředí