Podle průzkumu Accenture rychlý růst spotřebitelské poptávky po inteligentních zařízeních staví telekomunikační operátory do klíčové pozice v digitálním ekosystému.
V každoročním celosvětovém průzkumu chování zákazníků respondenti jmenovali telekomunikační operátory mezi třemi typy firem, u kterých by si koupili inteligentní zařízení. Čeští respondenti se projevovali velmi konzervativně - u všech typů inteligentních přístrojů uvedli jako první volbu společnost, která se specializuje na výrobu takového zařízení. Další v pořadí skončili výrobci mobilních telefonů a počítačů a telekomunikační operátoři.
Například v případě inteligentních bytových termostatů by respondenti nakupovali v první řadě u výrobce zařízení (globální vzorek 52%, v ČR až 66%), telekomunikačního operátora (40 vs. 31%) nebo výrobce mobilních telefonů a počítačů (39 vs. 9%).
V České republice by inteligentní termostaty nakupovalo 33% spotřebitelů od svého dodavatele energií a 29% od stavební společnosti či správy budov. V případě domácích bezpečnostních a sledovacích systémů by upřednostnili opět výrobce zařízení (globálně 55%, v ČR 56%), dále výrobce mobilních telefonů a počítačů (39 vs. 10%) a telekomunikační operátory (38 vs. 32%).
V ČR by 37% spotřebitelů nakoupilo toto zařízení od soukromé bezpečnostní agentury a 35% od televizní či kabelové společnosti. Při pořizování zábavných systémů do auta by se respondenti obraceli na výrobce mobilních telefonů a počítačů (globálně 53%, v ČR 34%), výrobce zařízení (52 vs. 49%) a telekomunikační operátory (47 vs. 35%). Čtyři z pěti (v ČR 74%) respondentů uvedli, že by jim vyhovovalo mít jednoho poskytovatele, pomocí něhož by spravovali svá řešení pro komunikaci i zábavu.
Z průzkumu dále vyplynulo, že v oblasti hlasových a datových služeb jsou poskytovatelé komunikačních služeb zákazníky uváděni jako nejlepší volba a důvěryhodný partner. Zároveň jsou spolu s bankami vnímáni jako nejdůvěryhodnější (33%) ve správě a ochraně jejich osobních údajů. Šedesát procent preferuje telekomunikační operátory jako poskytovatele pevného připojení v oblasti hlasových služeb, 54% jim dává přednost pro data. V bezdrátovém připojení je upřednostňuje 53% respondentů pro hlasové služby, 50% pro přenos dat.
V oblasti zábavních služeb dosahují poskytovatelé komunikačních služeb překvapivě téměř stejných hodnot jako klasické televizní vysílání a placené televizní kanály: 37% respondentů uvedlo televizní vysílání, následují telekomunikační operátoři s 35%. Pokud se týká videa na vyžádání, 31% spotřebitelů preferovalo telekomunikační operátory, 25% výrobce telefonů a počítačů, 24% klasické televizní kanály.
Článek Accenture Central Europe ze dne čtvrtek 4. června 2015
Zdravotnické přístroje nejsou odolné vůči aktuálním hrozbám v informačním světě
Nábor expertů na kyberbezpečnost a cloud pro Cyber Fusion Center Accenture v Praze
Umělá inteligence v bankovnictví
Jak na vyrovnání platové nerovnosti mezi muži a ženami
Rozvoj technologií bude hnacím motorem transformace podnikání
Accenture Cloud Platform rozšiřuje možnosti webových služeb pro Amazon
Digitální věk vyžaduje zahájení revoluce dovedností zaměstnanců
Kybernetická bezpečnost z pohledu bezpečnostních odděleních firem
Technologie umělé inteligence zkvalitní zákaznický servis Microsoftu
V digitální ekonomice se investice do zaměstnanců vyplácí
Amélia pomáhá firmám v zavádění umělé inteligence
Inteligentní automatická platforma Accenture myWizard
Prohlédněte si před nákupem svůj nový vůz v rozšířené virtuální realitě
Nábor specialistů na SAP technologie v Česku
Investice do zaměstnanců v éře digitální ekonomiky
Nové analytické aplikace Accenture
Mobilní aplikace jsou nezbytné pro růst digitálního podnikání
Konference CIO AGENDA 2015 s podporou Accenture
Klíčová role telekomunikačních operátorů v digitalizovaném prostředí