Regulační úřady i akcionáři schválili akvizici společnosti SPSS, kterou si IBM vybrala pro její prokazatelné úspěchy a sofistikované technologie predictive analytics. Společnost IBM se tak od 2. října 2009 stala novým vlastníkem SPSS.
Spojení softwaru SPSS s portfoliem IBM potvrzuje a zesiluje vedoucí postavení na trhu predictive analytics. Software SPSS obohacuje řešení IBM o prediktivní analýzy a matematické modely a pomáhá budovat chytřejší planetu. Díky unikátní technologii a metodologii, mohou být postupy predictive analytics nasazeny do stávajících obchodních procesů pro lepší a rychlejší rozhodování a perspektivní obchodní výsledky.
Ruku v ruce s touto akvizicí jde i návrat ke značce SPSS. SPSS chtělo zkratkou PASW (Predictive Analytics Software) vyjádřit základní roli svých softwarových nástrojů v moderním rozhodování. 40ti-letá tradice vedoucí značky na statistickém trhu tak bude pokračovat.
"Jsme si vědomi toho, že letošní přejmenování celého portfolia produktů společnosti SPSS na PASW bylo náročné a i proto bychom se rádi k původním názvům produktů vrátili co nejdříve. Proto spolu se začátkem prodeje verze Statistics 18 dochází i k přejmenování produktů na IBM SPSS," říká ředitel SPSS CR, Jan Řehák.
Změnou vlastníka SPSS se pro stávající zákazníky nic nemění, naopak budou nyní moci těžit z technologií a dovedností obou společností a plně využít znalostí oboru a společně poskytované podpory. Součástí akvizice je i příslib zvýšení investic do vývoje produktů Predictive Analytics, a proto se jistě mohou zákazníci těšit na další nové verze softwaru.
V prohlášení IBM je uvedeno, že IBM hodlá i nadále řídit inovace softwaru Predictive Analytics společnosti SPSS a využít jeho silné stránky v mnoha aspektech pro rozšíření portfolia IBM.
Článek SPSS CR, spol. s r.o. ze dne úterý 3. listopadu 2009
ACREA CR představuje dataminingový nástroj IBM SPSS Modeler 16
ACREA CR je Advanced Business Partnerem IBM
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Praktická cvičení v modulu Statistics Base
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Základy modulu IBM SPSS Statistics Base
Analýza dat tvoří budoucnost obchodních rozhodnutí
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Výběrová šetření, jejich plánování a praxe
Software v boji proti kriminalitě a zločinu
Letní škola marketingového výzkumu
Evropští odborníci na Predictive Analytics míří do Říma
Rexer Analytics již potřetí zhodnotil roli data miningu v organizacích
RFM analýza, první krok na cestě k segmentaci zákazníků
Zdravotnické organizace si předepisují software IBM SPSS predictive analytics
IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky
Společenská odpovědnost firem se nevytrácí ani za současné ekonomické situace
IBM SPSS Statistics 18 Direkt Marketing, nová verze statistického softwaru
Novým vlastníkem SPSS je IBM
Investice do vzdělání se vyplatí i v těžkých dobách
Software Smartreader od SPSS jako bonus
Letní škola data miningu SPSS s lektory ČVUT
SPSS CR a SCC organizují v Praze letní školu marketingového výzkumu
Software od SPSS podporuje platformu HP Neoview
Nová verze PASW Collaboration Deployment Services 4
Dataminingovými nástroji proti terorismu
SPSS Inc. získala ocenění 2009 SAP Pinnacle Award
Proti nezaměstnanosti lze úspěšně bojovat navzdory ekonomické recesi
SPSS se zaměřuje na komerční sféru
SPSS představuje novou verzi špičkového dataminingového nástroje
Obchodníci ignorují nebezpečí zadluženosti svých zákazníků
SPSS rebranduje kompletní produktové portfolio
Softwarem proti finanční kriminalitě
Jak si udržet zákazníky i v době krize
Druhý ročník nezávislého datamingového výzkumu společnosti Rexer Analytics
K cestě do Bílého domu pomáhal Baraku Obamovi i analytický software