Rychlý a snadný přístup k zefektivnění direct mailových aktivit poskytuje metoda RFM. Její největší přínos spočívá v tom, že dává firmám příležitost pro zlepšení marketingových kampaní a hlubší porozumění zákazníkům. RFM analýza je nejpřístupnější v softwarovém nástroji IBM SPSS Direct Marketing.
RFM je jednoduchá vizuální analýza nákupního chování zákazníků, která je cenným zdrojem nových poznatků a souvislostí. RFM analýza segmentuje zákazníky ve třech dimenzích: podle času, který uplynul od posledního nákupu (recency), dle četnosti nákupů (frequency) a podle celkové či průměrné peněžní hodnoty všech nákupů daného zákazníka (monetary). S nástrojem IBM SPSS Direct Marketing firmy dokáží velmi rychle a přesně vyhodnotit, jakou marketingovou strategii pro danou skupinu zákazníků zvolit, aby tito na specifickou reklamní nabídku zareagovali.
Jan Řehák, ředitel společnosti SPSS CR, říká : "RFM analýza je jednoduchá a účinná metoda pro cílené oslovení zákazníků. Aplikuje se v případech, kdy zákazníci u dané firmy již nějaké zboží zakoupili, cílem je tedy získat zákazníky pro opětovný nákup. Pro analýzu pomocí IBM SPSS Direct Marketing nejsou třeba žádná specifická data, která by se musela složitě sbírat či dohledávat. Nevznikají tedy žádné dodatečné náklady na sběr ani následnou přípravu dat. Vyhodnocují se pouze transakční údaje, které jsou ve firmách již k dispozici."
Pro práci se softwarem IBM SPSS Direct Marketing není třeba žádné statistické ani analytické zkušenosti či know how externích partnerů. "Naši analytici provádějí RFM analýzu také přímo nad daty klientů, kterým pak radí, jak s údaji nejlépe naložit, aby bylo dosaženo co největší návratnost investic," říká Jan Řehák.
Společnost SPSS CR poskytuje k softwaru IBM SPSS Direct Marketing a především k RFM analýze komplexní služby včetně odborného školení v rámci svého Centra výuky. Tyto kurzy jsou zaměřené jak na samotný software a jeho využití v marketingu, tak i na jiné aplikace vedoucí k zefektivnění marketingových aktivit pomocí nejnovějších technologických nástrojů.
Článek SPSS CR, spol. s r.o. ze dne pátek 9. dubna 2010
ACREA CR představuje dataminingový nástroj IBM SPSS Modeler 16
ACREA CR je Advanced Business Partnerem IBM
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Praktická cvičení v modulu Statistics Base
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Základy modulu IBM SPSS Statistics Base
Analýza dat tvoří budoucnost obchodních rozhodnutí
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Výběrová šetření, jejich plánování a praxe
Software v boji proti kriminalitě a zločinu
Letní škola marketingového výzkumu
Evropští odborníci na Predictive Analytics míří do Říma
Rexer Analytics již potřetí zhodnotil roli data miningu v organizacích
RFM analýza, první krok na cestě k segmentaci zákazníků
Zdravotnické organizace si předepisují software IBM SPSS predictive analytics
IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky
Společenská odpovědnost firem se nevytrácí ani za současné ekonomické situace
IBM SPSS Statistics 18 Direkt Marketing, nová verze statistického softwaru
Investice do vzdělání se vyplatí i v těžkých dobách
Software Smartreader od SPSS jako bonus
Letní škola data miningu SPSS s lektory ČVUT
SPSS CR a SCC organizují v Praze letní školu marketingového výzkumu
Software od SPSS podporuje platformu HP Neoview
Nová verze PASW Collaboration Deployment Services 4
Dataminingovými nástroji proti terorismu
SPSS Inc. získala ocenění 2009 SAP Pinnacle Award
Proti nezaměstnanosti lze úspěšně bojovat navzdory ekonomické recesi
SPSS se zaměřuje na komerční sféru
SPSS představuje novou verzi špičkového dataminingového nástroje
Obchodníci ignorují nebezpečí zadluženosti svých zákazníků
SPSS rebranduje kompletní produktové portfolio
Softwarem proti finanční kriminalitě
Jak si udržet zákazníky i v době krize
Druhý ročník nezávislého datamingového výzkumu společnosti Rexer Analytics
K cestě do Bílého domu pomáhal Baraku Obamovi i analytický software