Výzkum společnosti SPSS, předního světového dodavatele řešení a softwaru predictive analytics, jejímž novým vlastníkem je společnost IBM, zjistil, že ani tíživá ekonomická situace neutlumila pozitivní názor podniků na společenskou odpovědnost (CSR) a jejich postoj vůči charitě.
Z 300 odpovědí marketingových profesionálů, které SPSS získala během své pravidelné roadshow, vyplynulo, že společnosti zůstávají věrné svým investicím místních spolků i charit. 48 % respondentů z dotázaných společností věří, že postoje směrem k charitě a CSR zůstaly naprosto stejné nebo se dokonce od začátku recese zlepšily.
Jan Řehák, ředitel společnosti SPSS CR, řekl : "Vidím jako velmi povzbuzující fakt, že je CSR pro většinu společností stále tak důležité, i když se řada firem může momentálně potýkat s finančními problémy. Pro efektivní práci s CSR je pro firmy nejdůležitější, aby v rámci své CSR strategie efektivně vysvětlili své záměry i ve zbytku společnosti. Jen tehdy mohou firmy jako celek vidět a rozpoznat přínosy CSR."
Společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility - CSR) je koncept podnikání, který firmám umožňuje přispívat k ekonomickému růstu a zároveň se chovat eticky. Vychází z předpokladu, že žádná firma nefunguje pouze ve svých ekonomických vztazích, ale ovlivňuje také své okolí, kvalitu života svých zaměstnanců, místní komunitu i společnost jako celek. CSR tak vlastně znamená udržení si ekonomického úspěchu a získání konkurenční výhody tím, že firma buduje svou dobrou pověst.
Respondenti byli v průzkumu také dotazováni na své znalosti ohledně sociální návratnosti investic (SROI). SROI je kvantitativní vyjádření toho, jak efektivně organizace využívají svůj kapitál a zdroje ke generování hodnot pro společnost. Výzkum odhalil, že celých 51 % obchodníků tento pojem nikdy neslyšelo.
SROI může pomoci organizacím maximalizovat jejich sociální vliv, pokud je vhodně měřen a zaznamenáván. Organizace mohou zvýšit své SROI také použitím softwaru predictive analytics IBM SPSS. Například první dětská charita zřízená ve Velké Británii k prevenci dětské šikany, Beatbullying, využívá software IBM SPSS ke zlepšení analýzy svých dat.
Technologie umožňuje charitě modelovat detailní profily dětí, u kterých je největší pravděpodobnost, že budou šikanovány a také jí pomáhá hodnotit a vytvářet reporty získaných dat. Beatbullying je nyní schopna sledovat behaviorální data a identifikovat tak jednotlivé rysy a trendy, které pak sdílí s vyučujícími, pracovníky komunitních center i s mládeží, a snaží se tak přispět celé společnosti.
Článek SPSS CR, spol. s r.o. ze dne úterý 12. ledna 2010
ACREA CR představuje dataminingový nástroj IBM SPSS Modeler 16
ACREA CR je Advanced Business Partnerem IBM
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Praktická cvičení v modulu Statistics Base
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Základy modulu IBM SPSS Statistics Base
Analýza dat tvoří budoucnost obchodních rozhodnutí
Kurz Centra výuky SPSS ČR: Výběrová šetření, jejich plánování a praxe
Software v boji proti kriminalitě a zločinu
Letní škola marketingového výzkumu
Evropští odborníci na Predictive Analytics míří do Říma
Rexer Analytics již potřetí zhodnotil roli data miningu v organizacích
RFM analýza, první krok na cestě k segmentaci zákazníků
Zdravotnické organizace si předepisují software IBM SPSS predictive analytics
IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky
Společenská odpovědnost firem se nevytrácí ani za současné ekonomické situace
IBM SPSS Statistics 18 Direkt Marketing, nová verze statistického softwaru
Investice do vzdělání se vyplatí i v těžkých dobách
Software Smartreader od SPSS jako bonus
Letní škola data miningu SPSS s lektory ČVUT
SPSS CR a SCC organizují v Praze letní školu marketingového výzkumu
Software od SPSS podporuje platformu HP Neoview
Nová verze PASW Collaboration Deployment Services 4
Dataminingovými nástroji proti terorismu
SPSS Inc. získala ocenění 2009 SAP Pinnacle Award
Proti nezaměstnanosti lze úspěšně bojovat navzdory ekonomické recesi
SPSS se zaměřuje na komerční sféru
SPSS představuje novou verzi špičkového dataminingového nástroje
Obchodníci ignorují nebezpečí zadluženosti svých zákazníků
SPSS rebranduje kompletní produktové portfolio
Softwarem proti finanční kriminalitě
Jak si udržet zákazníky i v době krize
Druhý ročník nezávislého datamingového výzkumu společnosti Rexer Analytics
K cestě do Bílého domu pomáhal Baraku Obamovi i analytický software