Podle studie Alcatel-Lucent požaduje 74 % zaměstnanců lepší nástroje pro komunikaci, protože se domnívá, že vyspělé komunikační technologie by mohly významně zvýšit jejich produktivitu práce a angažovanost pro firmu.
Zaměstnanci chtějí udržet krok se současnými nároky na komunikaci, která již dávno nezahrnuje pouze telefonní hovory a e-mail. Od svých zaměstnavatelů požadují stále lepší a hlavně efektivnější pracovní vybavení, které jim pomůže zvládnout nové komunikační kanály, například virtuální konference, chat či vnitropodnikové sociální sítě.
"Mezi takové horké technologie patří například videokonference a takzvaná sjednocená komunikace, tedy integrace různých komunikačních kanálů - hovory, e-maily, SMS zprávy, sociální sítě - do jednoho komunikačního nástroje", říká Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.
Průzkumu spokojenosti s komunikačními technologiemi ve firmě se letos v 51 zemích zúčastnilo 2000 zaměstnanců z oblasti vědomostní ekonomiky a 750 IT manažerů ze středně velkých a velkých firem. Respondenti z řad zaměstnanců byli požádáni, aby se podělili o své názory na využívání telekomunikačních technologií. IT manažeři odpovídali na otázky týkající se problémů spojených s implementací a podporou těchto vyspělých technologií.
Spolupráce podporuje produktivitu: zvládnout ji může být obtížné
Respondenti z řad zaměstnanců si stěžovali hlavně na nástroje pro virtuální porady (konference), které označovali jako nedostačující. "Poukazovali na to, že je zapotřebí intuitivnějších nástrojů pro spolupráci, které pracovníkům umožní sdílet své vědomosti efektivnějším způsobem", říká Patrik Ort.
Více než polovina oslovených zaměstnanců vyjádřila přesvědčení, že komunikační kanály musí být lépe koordinované: "Pracovníci chtějí, aby konverzace mohla probíhat přes různá zařízení, média a aby mohla zahrnovat i širší skupiny lidí. Informace lze například šířit prostřednictvím vnitrofiremních chatů, sociální sítě či videokonferencí."
"Není překvapením, že tři čtvrtiny oslovených zaměstnanců používají chytré telefony a téměř všechny firmy tyto platformy podporují. Díky těmto zařízením jsou totiž zaměstnanci lépe dosažitelní. „Pozornost nyní směřuje k technologiím, které umožní pohodlnější přístup k lidem a informacím na pracovišti", dodává Patrik Ort.
Za hodné pozornosti proto respondenti označují především následující technologie: sjednocenou komunikaci, videokonference, chat a interní sociální sítě. "Společnosti, které začnou využívat tyto vyspělé systémy, budou mít obrovskou výhodu v oblasti produktivity", konstatuje Patrik Ort.
Technologie zvyšují produktivitu a zapojení zaměstnanců:
IT firmy si stěžují, že je stávající systémy brzdí
Vedení firem se snaží vyslyšet poptávku zaměstnanců po lepších komunikačních technologiích. Slibují si od toho zvýšení produktivity práce a budoucí provozní úspory: "57 procent manažerů dokonce uvedlo, že by dosáhli významných úspor, pokud by své stávající systémy nahradili sjednocujícím nástrojem. Ten by jim umožnil jednotně řídit všechny uživatele a poskytovat jim komunikaci a aplikace jako služby prostřednictvím různých zařízení", upozorňuje Patrik Ort.
Většímu rozmachu nových technologií ale mnohdy brání stará infrastruktura. Správa a řízení stále větších a složitějších sítí byly v průzkumu uváděny jako kritický problém.
"Pouze 40 procent dotázaných manažerů se domnívá, že disponují rozumnými nástroji pro řízení kvality poskytovaných služeb a výkonu jednotlivých aplikací", uzavírá Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.
Článek Alcatel-Lucent Czech, s.r.o. ze dne čtvrtek 18. srpna 2011
Telefónica otestuje LTE síť v Madridu a Barceloně před jejím celostátním zavedením ve Španělsku
Nová datová a komunikační řešení Alcatel-Lucent
100Gbs služby na páteřní optické infrastruktuře T-Mobile v ČR
Alcatel-Lucent OPEN DAY: odborná konference představí novinky v oblasti firemní komunikace
Visual Collaboration: nová sada nástrojů firemní videokomunikace
LTE Alcatel-Lucent a Cassidian: řešení pro mobilní internet v 400 MHz pásmu
Zaměstnanci požadují lepší virtuální nástroje pro porady a spolupráci
Procesor Alcatel-Lucent FP3: čtyřikrát vyšší výkon s poloviční spotřebou energie
Alcatel-Lucent slaví 20 let vývoje pro klientská a kontaktní centra Genesys
OmniSwitch 10K od Alcatel-Lucent je nejlépe hodnocen V testu switchů
Využití sociálních sítí ve prospěch firmy
Nástroje pro vývoj aplikací OpenPlug od Alcatel-Lucent jsou nyní zdarma
VitalQIP Appliance Manager 1200: nová platforma pro management IP adres
Alcatel-Lucent představuje nové technologické řešení pro firemní datová centra
OpenTouch: nová platforma Alcatel-Lucent pro správu firemní komunikace
OmniTouch 8082 My IC Phone: chytrý stolní telefon s dotykovým displejem
OmniPCX Rich: nové funkce PBX podporují standardy SIP a WLAN
Alan Ilczyszyn: nový Key Account Manager Alcatel-Lucent
Genesys Workforce Optimization: řešení pro optimalizaci pracovní síly
Alcatel-Lucent je jedničkou na trhu mobilního backhaul
OmniSwitch 10K: nový ethernetový switch od Alcatel-Lucent
LTE aplikace mohou poskytovatelům služeb přinést nové zdroje příjmů
Alcatel-Lucent rozšiřuje nabídku v oblasti vývojových aplikací akvizicí OpenPlug
První telefonní hovor prostřednictvím bezdrátové LTE datové síě
Finanční výsledky Alcatel-Lucent za druhé čtvrtletí roku 2010
Alcatel-Lucent posiluje pozici ve vývoji Web 2.0 API
První komerční 100 Gbit linka spojující optické a IP technologie
7750 SR-c12 a 7750 SR-c4, dva nové IP/MPLS servisní směrovače od Alcatel-Lucent
Zdeněk Katina, nový Key Account Manager pro Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent vybuduje kompletní telekomunikační sít pro ČEPS
Alcatel-Lucent představuje novou softwarovou sadu Genesys 8
300 Mb/s na klasických DSL linkách s Phantom Mode
Alcatel-Lucent slučuje divize Genesys a Enterprise
Martin Novotný, nový šéf IP řešení pro region střední Evropa
Alcatel-Lucent jako první představuje 100 gigabitový ethernet
Inernet tisíckrát energeticky úspornější
Komunikace na cestě k zelené budoucnosti
Alcatel-Lucent představil první zelené DSL na světě
Hospodářské výsledky Alcatel-Lucent za třetí čtvrtletí roku 2009
Nobelovu cenu získali dva výzkumníci Bell Labs
Alcatel-Lucent sjednotil komunikaci Hasičského záchranného sboru ČR