Většina firem používá pro svůj chod různé vnitropodnikové informační systémy. Aby však z nich byla data k dispozici každému, kdo s nimi potřebuje pracovat, je důležitá jejich vzájemná integrace - buď přímou cestou, nebo přes integrační platformu.
Jedním z nejběžnějších způsobů propojení systémů je spolupráce mezi ERP, což je systém pro plánování podnikových zdrojů, a CRM, tedy platformou pro řízení vztahů se zákazníky. Každý z těchto systémů částečně disponuje funkcemi toho druhého.
Přesto je dobré pro velké firmy, které potřebují skutečně profesionální řízení procesů, když zaměstnanci využívají každý své specializované nástroje, jež spolu ale dokážou navzájem komunikovat. Zcela typickým příkladem tak bývá spojení systému SugarCRM a jakéhokoliv dalšího ERP systému.
"I když může být integrace CRM s ERP jednosměrná, nebo obousměrná, je ve většině případů výsledkem spolupráce těchto dvou entit výstup v CRM systému. V praxi to potom vypadá tak, že v CRM obchodník vytvoří nabídku na službu či produkt, kterou zašle klientovi. Ten ji odsouhlasí, v systému se buď ručně či automaticky změní stav nabídky a obchodník zadá podklady k fakturaci. Po zaplacení částky klientem se platba promítne na bankovním účtu a následně v účetní části ERP systému, z nějž se data propíšou do CRM. Obchodník, potažmo jeho nadřízení až po vedení společnosti, mají díky takové integraci k dispozici důležitá data, která by jinak zůstala uložená pouze v účetním systému a musela by se do souhrnných reportů importovat jinou cestou," vysvětluji smysl integrace Jiří Sommer, Sales Executive ze společnosti Algotech, která je jedním z hlavních implementátorů systému SugarCRM v regionu střední Evropě.
Samotný proces integrace systémů není nijak náročný a nezabere příliš mnoho času. Velkou péči je však potřeba věnovat veškerým přípravám a nastavit systém, do nějž se budou data propisovat tak, aby s nimi uměl dobře pracovat. I proto před realizací zakázky probíhá mnoho schůzek a implementátor též vypracuje zevrubnou analýzu.
Analytik přijede do firmy a nechá si vysvětlit opravdu úplně všechno, co bude třeba. Vyzpovídá při tom mnoho různých lidí na všech pozicích, kteří s integrovaným systémem budou přicházet do styku, a to včetně nejvyššího managementu - cílem je získání detailních informací o tom, co přesně uživatelé od propojení očekávají a co potřebují.
Součástí těchto rozhovorů je i spolupráce s IT oddělením, s nímž se řeší různé konfigurace, vytvářejí se přístupy a podobně. Analytik následně zpracuje dokument, v němž jsou popsány veškeré procesy integrace CRM systému a veškeré nastavené cíle.
Zvolením hostování SugarCRM v cloudu v datacentrech Algotech odpadají zákazníkovi veškeré náklady na potřebu vlastního IT zázemí včetně zajištění bezpečnosti. Bezpečný cloud a vhodně zvolené CRM řeší i část důležité agendy GDPR.
Algotech datacentrum se nachází v České republice, což zákazníkům výrazně ulehčuje následnou komunikaci i servis. A tímto momentem vlastně začíná skutečná a hmatatelná integrace systému. V datacentru je totiž potřeba vytvořit kompletní infrastrukturu pro klienta a připravit servery.
V ideálním případě jsou pro klienta připraveny tři, jeden je dedikovaný pro provoz, druhý pro akceptaci změn a třetí pro vývoj a testování. Následně se na ně CRM nainstaluje a vytvoří se URL link, přes který se klienti mohou přihlašovat.
Vlastní propojení s ERP systémem je finálním krokem celého procesu a postup je shodný při integraci on premise i v cloudu, a to především přes komunikační rozhraní API.
Samotná integrace však může probíhat dvojím způsobem. Každý je vhodný pro určité situace. Pokud má firma více než dva vnitropodnikové systémy a požaduje, aby se integrované CRM zapojilo do sdílení dat se všemi ostatními, je vhodné propojení provést pomocí integrační platformy.
Při takzvaně bezešvé integraci totiž hrozí riziko, že se budou systémy vzájemně zpomalovat. Platformu lze buď naprogramovat na zakázku, nebo použít některý z licencovaných produktů, což bývá už s ohledem na licence nákladnější variantou.
Pokud ale klient potřebuje integrovat jeden až dva systémy s CRM, tak lze proces udělat touto bezešvou integrací přímo přes API.
Ať už se jedná o tvorbu platformy, nebo o přímou integraci, volíme raději variantu programování, kdy lze veškeré funkce vytvořit přímo na míru zákazníkovi tak, aby měl všechna potřebná data vždy na jednom místě a mohl s nimi efektivně pracovat.
Článek Algotech, a.s. ze dne pátek 17. prosince 2021
Výhody migrace do cloudu v kontextu se zavedením směrnice NIS2
Omnichannel dokáže zajistit optimální formu komunikace se zákazníky
Český cloud a jeho výhody pro podnikání
ERP v cloudu s garancí bezpečnosti a dostupnosti dat
Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání
Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu
Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP
Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou
Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu
Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí
Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu
Výhody lokálního cloudu v Česku
Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody
Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno
Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory
Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR
Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace
Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost
Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb
Cloud s maximální garancí dostupnosti dat
České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb
Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu
Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře
Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora
Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle
Profesionální správa a řízení obsahu jako služba
Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie
Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky
Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu
Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků
Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu
Případové studie Algotech na Oracle Day 2014
ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON
Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců
Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day
AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014
ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců
Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle
AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu
Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení
Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT
ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency
Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského
Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA
Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014