Umělá inteligence v cloudových aplikacích dokáže firmám pomáhat při zpracování dat ve smyslu prediktivní business intelligence (BI), nebo např. jako analytický a prediktivní nástroj v oblasti zákaznické podpory či kybernetické bezpečnosti.
Každá firma v dnešní době generuje obrovské množství dat. Pokud má svá data v cloudu a využívá k práci běžné cloudové informační systémy, může s těmito daty také pracovat velmi efektivně, neboť téměř každá taková aplikace má k dispozici business intelligence nástroje - tyto systémy pak dokáží vytvářet nad veškerými nahranými daty prediktivní reporty.
"Využívání cloudových analytických a prediktivních nástrojů tak může podnikům i jejich zaměstnancům nejen zefektivnit vnitřní procesy a výkonnost zaměstnanců, ale také uspořit finanční náklady v oblasti servisu strojů, skladového managementu. A v neposlední řadě přímo zvýšit zisk díky precizně zpracovaným reportům. Výhodou je i to, že drtivá většina management cloudových aplikací pro tyto své BI funkce využívá analytických platforem Google, Microsoftu či Amazonu, takže práce s daty probíhá pomocí globálního sdílení těch nejlépe vytvořených algoritmů," říká Petr Loužecký, expert na cloud a ředitel cloudových služeb ze společnosti Algotech.
Příklady využití umělé inteligence v cloudu:
Trendy v oblasti umělé inteligence pro rok 2022:
Využití umělá inteligence v péči o zákazníky
Další cloudovou oblastí, kde se využívají analytické a prediktivní nástroje, jsou aplikace pro segment telco a komunikaci se zákazníky. Prakticky vzato, všechny chatboty a voiceboty využívají těchto algoritmů.
Z položeného dotazu algoritmus vybere klíčová slova a na základě analýzy těchto klíčových slov se zákazníkem poté začne komunikovat. Funguje to velmi dobře, zákazník mnohdy vůbec nepozná, že na druhé straně hovoru nesedí člověk, ale někým vytvořený algoritmus.
Kromě toho umělá inteligence dokáže zpracovávat analýzy i klasických hovorů call center se zákazníky. Do jisté míry tak může nahradit supervisory, kteří proposlouchávali náhodně vybrané hovory a na nich hodnotili to, jak zaměstnanci s klienty komunikují.
Cloudové aplikace jsou schopné hovory procházet, provádět analytiku obsahu, emocí, relevance i přepsat v reálném čase do textové podoby.
Uchovávání hlasu je velmi náročné na prostor, takže algoritmus nahrávku jednoduše přepíše a provádí pak analýzu textu. Poradí si dokonce i s tak těžkým jazykem, jako je čeština.
Určitou úroveň zákaznického servisu má dnes téměř každá firma, která nabízí produkty nebo služby. Proto se využívání cloudových analytických nástrojů v oblasti telco hodí prakticky pro každou z nich.
Umělá inteligence jim totiž umožní kvalitnější a systematickou práci se zákaznickou zkušeností, což v konečném důsledku opět vede k lepšímu renomé a vyšším ziskům.
Článek Algotech, a.s. ze dne pátek 4. února 2022
Výhody migrace do cloudu v kontextu se zavedením směrnice NIS2
Omnichannel dokáže zajistit optimální formu komunikace se zákazníky
Český cloud a jeho výhody pro podnikání
ERP v cloudu s garancí bezpečnosti a dostupnosti dat
Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání
Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu
Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP
Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou
Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu
Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí
Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu
Výhody lokálního cloudu v Česku
Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody
Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno
Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory
Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR
Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace
Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost
Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb
Cloud s maximální garancí dostupnosti dat
České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb
Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu
Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře
Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora
Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle
Profesionální správa a řízení obsahu jako služba
Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie
Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky
Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu
Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků
Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu
Případové studie Algotech na Oracle Day 2014
ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON
Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců
Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day
AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014
ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců
Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle
AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu
Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení
Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT
ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency
Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského
Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA
Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014