Průzkum APEK mezi internetovými uživateli přináší zajímavé informace - mimo jiné o tom, jakým způsobem se většina nakupujících na internetu chová a co upřednostňuje při výběru e-shopu.
Na přelomu března a dubna 2010 připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s nezávislou agenturou Mediaresearch studii zaměřenou na nakupování zboží a služeb po internetu.
Jak si uživatelé internetu vybírají e-obchod pro svůj nákup
Z provedeného průzkumu vyplývá, že pro většinu nakupujících je i nadále při výběru e-shopu nejdůležitější cena zboží (66%), avšak již téměř třetina spotřebitelů dává přednost kvalitním obchodům, se kterými mají dobrou zkušenost.
Kromě ceny zboží internetoví nakupující uvedli jako velmi důležité při rozhodování o nákupu v e-shopu kvalitně popsané technické parametry a zobrazení zboží. Z dodatkových služeb pak uživatelé vnímají jako významný bonus dopravu objednaného zboží zdarma.
Jak zákazníci v e-shopech nejčastěji nákup platí
Z průzkumu vyplynulo, že i nadále je nejoblíbenějším způsobem úhrady zboží podle očekávání dobírka, kterou si vybírá nejvýznamnější část spotřebitelů (44 %). Zároveň se ale potvrdilo, že zákazníci již běžně využívají i ostatní druhy plateb nabízených na trhu a hradí své nákupy také bankovním převodem (35 %), kartou (8 %) či prostřednictvím platebních systémů (2 %). Zbývající část (10 %) pak využívá internetu především k objednání zboží, které si pak osobně vyzvedne a uhradí v prodejnách e-obchodů.
Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci k výsledkům průzkumu uvádí : "Internetové nakupování se těší stále větší oblibě. Jak z výsledků studie připravené agenturou Mediaresearch vyplývá, drtivá většina zákazníků byla se svým nákupem v e-obchodě spokojená. Znamená to, že internetové nakupování má v České republice své pevné místo a pro zákazníky se nakupování na internetu stalo běžnou záležitostí. Zároveň nás překvapilo, že přibývá stále více zákazníků, kteří dávají přednost kvalitním službám před nejnižší cenou."
Článek Asociace pro elektronickou komerci ze dne úterý 27. dubna 2010