Zastaralý ERP systém, který se již nedovede přizpůsobit modernímu byznysu, limituje schopnost firmy adaptovat se a brzdí její celkový podnikatelský rozvoj. Stále více firem se nyní zapojuje do procesu digitalizace - propracovaná a důkladně promyšlená strategie digitální transformace se proto stává nezbytnou.
Napříč sektory se dnes společnosti musí více zaměřovat na vynikající user experience (UX) v každém momentě interakce. Multikanálová distribuce informací se stává nutností i pro obory, které nad touto možností dříve neuvažovali.
Pracovníci očekávají, že firemní nástroje používané pro jejich práci budou fungovat stejně hladce, jako když ve svém volnu například nakupují nebo komunikují on-line.
Klienti navíc očekávají personalizovaný přístup a okamžitou odezvu napříč komunikačními kanály. Také zaměstnanci vyžadují kvalitní UX i pro interní procesy.
Trendy v oblasti ERP systémů
Trendem v ERP systémech je v současné době přechod do cloudu. V Česku poptávka po ERP systémech v cloudu stoupá, ale rozhodně nižším tempem než jinde ve světě. Cloudový trend lze pozorovat zejména v sektoru malých a středních podniků, kde nasazení cloudového ERP probíhá relativně rychle bez nutnosti vytvoření IT infrastruktury a bez nutnosti využití interních IT pracovníků.
Celopodnikový ERP systém složený z různých aplikací potřebuje efektivní jednotné datové a automatizační platformy pro podporu byznys procesů, s možností jednoduché integrace a s existencí nástrojů pro rychlý a nenákladný vývoj specializovaných aplikací.
K tomu právě přispívá cloud, který poskytuje robustní architekturu spolu s integračními nástroji. Zároveň cloud otevírá prostor a poskytuje přirozené prostředí nástrojům umělé inteligence. Do základního systému je možno jednoduše připojit prověřená ISV řešení nebo také vytvářet další customizace a specifické úpravy.
Existují i nástroje, které umožňují rychlé vytvoření aplikací mimo ERP systém. Tyto nástroje může používat takový uživatel, který umí používat základní kancelářský software, má dobrou znalost procesu při základním chápání struktury dat.
Existují i nástroje pro automatizaci firemních procesů, které umožňují nahradit velkou část customizací bez nutnosti zásahu do vlastního systému při plném zachování komfortu a zvýšení produktivity uživatelů.
K dalším trendům patří zvyšování chytrosti nástrojů a pokročilá analytika, mobilní aplikace, zpracování dat v reálném čase, větší zaměření na digitální komunikační kanály, uživatelskou přívětivost a o napojení na okolní aplikace a zařízení.
Výběr vhodného CRM systému
Customer relationship management má za úkol pomoci firemnímu byznysu lépe organizovat a především přistupovat k zákazníkům a datech o nich. CRM systém shromažďuje a analyzuje data o chování, potřebách, přáních, nákupu, o cestě klienta ke službě či produktu. Operuje také s životní dráhou produktu, například s případným servisem, a počítá nejen s reálnými, ale i potenciálními zákazníky.
Tato data pak systém v pochopitelné formě specifického rozhraní předává těm, kteří z něj mohou těžit při dalším rozhodování, tedy marketingu, obchodnímu oddělení a službám.
Při výběru CRM systému je třeba zvážit vždy celkové náklady a volit podle toho, co firma skutečně potřebuje. Firma musí dát pozor na skryté náklady a je dobré pamatovat na to, že výhody implementace nového CRM systému se mohou projevit až časem.
Vždy by se měl požadovat software s co nejjednodušší integrací do stávající infrastruktury. CRM systém by měl importovat data z různých zdrojů a platforem třetích stran automaticky. Systém by měl mít i jednoduché rozhraní.
CRM řešení jsou na českém trhu desítky, na globálním trhu stovky. Každý CRM systém je něčím specifický, má své silné i slabé stránky, proto je dobré využít u poskytovatelů softwaru možnost vyzkoušet dané CRM řešení.
Pokud zaměstnanci nejsou schopni systém efektivně používat, bude k ničemu. Systém by měl také držet krok s růstem firmy.
Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne pátek 15. ledna 2021
Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Proč neodkládat inovaci ERP systému
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů
Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019
Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit
Jak se v praxi využívá chatbot
ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata
Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita
Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů
GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři
Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra
Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář
Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016
Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů
Jak najít lepší informační systém