Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z třetího čtvrtletí roku 2021 z oblasti AI, BI a RPA.
Jak využít AI pro zlepšení zákaznické zkušenosti
Velkým trendem v oblasti AI pro firemní je využití personalizace, tedy skutečné zacílení a úprava obsahu podle uživatele platformy či návštěvníka webu. Jak lze v personalizaci využít rekomendační systémy (RS)?
RS jsou dnes základními službami používanými ve všech významných digitálních platformách po celém světě. Jsou to klíčové služby, které pomáhají uživatelům objevovat nový obsah nebo produkty.
Obecně se RS dělí do dvou hlavních skupin:
Pro podnik znamenají přidanou hodnotu, a to jak z hlediska vyšších příjmů a konkurenceschopnosti, tak z hlediska spokojenosti zákazníků.
Jednou z důležitých metod algoritmů RS je kolaborativní filtrování (CF). Tyto algoritmy pracují na základě analýzy vzorců chování uživatelů v publiku a poskytují doporučení na základě podobných uživatelů nebo podobných položek.
Největší výhodou této metody je, že se dokáže přizpůsobit trendům nebo reagovat na změny v systému.
Tento algoritmus dobře funguje v systémech se značným množstvím interakcí. Existují i hybridní RS.
Které mýty brzdí zavádění AI ve firmách
Jedná se o šest mýtů:
Jak pomáhá AI v prostředí edge i IoT
AI na okraji sítě snižuje datové a síťové zatížení pocházejí z technologií internetu věcí, který chrlí velké množství zpráv. Např. pro zjištění signálu, kde hrozí selhání, lze využít technologii strojového učení v edge prostředí, která se naučí rozpoznávat kritické signály a daná data předem připraví k odeslání.
Zpracování na okraji sítě je vhodné jak pro rychle se pohybující zařízení (např. auto), tak pro pomalu se pohybující či nehybná zařízení (např. solární panely).
Distribuovaná inteligence společnostem umožňuje snížit objem přenosů zpráv zpět ze zařízení a to snižuje náklady na síťové připojení a související spotřebu energie.
AI se také v edge prostředí používá k tomu, aby zařízení získala další funkce, jako u chytrých hodinek vyhodnocení lidských funkcí jako je tep nebo rytmus dýchání.
V dnešní době také útočí boti na uživatele internetu prostřednictvím automatizovaných útoků credential stuffing a DoS. Proti těmto útokům pomáhá zavedení umělé inteligence v edge prostředí, která zjišťuje zda je konkrétní uživatel skutečným člověkem nebo jestli se jedná o bota.
Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne pátek 22. října 2021
Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022
Novinky ze světa AI, BI a RPA
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Proč neodkládat inovaci ERP systému
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů
Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019
Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit
Jak se v praxi využívá chatbot
ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata
Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita
Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů
GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři
Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra
Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář
Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016
Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů
Jak najít lepší informační systém