logo AUDIOPRO s.r.o.

Boom online nakupování vyžaduje od prodejců investice do moderních technologií

Absence fyzického kontaktu zákazníka se zbožím přináší jistou míru nedůvěry a né vždy celkově dobrý pocit z nákupu. Proto se online retail chystá tyto problémy řešit pomocí technologií - na řadě jsou zejména videokomunikace, umělá inteligence a virtuální realita.

Jak může zákazník dobře určit kvalitu produktu, jeho řemeslné zpracování, rozměry bez toho, aby věc fyzicky viděl a mohl ji vyzkoušet? Fyzický kontakt vždy poskytuje kontrolu a vytváří důvěru.

I když zákazníci milují pohodlí digitálního obchodu, mohou mít problém s nákupem zboží, které osobně nezažili. Značky se tak snaží řešit tento chybějící fyzický kontakt.

Aby firmy dlouhodobě vydělávaly na online obchodě, musí zákazníkům nabízet zkušenosti s produktem a službami, které je nadchnou a pohltí. A to ještě více, než kdyby si jej fyzicky prohlédli.

Mnoho světových firem tento fakt již chápe - plných 64% společností je již dnes odhodláno investovat do posunu tímto směrem.

"Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený video shopping, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy. A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot," říká Michal Černý ze společnosti AUDIOPRO, která zastupuje společnost Lifesize v ČR.

Vratky zboží s využitím umělé inteligence

Novinkou a vstřícným gestem pro zákaznickou zkušenost při online nakupování je také řešení vracení zboží, které si zákazník objednal, ale nakonec jej z nějakého důvodu nechce. A s růstem objemů online nákupů rostou i takovéto vratky.

Někteří online prodejci v USA přišli s novou strategií. Lépe než nákladným způsobem vracet zboží se jim vyplatí zákazníkům zboží nechat, a peníze jim přesto vrátit.

Případy, kdy tuto možnost využít a kdy ne pak vyhodnocuje umělá inteligence - porovnává nákupní historii zákazníka, ale také náklady na dopravu zboží zpět do skladu.

Virtuální a rozšířená realita

Společnostem, které vyrábějí a prodávají hodnotné produkty, například automobily, se vyplatí investovat do pokročilé technologie podporující prodej.

Virtuální realita může zprostředkovat bohatší a interaktivnější zkušenost s poptávaným modelem vozu, zákazník získá lepší představu o produktu jako celku, možných variacích, barvě, nebo doplňcích.

Rozšířená realita pak umožní vizualizaci konfigurovaného vozu v garáži, nebo před zákazníkovým domem.

Prodejní společnosti válčí v digitálním světě o zákazníka a vylepšená, inovativní zákaznická zkušenost, je jedním z klíčových faktorů pro výběr produktu.

Pokročilá digitalizace prodejních kanálů může nejen vylepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje, ale přispívá i ke zlevnění fyzického prodejního řetězce.

Článek AUDIOPRO s.r.o. ze dne pondělí 26. července 2021

Další články od AUDIOPRO s.r.o.

Jak efektivně využít chytré technologie v domě či bytě

AI jako pomocník při pracovních schůzkách a jednáních

Prezentační a komunikační audio a videotechnika v roce 2025

Selhání technologií má negativní vliv na produktivitu týmové práce

Nový multifunkční sál Masarykovy univerzity ovládají špičkové AV technologie

Videokonference v roce 2025

Technologie maskování zvuku zlepšuje kancelářské pracovní prostředí

Široké uplatnění profesionálních kamer Avonic

Jaký zvolit formát obrazu televize nebo projektoru

Nejčastější technické problémy videokonference

Motorizovaná projekční plocha Screen Innovations Short Throw Lift

Technologické novinky Biamp - konferenční videobar a kompaktní kamera

Umělá inteligence pomáhá v komunikaci mezinárodních pracovních týmů

Technologické novinky pro funkční řešení home office

Přepis řeči s využitím AI šetří firmám pracovní čas

Technologie přepisu řeči Cabolo s podporou AI

Profesionální dvoupásmová bateriová reprosoustava Electro-Voice EVERSE 12

Společné řešení satelitního internetu Peplink a Starlink v nabídce AUDIOPRO

Konferenční technika Biamp Parlé s certifikací pro Microsoft Teams

Pracovní schůzky s podporou umělé inteligence

Dokonalá projekce v nezatemněné místnosti

Profesionální kamery Avonic pro videokonference, vzdělávání a zdravotnictví

Moderní technologie přinášejí seniorům kontakty, zábavu i možnosti pro další vzdělávání

Levné komponenty mohou zkazit jednání videokonference

Ovládání videokonference pomáhá v uplatnění na trhu práce

Moderní kanceláře mají dnes mnoho podob

Univerzální konferenční soundbar Biamp Parlé pro videokonference

Vokkero - bezdrátový komunikační systém do hlučného prostředí

Kanceláře a pracoviště jsou stále více home office friendly

Akustický design pomáhá zajistit klid na práci a bezpečí citlivých informací

Formy pracovní spolupráce se rychle mění s podporou nových technologií

Jedinečný průvodcovský systém postavený na technologii Biamp

Flexibilní projekční plátna Screen Innovations

Moderní udržitelné technologie vládnou kancelářím budoucnosti

Chytrá řešení pro zastínění prostor v interiéru

Jaká je budoucnost sdílených kanceláří

Nezávislý zdroj energie s palivovými články SFC Energy Efoy

Zabudované reproduktory do interiéru jako zdroj kvalitního zvuku

Digitální technologie posouvají moderní medicínu

Flexibilní projekční plochy Screen Innovations pro domácnosti i firmy

Videokonference v advokacii a právních službách

Firemní výzvy roku 2023

Umět používat videokonference je dnes již nutnou dovedností zaměstnanců

Týmová spolupráce s podporou BYOM Mersive

Firmy přizpůsobují své zasedačky a investují do kvalitní komunikační techniky

Komunikátory Vokkero Guardian Show

Podpora flexibilní formy práce a sdílení pracovního místa se stává trendem pro moderní kancelář

Bezdrátový prezentační systém Modena

Obrazové a zvukové komunikační technologie Biamp Systems

Interaktivní komunikace s chytrým systémem Kaptivo