Absence fyzického kontaktu zákazníka se zbožím přináší jistou míru nedůvěry a né vždy celkově dobrý pocit z nákupu. Proto se online retail chystá tyto problémy řešit pomocí technologií - na řadě jsou zejména videokomunikace, umělá inteligence a virtuální realita.
Jak může zákazník dobře určit kvalitu produktu, jeho řemeslné zpracování, rozměry bez toho, aby věc fyzicky viděl a mohl ji vyzkoušet? Fyzický kontakt vždy poskytuje kontrolu a vytváří důvěru.
I když zákazníci milují pohodlí digitálního obchodu, mohou mít problém s nákupem zboží, které osobně nezažili. Značky se tak snaží řešit tento chybějící fyzický kontakt.
Aby firmy dlouhodobě vydělávaly na online obchodě, musí zákazníkům nabízet zkušenosti s produktem a službami, které je nadchnou a pohltí. A to ještě více, než kdyby si jej fyzicky prohlédli.
Mnoho světových firem tento fakt již chápe - plných 64% společností je již dnes odhodláno investovat do posunu tímto směrem.
"Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený video shopping, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy. A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot," říká Michal Černý ze společnosti AUDIOPRO, která zastupuje společnost Lifesize v ČR.
Vratky zboží s využitím umělé inteligence
Novinkou a vstřícným gestem pro zákaznickou zkušenost při online nakupování je také řešení vracení zboží, které si zákazník objednal, ale nakonec jej z nějakého důvodu nechce. A s růstem objemů online nákupů rostou i takovéto vratky.
Někteří online prodejci v USA přišli s novou strategií. Lépe než nákladným způsobem vracet zboží se jim vyplatí zákazníkům zboží nechat, a peníze jim přesto vrátit.
Případy, kdy tuto možnost využít a kdy ne pak vyhodnocuje umělá inteligence - porovnává nákupní historii zákazníka, ale také náklady na dopravu zboží zpět do skladu.
Virtuální a rozšířená realita
Společnostem, které vyrábějí a prodávají hodnotné produkty, například automobily, se vyplatí investovat do pokročilé technologie podporující prodej.
Virtuální realita může zprostředkovat bohatší a interaktivnější zkušenost s poptávaným modelem vozu, zákazník získá lepší představu o produktu jako celku, možných variacích, barvě, nebo doplňcích.
Rozšířená realita pak umožní vizualizaci konfigurovaného vozu v garáži, nebo před zákazníkovým domem.
Prodejní společnosti válčí v digitálním světě o zákazníka a vylepšená, inovativní zákaznická zkušenost, je jedním z klíčových faktorů pro výběr produktu.
Pokročilá digitalizace prodejních kanálů může nejen vylepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje, ale přispívá i ke zlevnění fyzického prodejního řetězce.
Článek AUDIOPRO s.r.o. ze dne pondělí 26. července 2021
Jak efektivně využít chytré technologie v domě či bytě
AI jako pomocník při pracovních schůzkách a jednáních
Prezentační a komunikační audio a videotechnika v roce 2025
Selhání technologií má negativní vliv na produktivitu týmové práce
Nový multifunkční sál Masarykovy univerzity ovládají špičkové AV technologie
Technologie maskování zvuku zlepšuje kancelářské pracovní prostředí
Široké uplatnění profesionálních kamer Avonic
Jaký zvolit formát obrazu televize nebo projektoru
Nejčastější technické problémy videokonference
Motorizovaná projekční plocha Screen Innovations Short Throw Lift
Technologické novinky Biamp - konferenční videobar a kompaktní kamera
Umělá inteligence pomáhá v komunikaci mezinárodních pracovních týmů
Technologické novinky pro funkční řešení home office
Přepis řeči s využitím AI šetří firmám pracovní čas
Technologie přepisu řeči Cabolo s podporou AI
Profesionální dvoupásmová bateriová reprosoustava Electro-Voice EVERSE 12
Společné řešení satelitního internetu Peplink a Starlink v nabídce AUDIOPRO
Konferenční technika Biamp Parlé s certifikací pro Microsoft Teams
Pracovní schůzky s podporou umělé inteligence
Dokonalá projekce v nezatemněné místnosti
Profesionální kamery Avonic pro videokonference, vzdělávání a zdravotnictví
Moderní technologie přinášejí seniorům kontakty, zábavu i možnosti pro další vzdělávání
Levné komponenty mohou zkazit jednání videokonference
Ovládání videokonference pomáhá v uplatnění na trhu práce
Moderní kanceláře mají dnes mnoho podob
Univerzální konferenční soundbar Biamp Parlé pro videokonference
Vokkero - bezdrátový komunikační systém do hlučného prostředí
Kanceláře a pracoviště jsou stále více home office friendly
Akustický design pomáhá zajistit klid na práci a bezpečí citlivých informací
Formy pracovní spolupráce se rychle mění s podporou nových technologií
Jedinečný průvodcovský systém postavený na technologii Biamp
Flexibilní projekční plátna Screen Innovations
Moderní udržitelné technologie vládnou kancelářím budoucnosti
Chytrá řešení pro zastínění prostor v interiéru
Jaká je budoucnost sdílených kanceláří
Nezávislý zdroj energie s palivovými články SFC Energy Efoy
Zabudované reproduktory do interiéru jako zdroj kvalitního zvuku
Digitální technologie posouvají moderní medicínu
Flexibilní projekční plochy Screen Innovations pro domácnosti i firmy
Videokonference v advokacii a právních službách
Umět používat videokonference je dnes již nutnou dovedností zaměstnanců
Týmová spolupráce s podporou BYOM Mersive
Firmy přizpůsobují své zasedačky a investují do kvalitní komunikační techniky
Komunikátory Vokkero Guardian Show
Podpora flexibilní formy práce a sdílení pracovního místa se stává trendem pro moderní kancelář
Bezdrátový prezentační systém Modena