ERP - komplexní firemní informační systém by měl podpořit nejen dílčí činnosti jednotlivých oddělení, ale přinést v synergickém efektu i něco navíc - jednotnou technologii a ovládání, provázanost modulů i manažerský pohled na data a informace.
To lze považovat za standard, tedy základ, který by měl nabídnout každý ERP systém. K tomu, aby se ERP systém stal skutečně pro firmu nadstandardním přínosem, to však nestačí.
"Spokojí-li se vedení firmy s pouhým převedením agendy do počítače, odstraněním duplicitních operací a automaticky vystavovanými doklady, zdaleka nevyužívá možností informačních technologií a často vyhazuje peníze oknem. Celkový objem financí, které pořízení a provozování ERP spolkne, může násobně převyšovat úsporu nákladů, kterou přinese - pokud vůbec nějakou přinese," říká Jaroslav Janda, ředitele společnosti BM Servis.
Kritické faktory firemních ERP systémů
Schopnost pokrýt kvalitně všechny oblasti řízení v podniku:
Příliš úzce zaměřené řešení:
Příliš obecné řešení:
Funkční řešení:
Rigidita v čase:
Něco navíc:
Článek BM Servis s.r.o. ze dne středa 22. dubna 2015
Lidé v moderní době a ERP prostředí - konference
Prezentace informačního systému QI jihočeské podnikatelské veřejnosti
Procesní řízení a optimalizace klíčových business procesů na letních seminářích BM Servis
Informační systém Bílý Motýl - pro ty, kterým standard nestačí
Spojení BM Servis a DC Concept přinese výhody uživatelům obou společností
Projektové řízení v návaznosti na ostatní firemní procesy
Kontrolní hlášení DPH očima informatika - projektového manažera
Kvalitní mzdový systém musí zvládnout i exekuce ze mzdy
Skladové hospodářství pro řízení skladových zásob podniku
Procesní versus funkční řízení podniku
ERP pro procesní řízení ve výrobních a obchodních firmách
Informační systémy pro procesní řízení ve strojírenství
Procesní informační systémy pomáhají s řízením výrobního podniku