Potravinářský a drogistický velkoobchod Tamda Foods je dalším tuzemským řetězcem s rychloobrátkovým zbožím, který přešel na plně elektronické a automatizované zpracování obchodních dokladů pomocí standardu EDI.
Prvotním impulsem pro přechod na elektronické objednávky a faktury byla náročnost logistických procesů. Příjem zboží do skladu se podařilo významně zrychlit elektronickým avízem o odeslání zboží a označováním palet SSCC kódy. Dodavatelem řešení byla společnost CCV Informační systémy, pro datovou výměnu je využíváno cloudové clearingové centrum ORION EDI.
Silný rozvoj vietnamských potravinových večerek a řady jiných maloobchodních prodejen stály za dynamickou expanzí společnosti Tamda Foods, která se z pražské cash & carry prodejny postupně vypracovala na etablovaný velkoobchod s e-shopem a logistickou službou nabízející více než 30 tisíc položek zboží. Spolu s tím přirozeně vyvstala potřeba rychleji a efektivněji řešit i veškeré procesy kolem zpracování dokladů a toku zboží.
"Tím, jak jsme postupně rozšiřovali sortiment, rostla také náročnost skladových procesů pro naše zaměstnance. Především příjem zboží byl pro nás velmi časově náročný. Například v rámci dodavatele Nestlé, který nám dodává velké množství položek na heterogenních paletách, trvalo naskladnění 3 až 4 hodiny. Zkusit využít EDI komunikaci napadlo mého kolegu z obchodu, který byl v kontaktu s klíčovými dodavateli, kteří již často EDI používají a svých zákazníků se na možnost propojení ptají. Ti nám také doporučili jako partnera projektu CCV Informační systémy. Prosadit EDI u nás pak nebylo složité, protože jsme společnost nakloněná nasazení moderních technologií," komentuje výchozí stav Le Hai Anh, který v Tamda Foods proces elektronizace manažersky zastřešoval.
Rychlé propojení s klíčovými dodavateli
Zapojení dodavatelů do EDI (Electronic Data Interchange) značně zjednodušoval fakt, že pro hlavní dodavatele Tamda Foods je elektronická výměna dokladů již samozřejmostí. Celý počáteční proces, trvající čtyři měsíce, zahrnoval přípravu interního informačního systému a testovací provoz.
Prvním zapojeným partnerem byla společnost Henkel, následně bylo zapojeno dalších sedm klíčových dodavatelů, jejichž prostřednictvím bylo ověřeno bezchybné nastavení a fungování EDI procesů a umožnilo vyhodnocení přínosů.
Následuje propojení s další stovkou partnerů, z nichž je více než polovina z České republiky a třetina z ostatních evropských zemí.
Měřitelné přínosy a rychlá návratnost řešení
Očekávaná návratnost zavedení EDI a pozitivní zpětná vazba od klíčových dodavatelů hrály podstatnou roli již při výběru řešení. Skutečnost však nakonec ještě předčila očekávání.
"Díky využití avíza o dodání (DESADV) s SSCC kódy jsme několikanásobně zrychlili a zefektivnili příjem zboží. Celou zásilku z výše zmíněného Nestlé jsme tak nyní schopni naskladnit v řádu minut. Sekundárním přínosem je pro logistiku možnost lepšího plánování příjmu na sklad. Avízo o dodání nám totiž přijde ještě před samotnou dodávkou a můžeme se tedy na tento příjem lépe připravit, nachystat si místo ve skladu, případně přesměrovat dodávku na jiný sklad a podobně," říká Le Hai Anh.
O společnosti Tamda Foods
Tamda Foods je firma založená v roce 2008, ale podnikání naplno rozběhlo od března 2011 v Praze v provozech pražské tržnice Sapa, kde začala systémem cash & carry nabízet široký sortiment potravin, nápojů, drogerie a domácích potřeb.
Postupně se vypracovala na etablovaný velkoobchod s e-shopem a logistickou službou Tamda Express nabízející více než 30 tisíc položek a 5000 druhů zboží.
Článek CCV, s.r.o. ze dne středa 9. května 2018
Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady
Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin
Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace
ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur
Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365
CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům
Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů
ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů
Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu
Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM
Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů
Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI
Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017
Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce
Řízení skladového hospodářství v cloudu
Jak jednoduše organizovat práci skladníků
LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše
Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému
25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy
Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR
Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek
Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat
Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů
Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem
ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI
Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu
Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů
EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day
Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016
Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství
EDI pro L’Oréal krok za krokem
Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled
Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM
Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC
EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky
CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě
Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace
Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu
Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA
CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce
Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza
Skladové hospodářství jako služba
Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV
Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service
Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016
Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001
Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy
EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu
Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI