Nadstavbový modul EDI rozšiřuje možnosti práce s obchodními a logistickými doklady v ERP systému Microsoft Dynamics NAV 2015 o využívání dokladů v elektronickém formátu EDI a jejich automatizované zpracování systémem ve strukturovaných datech pomocí globálního standardu EDI komunikace.
Od ledna 2015 vstupuje na trh nová verze podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV 2015. Zároveň se objevují i první add-on moduly, řešící rozšíření systému ve specifických oblastech. Jedním z nich je i nadstavba pro elektronickou výměnu obchodních dokladů - EDI (Electronic Data Interchange)., kterou v rámci partnerské sítě Microsoft vyvinula společnost CCV Informační systémy.
Implementační firmy v rámci partnerské sítě Microsoft vyvíjejí a sdílejí pro podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV takzvaná "add-on řešení". Jedná se o nadstavby, které jsou určeny pro zlepšení funkce ERP systému v dané oblasti. Nejinak je tomu i v případě nejnovější verze 2015, která v těchto dnech vstupuje na trh.
EDI modul, vyvinutý společností CCV Informační systémy, rozšiřuje standardní možnosti systému o zpracování obchodních a logistických dokladů ve strukturované podobě globálního standardu EDI komunikace. Řešení je připraveno na import a export nejčastěji používaných dokladů jako jsou objednávky, faktury, dobropisy a dodací listy.
Varianta add-on modulu pro uživatele v roli odběratele navíc umožňuje také bezpapírovou likvidaci přijatých EDI faktur. Propisování dokladů z EDI komunikace do systému Microsoft Dynamics NAV 2015 je přitom zajišťováno zcela automaticky s pomocí aplikačního serveru.
"Automatizace EDI dokladů do NAV umožňuje významné zrychlení jejich toku mezi partnery a také zrychlení likvidace přijatých faktur s přímými dopady na snížení pracnosti, časové náročnosti a chybovosti v celém řetězci dokladů," říká Vladimír Horák, ředitel divize CCV Business Solutions.
Nový EDI modul je nabízen v českém a anglickém jazyce a to nejen v rámci České a Slovenské republiky, ale prostřednictvím partnerské sítě Microsoft celosvětově. Podobné řešení je přitom dostupné i pro předchozí verze Microsoft Dynamics NAV 2013 R2, NAV 2009 R2 či NAV 5.0 a NAV 4.0.
Doklady do Microsoft Dynamics NAV rychle, spolehlivě a bez papíru
Příjem EDI zpráv od partnera spočívá v jejich dekódování a následném uložení do systému. Pokud například zašle dodavatel dodací list (zprávu DESADV) či fakturu (zprávu INVOICE), jsou tyto automaticky načteny do evidence avíz o dodávce nebo do evidence faktur. Zároveň jsou evidovány v uživatelsky srozumitelné podobě.
"Pokud uživatel vygeneruje nákupní objednávku na dodavatele, který má nastavenou EDI komunikaci, je po potvrzení její úplnosti a správnosti zapsána do fronty zpráv k odeslání a následně odeslána dodavateli. Přitom dochází k dekódování zprávy do souboru a odeslání s pomocí EDI poskytovatele prostřednictvím zabezpečených VAN sítí," vysvětluje Vladimír Horák.
Importované doklady se nejprve nachází v izolované čekárně dokladů, takzvané karanténě, ze které jsou v případě bezchybné validace propuštěny do ekonomického systému. V opačném případě jsou doklady ponechány v karanténě, kde jsou dále připraveny ke zpracování a kontrole finančním oddělením. Nesoulady v dokladech jsou zaznačeny v systému dle číselníku nejčastějších chyb. Pro obsluhu je tak jednodušší dohledání a odstranění rozdílů.
Bezpapírová likvidace faktur odběratelem
Varianta add-on modulu bezpapírové likvidace pro EDI je určena pro uživatele ERP systému Microsoft Dynamics NAV v roli odběratele. Umožňuje nejen automatické zpracování dat z dokladu do systému, ale součástí řešení je i bezpapírová likvidace přijatých EDI faktur.
Faktura je validována podle skutečných příjmů na sklad a k nákupní ceně v objednávce vydané. Při souladu obou validací se faktura přijatá sama likviduje a přechází k proplacení finančním oddělením. Celý proces není nutné dozorovat a vychází již z jednou schválených dokladů.
V opačném případě jsou přijaté faktury uvedeny do izolované čekárny dokladů (karantény), než jsou dále kontrolovány a zpracovány finančním oddělením. Nesoulady v dokladech jsou opět zaznačeny v systému.
Článek CCV, s.r.o. ze dne pátek 23. ledna 2015
Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady
Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin
Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace
ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur
Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365
CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům
Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů
ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů
Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu
Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM
Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů
Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI
Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017
Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce
Řízení skladového hospodářství v cloudu
Jak jednoduše organizovat práci skladníků
LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše
Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému
25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy
Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR
Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek
Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat
Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů
Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem
ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI
Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu
Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů
EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day
Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016
Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství
EDI pro L’Oréal krok za krokem
Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled
Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM
Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC
EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky
CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě
Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace
Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu
Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA
CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce
Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza
Skladové hospodářství jako služba
Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV
Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service
Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016
Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001
Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy
EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu
Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI