Jeden z největších tuzemských distributorů Sonepar, který prodává statisíce položek elektromateriálu od více než 400 výrobců, má do elektronické komunikace aktuálně zapojeno již přes 65% objemu obchodních dokladů s více než 70 dodavateli s cílem postupného zapojení všech významných partnerů.
Společnosti z oblasti dodávek a distribuce elektroinstalačních a elektrických výrobků a služeb se v letošním roce rozhodly na českém trhu zásadní měrou akcelerovat přechod na jednotný způsob výměny a automatické zpracování obchodních dokladů ve formátu strukturovaných dat EDI.
Cílem je postupně odstranit neefektivní způsoby přenosu dat, ať už se jedná o papírové doklady či korespondenci prostřednictvím e-mailu a jiné způsoby vyžadující vysokou míru kancelářské administrativy a manuálního zapojení pracovníků.
Nejvýznamnější distributoři sdružení pod Svazem elektrotechnických velkoobchodů zapojují své dodavatele do elektronické výměny obchodních dokladů. Dodavatelský řetězec z oblasti elektroinstalačních a elektrických výrobků se tak stává dalším segmentem, který přechází na automatizaci zpracování obchodních dokladů s využitím standardního formátu pro výměnu strukturovaných dat - EDI (Electronic Data Interchange).
Zpracování a překlad dokladů v rámci jednotlivých obchodních protistran zajišťuje EDI provider CCV Informační systémy.
Sonepar - lídr v elektronizaci obchodních dokladů
"Většině dodavatelů jsme v minulosti posílali objednávky e-mailem v PDF souboru a někteří větší dodavatelé měli svá portálová řešení, do kterých jsme ručně importovali datový soubor objednávky, který musel nákupčí nejprve exportovat ze systému, což bylo několik úkonů navíc. Z druhé strany jsme pak dostávali velké množství faktur pouze v papírové podobě či jako PDF. Někteří dodavatelé sice zasílali faktury již elektronicky e-mailem v různých verzích formátu ISDOC nebo jiných specifických formátech, ale pro ty bylo třeba programovat načítací programy, což bylo pracné a nákladné," říká k dosavadní praxi Tomáš Šťásek, vedoucí IT oddělení společnosti Sonepar.
Jako ideální řešení obchodní výměny dokladů v plně elektronické podobě včetně jejich automatického strojového zpracování bylo vybráno standardní EDI, které je využíváno mezinárodně.
"S růstem našeho obratu přímou úměrou rostly počty přijímaných řádků položek a faktur a navíc jsme chtěli ulehčit práci pracovníkům centrálního skladu s příjmem zboží, tak abychom stihli objednávky zákazníků expedovat na druhý den. Hledali jsme přitom takové řešení, které bude akceptovatelné pro co největší počet dodavatelů tak, abychom na naší straně nemuseli s každým řešit propojení individuálně na míru. Nakonec jsme zvolili osvědčené cloudové řešení ORION EDI od CCV Informační systémy, které nám přes jedno rozhraní zajišťuje veškerý překlad formátů a distribuci dokladů protistranám přes zabezpečené sítě," doplňuje Tomáš Šťásek.
Přínosy nasazení EDI od skladu až po účetní oddělení
Implementaci EDI komunikace do podnikového systému Sonepar spočívala v úpravě příjmu datových formátů pro čtyři druhy dokladů, nastavení komunikačního kanálu a otestování. Následoval pilotní projekt se třemi dodavateli k ověření správnosti nastavení. Teprve potom Sonepar odstartoval oslovování dalších dodavatelů.
"Na začátku jsme měli určité obavy, jak toto řešení přijmou naši partneři, ale nakonec bylo zapojení poměrně hladké. Do značné míry to bylo dáno i určitou mírou jejich připravenosti, kdy někteří již EDI využívali, a tak nebyl problém se na úrovni EDI providerů domluvit a propojit. Následně se začali zapojovat i ti, kteří EDI neměli a čekali na praktickou ukázku provozuschopnosti řešení. Nyní s odstupem času mohu určitě konstatovat, že stávající objem přijatých faktur a přijímaných položek bychom ve stávajícím počtu pracovníků nezvládli a zejména sklad a ekonomické oddělení si již nedokáží své fungování bez EDI komunikace představit. Největším přínosem implementace je tedy jednoznačně efektivita a usnadnění práce," popisuje Tomáš Šťásek začátky zapojování partnerů.
Článek CCV, s.r.o. ze dne pondělí 7. ledna 2019
Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady
Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin
Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace
ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur
Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365
CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům
Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů
ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů
Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu
Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM
Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů
Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI
Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017
Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce
Řízení skladového hospodářství v cloudu
Jak jednoduše organizovat práci skladníků
LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše
Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému
25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy
Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR
Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek
Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat
Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů
Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem
ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI
Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu
Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů
EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day
Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016
Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství
EDI pro L’Oréal krok za krokem
Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled
Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM
Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC
EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky
CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě
Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace
Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu
Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA
CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce
Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza
Skladové hospodářství jako služba
Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV
Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service
Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016
Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001
Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy
EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu
Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI