Podle průzkumu společnosti CCV mezi zástupci středně velkých firem z oblasti strojírenství a plastikářství jsou to neúplná evidence materiálu a zboží ve výrobě, záměny při jejich vyskladnění nebo značná neefektivita skladníků při manipulaci s materiály i zbožím.
Nejzávažnější problémy tuzemských strojírenských a plastikářských výrobních firem s ročním obratem do půl miliardy korun se přímo dotýkají až tří čtvrtin z nich. Právě takto vysoký počet zástupců společností si v hloubkových rozhovorech v rámci výzkumu stěžoval na chybnou anebo dokonce zcela chybějící evidenci materiálu nebo zboží.
Stejné množství firem trápí i záměny těchto položek ve výrobě. Téměř dvě třetiny respondentů pak deklarovaly potíže s neefektivitou skladníků, kteří přesně nevědí, kde se který materiál nebo zboží ve skladě nachází, a při jejich hledání tak stráví neúměrné množství času.
Časová náročnost a s tím spojené náklady představují problém i v zadávání pokynů manipulantům a skladníkům. Tuto agendu totiž nemá dostatečně vyřešenu plných 50% dotazovaných společností. Čtvrtina z nich dále nemá zajištěnu zastupitelnost pracovníků skladu, kteří pro úspěšné zvládnutí svých činností musí "svůj" sklad bezpodmínečně znát. Zároveň je však ve stejně významném počtu trápí pracná evidence výdeje materiálu a nedostatečný přehled nad činností operátorů, manipulantů nebo skladníků.
Jako východisko z tohoto stavu plánuje 20% dotčených firem nasazení plnohodnotného WMS skladového systému, 35% je rozhodnuto řešit nejpalčivější problémy nasazením on-line skladové evidence a zbytek není o způsobu řešení doposud rozhodnut.
Metodika výzkumu
Kvalitativní výzkum byl realizován v průběhu léta ve firmách z oblasti strojírenství a plastikářství s ročním obratem 100 až 499 mil. Kč a současně 50 až 200 zaměstnanci. Jednalo se o hloubkové rozhovory s manažery logistiky, nákupu, obchodu, výroby či se samotnými majiteli analyzovaných firem. Probíhaly na základě předem připravené struktury, která se zaměřovala na jednotlivé skladové a výrobní procesy vyskytující se v rámci firemního provozu.
Součástí bylo také pozorování jednotlivých činností v reálném provozu, detailní analýza jednotlivých skladů, podrobné zkoumání výroby a případně dalších výrobních úseků, které jsou nezbytné k realizaci výsledného produktu. Mezi sledované části patřila i expedice a jí předcházející činnosti spojené s balením či kontrolou hotových výrobků.
Článek CCV, s.r.o. ze dne pondělí 7. listopadu 2016
Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady
Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin
Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace
ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur
Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365
CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům
Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů
ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů
Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu
Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM
Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů
Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI
Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017
Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce
Řízení skladového hospodářství v cloudu
Jak jednoduše organizovat práci skladníků
LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše
Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému
25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy
Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR
Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek
Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat
Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů
Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem
ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI
Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu
Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů
EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day
Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016
Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství
EDI pro L’Oréal krok za krokem
Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled
Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM
Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC
EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky
CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě
Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace
Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu
Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA
CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce
Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza
Skladové hospodářství jako služba
Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV
Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service
Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016
Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001
Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy
EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu
Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI