Vyhněte se dobropisům a logistickým reklamacím. ORION umí sledovat u vybraných odběratelů jejich příjmy na sklad a porovnávat je automaticky s dodacím listem. Zpřesníte tak fakturaci a vylepšíte firemní cash-flow.
Mezi momentem, kdy vynaložíte náklady na prodávané zboží a dnem, kdy se objeví peníze od zákazníka na účtu, není často zrovna krátká doba. Zvlášť, pokud v celém procesu dojde k nějaké chybě. Může se například stát, že se při dodávce ztratí krabice sušenek a proplacení celé faktury najednou čeká na vyřešení tohoto rozdílu, protože odběrateli logicky nesouhlasí faktura s příjmem na sklad.
Tomu se může dodavatel vyhnout, pokud fakturuje vždy podle příjmu, který mu potvrdí odběratel. Případné rozdíly potom může vyřešit buď s odběratelem ještě před fakturací na své straně nezávisle na zákazníkovi, nebo dodatečně.
U odběratelů, kteří jsou schopni potvrzovat příjem zboží elektronicky a kterým posíláte elektronický dodací list, umí ORION hlídat rozdíly mezi těmito doklady a ušetřit vám tak práci.
Tato služba se jmenuje "Sledování dodávek" a pokud ji máte v ORIONu spuštěnou, na rozdíly vás vždy upozorní e-mailová notifikace. Nefakturujete tedy tak říkajíc naslepo. Vaše faktury jsou v souladu s pohledem odběratele, jsou zaúčtovány a běží jim splatnost. Minimalizujete tak množství dobropisů a tzv. logistických reklamací.
Přímo z notifikačního e-mailu se můžete prokliknout do detailu rozdílové zprávy, kde vždy najdete jasně označené položky, ve kterých vznikl rozdíl. Může jít třeba o palety, které v objednávce nebyly, do elektronického dodacího listu jste je ale dali, nicméně odběratel je na příjemce neeviduje. Všechny položky jsou zde vždy seřazeny podle největšího rozdílu.
Všechny tyto rozdílové zprávy najdete v ORIONu v menu "Prodej" pod nabídkou "Sledování dodávek". V těchto zprávách můžete filtrovat podobně stejně jako v ostatních denících dokladech.
Ve sloupci výsledek vidíte, kde byl zaznamenán rozdíl, což jsou případy, které je potřeba sledovat a případně řešit. Zelený stav "Bez rozdílu" označuje případy, které je možné bez obav fakturovat.
U zbývajících stavů ORION nedohledal odpovídající doklad pro porovnání, příjemka o této dodávce do ORIONu prostě nedorazila.
V případě, že při porovnání chybí dodací list, bylo jeho číslo pravděpodobně do příjemky zadáno špatně. Nesoulady v takovém případě je potřeba dořešit s odběratelem nebo zákaznickou podporou ORION.
Na základě připomínek uživatelů ORION, bylo do přehledu doplněno také prodlení s příjmem zboží poté, co jste zákazníkovi zaslali dodací list a zboží mu fyzicky odešlo.
To je případ, kdy ORION stále nedohledal odpovídající příjemku. Pokud takové zpoždění příjmu bude narůstat, můžete zákazníka upozornit, zjisti příčinu a případný problém začít včas řešit, dokud je živý v hlavách všech zúčastněných stran.
Vyhnete se tak zbytečnému prodlužování plateb za zboží na váš účet. Tyto neobvyklé události si můžete jednoduše zobrazit v ORIONu s pomocí filtru "Prodlení".
Článek CCV, s.r.o. ze dne čtvrtek 22. června 2017
Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady
Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin
Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace
ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur
Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365
CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům
Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů
ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů
Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu
Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM
Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů
Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI
Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017
Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce
Řízení skladového hospodářství v cloudu
Jak jednoduše organizovat práci skladníků
LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše
Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému
25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy
Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR
Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek
Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat
Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů
Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem
ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI
Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu
Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů
EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day
Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016
Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství
EDI pro L’Oréal krok za krokem
Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled
Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM
Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC
EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky
CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě
Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace
Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu
Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA
CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce
Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza
Skladové hospodářství jako služba
Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV
Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service
Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016
Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001
Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy
EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu
Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI