ČD - Telematika ve spolupráci se společností Alstom vybaví všech sedm souprav Pendolina mobilní částí špičkové zabezpečovací technologie ETCS. Rozhodl o tom výsledek výběrového řízení vypsaného Českými drahami - předpokládaná hodnota zakázky je 410 milionů Kč.
"Instalace ETCS do elektrických lokomotiv a elektrických jednotek je naším největším přínosem pro zvyšování bezpečnosti osobní vlakové přepravy na českých i zahraničních tratích. Jednotky řady 680 - Pendolino - jsou vlajkovou lodí Českých drah a projekt jejich dovybavení evropským zabezpečovačem bude jistě velmi sledovaný. V oblasti zpětného vybavování vozidel systémem ETCS jsme významným partnerem ČD a vítězství v tomto výběrovém řízení jen potvrzuje naše postavení na samé špičce segmentu tzv. retrofitu," říká Tomáš Businský, člen představenstva a ředitel úseku Infastruktura ČD - Telematiky.
Vybavení Pendolin logicky, technicky i časově navazuje na aktuálně realizované projekty instalace mobilních částí technologie ETCS do lokomotiv řady 362, 362 WTB, 162 WTB a řídících vozů 961 Českých drah, na kterých ČD - Telematika úspěšně pracuje od roku 2019.
Veřejnost zná Pendolina Českých drah především z dálkové osobní dopravy včetně spojení se Slovenskem. Elektrické jednotky řady 680 jsou plně klimatizované a v provozu mohou dosahovat rychlosti až 200 km/hod.
Vozy jsou vybaveny unikátní technologií, která při průjezdu oblouky vysokou rychlostí zajišťuje automatické naklápění soupravy, což přispívá k vyššímu pohodlí cestujících.
I tato funkce spolu s dalšími unikátními vlastnostmi musí být při instalaci ETCS zachována, a proto bude vybavení Pendolin mobilní částí systému jedním z dosud nejnáročnějších projektů společnosti ČD - Telematika.
"Jednotky Pendolino neztrácí nic na své popularitě a my plánujeme jejich provoz i po datu 1. 1. 2025, kdy začne výhradní provoz pod dohledem ETCS na vybraných tratích, které zahrnují prakticky celou jejich páteřní trasu mezi Prahou a Ostravou. Díky ETCS budou moci jezdit na vhodných úsecích infrastruktury rychlostí až 200 km/h a přispějí k dalšímu zkracování cestovních časů na naší železnici. Po dokončení modernizace vybraných úseků na 1. a 2. koridoru se vrátí k cestovním časům mezi Prahou a Ostravou pod tři hodiny a nabídnou znovu nejrychlejší spojení obou aglomerací," říká Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
ETCS (European Train Control System) je evropský vlakový zabezpečovací systém a hlavním cílem jeho zavádění je sjednotit zabezpečovací systémy evropských železnic a tím zvýšit bezpečnost vlakové dopravy napříč Evropou, a také umožnit vedení vlaků bez nutnosti výměn hnacích vozidel na hranicích jednotlivých států a bez nutnosti vybavení hnacích vozidel různými národními zabezpečovacími systémy.
Článek ČD - Telematika a.s. ze dne středa 27. dubna 2022
ČD - Telematika se více zaměří na zákazníky ze státní státní správy a kybernetickou bezpečnost
Bezpečnostní dohledové centrum ČDT-NET
Vlakový zabezpečovací systém ETCS pro Pendolino
Rozšíření WiFi zdarma v železniční stanici Praha hlavní nádraží
ČDT-DWDM propojí optikou Třinec a Frýdek-Místek
Instalace a testování systému ETCS na lokomotivách typu 163 a 363
ČD - Telematika navýšila kapacitu připojení do NIX.CZ
GSM-R na železniční trati Votice - České Budějovice
Bezkontaktní monitoring tělesné teploty lidí
Datacentrum ČD - Telematika ve službách WEDOS Internet
Nová optická trasa pro bezpečný chod datacentra SPCSS
IP PBX nahradí telefonní síť Správy železnic
Úspěšný test datového přenosu 1,2 Tbit/s v DWDM optické síti
Další parkovací automaty pro Brno a České Budějovice
Testování datového přenosu 1,2 Tbit/s v DWDM optické síti
ČD - Telematika má zájem o testování japonských technologií
Přechod na MPLS zajistí další rozvoj telekomunikační sítě SŽDC
100 Gbps na trase Praha - Brno
GSM-R na železniční trati České Budějovice - Plzeň
IoT se dostává do studijních oborů středoškoláků
Bezpečnostní systém ETCS zvýší zabezpečení lokomotiv ČD Cargo
Spolupráce se středními školami pomáhá náboru zaměstnanců v IT oborech
Servis UPS pro DPP Praha zajistí ČD - Telematika
ČD-Telematika je oficiálním partnerem Czech Smart City Clusteru
Nové routery Cisco v L2 síti klíčové infrastruktury státu
WiFi Freee pro vlaková nádraží v Ostravě a Olomouci
Chytré parkovací automaty pro Brno
Chytré firemní parkoviště zvyšuje plynulost odbavování kamionů
Hloubková inspekce provozu chrání před DDoS útoky
Chytré parkoviště u vlakového nádraží v Blansku
GDPR pro pražský dopravní podnik zajistí ČD - Telematika
Systém GSM-R pomáhá bezpečnosti železniční dopravy
WiFi Freee pro vlaková nádraží ve Zlíně, Ústí nad Labem a Hradci Králové
WiFi bezplatný internet v pražském metru
Optická datová síť CamelNET propojí další organizace Plzeňského kraje
Práce pro techniky s osvědčením vyhlášky č. 50/1978 Sb.
WiFi Free na další vlaková nádraží
Pilotní provoz WiFi Free na vlakovém nádraží v Praze a Pardubicích
Telematika posiluje bezpečnost českého internetu připojením k projektu FENIX
ČDT Informační Systémy posílí skupinu Českých drah v oblasti ICT
Nová celostátní optická síť ČD Telematika je od ECI Telecom
Michal Drápala novým ředitelem úseku Systémy a technologie ČD Telematika
Výběrové řízení na dodavatele prvků síťové infrastruktury
ČD Telematika na veletrhu Czech Raildays
Optická síť ČD Telematika znovu rozšířena
Mimořádná valná hromada ČD Telematika
ČD Telematika navýšila připojení do propojovacího uzlu NIX.CZ
Mimořádná valná hromada ČD Telematika
ČD Telematika hlavním partnerem mezinárodního workshopu SMAP 2008