Nová pobočka České pošty v pražském nákupním centru EDEN ukazuje směr, kterým se bude v příštích letech Česká pošta ubírat. Zákazníkům se představuje v moderním designu a se špičkovými informačními technologiemi.
Česká pošta je součástí kritické infrastruktury státu, řada jejích služeb se tak propojuje s výkonem státní správy. Určitě je proto dobře, že se Pošta rozhodla ne namátkově, ale cíleně vymanit z doby reálného socialismu. Nová pošta má parametry nejmodernějších poboček evropských poštovních operátorů,“ uvedl při jejím otevření ministr vnitra Martin Pecina jako představitel zakladatele České pošty.
Jednotnost podoby poboček Pošty je základem
Česká pošta dnes obsluhuje zákazníky na 3364 pobočkách. Do dnešní doby je spojovaly pouze stejné služby, stejné uniformy přepážkových pracovnic a smaltovaná tabulka s logem podniku u vchodových dveří. Potud vzájemná podoba končí. Vinu na tom jistě měla i skutečnost, že do ledna roku 2008 nebyla Pošta s výjimkou služeb sjednocená, existence sedmi samostatných odštěpných závodů se promítla i do nejednotné podoby poboček a celkově rozdílné politiky prezentace České pošty.
"Pošta chce investovat do moderních technologií. Tyto investice musí sloužit zkvalitnění služeb a obsluhy našich zákazníků. Zároveň chceme zvýšit informovanost a zkvalitnit prostředí pro zákazníky i pro zaměstnance Pošty. Tato nová pobočka je prvním výsledkem tohoto konceptu. Pokud se nám v reálném provozu potvrdí předpoklady, zahájíme postupnou přeměnu všech pracovišť Pošty. Věříme, že to veřejnost a naši zákazníci přijmou kladně," charakterizoval novou pobočku generální ředitel České pošty Petr Sedláček.
Současnost si žádá nejmodernější technologie
Svojí pobočkou v Edenu se Pošta přihlásila ke konceptu "The Branch of the Future" - pobočce budoucnosti a vybudovala ji v souladu s nejmodernějšími trendy. Unikátní informační a odbavovací systém spolu s novou konstrukcí přepážek a celkovým pojetím prostoru, mají jednoznačně přispět k tomu, aby se zákazník na poště cítil dobře a v rozumné míře dostal všechny potřebné informace.
Zobrazovací LCD displeje u přepážek jsou flexibilním komunikačním nástrojem, který ovládá pracovník přepážky z dotykové obrazovky IP telefonu. Kromě standardního obsahu obrazovky, který tvoří fotografie a jméno obsluhujícího spolu s číselným vyvolávacím systémem, lze plochu využít jak k dalším potřebným informacím pro klienta, tak pro komunikaci marketingovou. Velká obrazovka, viditelná v nejlepším případě ze všech částí pobočky, informuje o poštovních novinkách, produktech a službách. V blízké době se v dolním textovém řádku obrazovky objeví také informace převzaté z ČT 24.
Nová pošta odstraňuje bariéry
Podle vzoru zahraničních pošt, ale také například bankovních institucí v naší republice, pošta zavádí tzv. otevřené přepážky. Komunikace zákazníka s personálem je bez skleněné bariéry jednodušší, příjemnější a více přátelská. Důležitý je fakt, který vyplývá ze zkušenosti v zahraničí, navíc ověřený statistikami: po odstranění bezpečnostních skel na přepážkách se nezvyšují počty bezpečnostních incidentů.
Také poštovní uniformy doznají patrných změn
Nová tvář České pošty neznamená jen moderní pobočky, otevřené přepážky, ale také jednotný vizuální styl. Jeho součástí jsou i nové stejnokroje. Na jejich podobě a výběru použitých materiálů se podíleli jak módní návrháři, odborové organizace i sami zaměstnanci z řad přepážkových pracovníků a doručovatelů. Předseda největší odborové organizace, Karel Koukal, říká: „Změna je žádoucí, jejím smyslem není stav jen trochu vylepšit, ale podstatně změnit. Práce našich zaměstnanců není snadná a ti, kteří nosí stejnokroj, se v něm musí dobře cítit v létě i v zimě. Jsou zapotřebí kvalitnější materiály i modernější vzhled. Vždyť musí Českou poštu důstojně reprezentovat.“ Ani podoba poštovních stejnokrojů nemusí být finální, během pilotního projektu je zapotřebí vše ověřit.
Po vyhodnocení pilotu a možných dílčích úpravách na zařízení pobočky či stejnokrojích se začne Česká pošta veřejnosti měnit před očima.
Článek Česká pošta, s.p. ze dne čtvrtek 18. června 2009
Pro veřejné i-zakázky na poštu
Elektronická fakturace přináší úspory
Datové schránky pod kontrolou i v zahraničí
Velikonoční razítko z pošty Kraslice
800879702: bezplatná linka pro Sčítání lidu 2011 je v provozu
Testovací prostředí datové schránky
Datové schránky nově s informací o vytíženosti systému
Nové funkce pro Datové schránky
Pošta na Božím Daru razítkuje s Ježíškem od 1. prosince 2010
cpost.cz: Česká pošta má podle WebTop100 nejlepší firemní web roku 2010
Poštovní datová zpráva jako nový způsob komunikace v prostředí ISDS
Již 10 milionů odeslaných zpráv v systému datových schránek
Po 160 letech konec telegramů v Čechách
Plaťte za zboží z e-shopu v hotovosti na pobočkách České pošty
Czech POINT je na každé čtvrté poště
Razítko z obce Milostín na valentýnská přání
Poštovní datová zpráva, nová služba České pošty
První pošta PARTNER na Na Božím Daru
Datovými schránkami prošlo přes devadesát tisíc datových zpráv
EPG, expresní balíková služba do zahraničí od České pošty
IZIP začíná nabízet elektronickou zdravotní knížku prostřednictvím České pošty
Pošlete vlastní pohlednice z dovolené
Nové služby eGovernmentu na České poště
Česká pošta mění tvář
Vaše dopisy budeme doručovat nejméně do roku 2013
Pošta na Božím Daru razítkuje s Ježíškem
Předvánoční provoz na Poště bez výrazných vlivů finanční krize
Chcete kontrolovat cestu své zásilky ?
Seznam míst s uvažovanou alternativní formou obsluhy
Česká pošta nepřestává poskytovat služby ve vybraných obcích