Podle průzkumu Ipsos jsou komunikace s pacienty, moderní metody edukace personálu v rámci elektronizace zdravotnictví i elektronizace zdravotnictví obecně, nejpalčivější problémy, se kterými se v současnosti potýkají české nemocnice.
Český systém zdravotnické péče je podle průzkumu Ipsos (Barometr českého zdravotnictví 2015) v celoevropském srovnání dlouhodobě považován za kvalitní. Rozdílně ho vnímají ředitelé ze státního a soukromého sektoru. Přesto však téměř všichni ředitelé nemocnic (90%) vidí možnosti reálného zlepšení kvality zdravotní péče nemocnice, kterou sami řídí.
Ke zlepšení situace by mohla pomoci modernizace vzdělávání zdravotnického personálu spolu s investicemi do moderních technologií a zdravotnických informačních systémů, které v současnosti plánují ředitelé nemocnic. Jednou z oblastí, která by zvýšení kvality měla přinést, je IT a infrastruktura, do nichž plánuje investovat více než 80% ředitelů.
"Investice do moderních technologií a informačních systémů jsou v současném nastavení českého zdravotnictví nezbytným krokem, jak zlepšit kvalitu zdravotní péče. Jeden z nejpalčivějších problémů ve zdravotnictví je dlouhodobě komunikace s pacienty. Ta se drží na prvních příčkách v žebříčku největších rezerv již několik let a naší snahou je situaci zlepšit tak, aby byla komunikace komfortní nejen pro lékaře, ale i pro pacienty, a obě strany měly dostatek informací, které potřebují. Zlepšení edukace zdravotnického personálu je naším dlouhodobým cílem. Nyní jsme ukončili pilotní fázi vzdělávacího projektu E-health v e-learningu pro zdravotnické profesionály a po právě probíhajících revizích otevřeme kurzy pro širokou zdravotnickou veřejnost. E-learningem se tak snažíme připravit lékaře i ostatní zaměstnance ve zdravotnictví na přicházející elektronizaci a usnadnit jim práci se softwarovým vybavením," uvádí k výsledkům výzkumu Vladimír Přikryl, generální ředitel společnosti CompuGroup Medical Česká republika.
Elektronizace komunikace mezi lékařem a pacientem znamená v současnosti především možnost online konzultací zdravotního stavu, sdílení výsledků vyšetření a dalších zdravotnických zpráv, objednávání se online nebo vystavování elektronických receptů. Lékař se tak těmto aktivitám může věnovat v libovolném čase, který si sám vyhradí a v kterém ho nikdo neruší. Pacient na druhé straně má kontrolu nad svými daty a nemusí v nezbytně nutných situacích k lékaři telefonovat nebo ho osobně navštívit.
K dalším aktuálním problémům patří podle dotazovaných ředitelů otázka celkového zkvalitnění segmentu služeb, elektronizace zdravotní péče a moderní metody edukace personálu v rámci elektronizace zdravotnictví.
Barometr českého zdravotnictví 2015 - výzkum mezi řediteli nemocnic, provedla průzkumná společnost Ipsos v rámci projektu neziskové organizace HealthCare Institute v průběhu května 2015.
Výzkumu se zúčastnilo 64 ředitelů nemocnic.
Článek CompuGroup Medical Česká republika s.r.o. ze dne úterý 11. srpna 2015
CLICKDOC Telekonzultace pro videohovory s pacienty pomáhají chránit lékaře před koronavirem
Elektronické recepty bez nutnosti softwaru - stačí jen internetové připojení a počítač
Elektronická ordinace v cloudu pomáhá lékařům s vedením každodenní agendy
Zuzana Jandorová je novou jednatelkou CompuGroup Medical Česká republika
CGM PRIMARY naplňuje vizi plně elektronizovaného zdravotnictví
Citlivá data pacientů po zavedení GDPR
Odborná poradna pomáhá se zaváděním GDPR procesů a postupů do ordinací lékařů
Platba kartou v ordinacích lékařů
Portál CGM Svět pomáhá českým lékařům a profesionálům ve zdravotnictví
Elektronické vyúčtování pro zdravotní pojišťovny
Pacienti by uvítali možnost elektronické komunikace se stomatology
Čeští pacienti chtějí komunikovat s lékaři elektronicky
Umělá inteligence pomáhá lékařům s administrativou
EET poradna pro ambulance lékařů
Elektronickou komunikaci s pacienty preferuje stále více lékařů
CGMesky využívá přes 700 zdravotnických zařízení v Česku
Přes milion zdravotnických zpráv s MEDICAL NET
Ambulantní lékaři hodnotí spolupráci s pojišťovnami
ASISTENT PL pomáhá lékařům při léčbě hypertenze
Dan Navrátil - nový ředitel divize nemocničních informačních systémů CGM
Elektronické sdílení zdravotních záznamů s MEDICAL NET roste
CGM se stala nadnárodní evropskou společností
Elektronické objednávání k lékaři pomáhá s péčí o své blízké
Elektronická komunikace ve zdravotnictví v Česku
Lékařské moduly pomáhají pacientům s cukrovkou
Elektronická komunikace ve zdravotnictví je na vzestupu
CGM Svět - komplexními informační služby pro profesionály ve zdravotnictví
Komunikace lékař - pacient online
Zavádění elektronizace komunikace lékař - pacient trápí české nemocnice
eHealth v eLearningu pro zdravotnické profesionály
Elektronizace zdravotnictví se prosazuje ve stále více ordinacích
Elektronická komunikace lékař - pacient se již stává trendem
CompuGroup Medical ČR má certifikaci ISO 20000
MEDICAL NET letos přenesl čtyřikrát víc zdravotnických dat oproti roku 2014
Inovace CompuGroup Medical oceněny v prestižní soutěži Best Innovator
Radek Chvosta z AVDZP je členem týmu pro Národní strategii elektronického zdravotnictví
Češi chtějí online pacientské služby
CompuGroup Medical ČR mezi finalisty Best Innovator 2014
Češi postrádají online služby při komunikaci s lékaři
Pozitivní listy pomáhají lékařům a šetří finance VZP
Počet uživatelů moderní komunikace s lékařem pomocí CGM LIFE eSERVICES roste
CompuGroup Medical Česká republika je členem Asociace výrobců a dodavatelů zdravotnických prostředků
Léková historie pojištěnců ZP MV ČR - unikátní projekt bezpečnější preskripce
Komunikace přes MEDICAL NET roste
CGM LIFE eSERVICES usnadňuje komunikaci s pacientem a pomáhá šetřit čas lékařů
Analytický software pomáhá s včasnou diagnostikou rakoviny
Pacienti nechtějí u lékaře dlouho čekat a často se nedovolají do ordinace
CompuGroup Medical AG posiluje novými akvizicemi
CompuGroup Medical expanduje v segmentu laboratorních informačních systémů