Podle studie Cisco AppDynamics od počátku roku 2020 začali spotřebitelé náhle být zcela závislí na digitálních službách - současně s tím rostou i požadavky na jejich kvalitu. Tím se změnil způsob, jakým vstupují do interakce s firmami, pořizují zboží, konzumují služby a rozhodují o nakupování.
Celosvětová studie App Attention Index 2021 zkoumala digitální chování více než 13000 spotřebitelů. Odhalila také, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací a automaticky z toho viní samotnou aplikaci nebo jejího poskytovatele, bez ohledu na to, v čem problém skutečně spočívá.
Autoři studie zdůrazňují, že kvůli zvýšené závislosti na digitálních službách a míře jejich užívání 76% spotřebitelů tvrdí, že jejich očekávání ohledně kvality digitálních služeb od začátku roku 2020 vzrostlo.
Pro poskytovatele je znepokojující zjištění, že v případě nesplněných očekávání 60% spotřebitelů automaticky obviní aplikaci a jejího poskytovatele bez ohledu na skutečnou příčinu problému. Ta může spočívat v samotné aplikaci, např. pomalém načítání stránek, výpadcích či bezpečnostních nedostatcích, nebo ve vnějších faktorech, jako je připojení k internetu, pomalé platební brány nebo technické problémy se službami třetích stran.
Spotřebitel však příčiny nerozlišuje a svaluje odpovědnost výhradně na poskytovatele.
Loajalitu zákazníků ovlivňuje uživatelská zkušenost
Spotřebitelé nyní potřebují aplikace a digitální služby nejen ke každodennímu fungování, ale častěji také k sociálním interakcím při absenci tradičních způsobů osobní komunikace.
Průzkum ukázal, že se pro většinu spotřebitelů (85%) staly digitální služby nezbytnou součástí každodenního života, přičemž 84% dotázaných uvedlo, že jim tyto služby pomohly lépe přečkat pandemii.
Spotřebitelé jsou nyní loajální k poskytovatelům podle toho, jak výrazně během pandemie investovali do digitálních služeb.
Uživatelská zkušenost rozhoduje
61% spotřebitelů nyní tvrdí, že jejich očekávání ohledně digitálních služeb se navždy změnilo a že již nebudou tolerovat chabý výkon.
Průzkum dále zjistil, že se 72% spotřebitelů domnívá, že je odpovědností poskytovatele zajistit, aby digitální služba fungovala bezchybně, a více než polovina dotázaných (57%) tvrdí, že poskytovatelé mají jen jeden pokus na to, aby jim nabídli pozitivní digitální zkušenost, jinak přejdou ke konkurenci.
73% spotřebitelů uvádí, že i poté, co se život vrátí k normálu, budou nadále využívat digitální služby, na které spoléhali během pandemie. To znamená, že tlak na informatiky, aby se vypořádali s komplexitou moderních architektur a zajistili bezvadnou digitální zkušenost, nijak nepoleví.
Cílem společnosti Cisco AppDynamics je pomáhat informatikům tyto nároky na zajištění kondice a výkonnosti technologií zvládnout a poskytovat uživatelům dokonalou celkovou zkušenost s aplikacemi.
Článek CISCO SYSTEMS (Czech Republic) s.r.o. ze dne čtvrtek 2. září 2021
Obrana firem proti moderním kybernetickým hrozbám je většinou nedostatečná
Obavy firem z používání generativní umělé inteligence
AI technologické trendy roku 2024 podle Cisco
Důležité faktory pro kybernetickou bezpečnost firmy
Inovativní technologie WaitTime pomáhá fotbalovým fanouškům
Technologické IT trendy roku 2023
Ochrana dat a zákaznická spokojenost představují spojené nádoby
Slabá technická podpora pro hybridní práci vzdálených pracovníků
Cisco videokonference s certifikací pro Microsoft Teams
Bezpečnostní rizika sdílení informací o dětech na sociálních sítích
Online kriminalita nabízí výdělek s menším rizikem než pouliční zločin
Inovace ekosystému Webex posilují flexibilitu hybridní práce
Nepodceňujte o dovolené kybernetická rizika na internetu
Globální bezpečnostní platforma Cisco Security Cloud
Koncept prediktivních sítí předchází problémům a zlepšuje uživatelské prostředí
Řízení autonomní dopravy s pomocí mobilní sítě
Platební model Green Pay pro IT
Cisco inovace pro hybridní cloud
Jak zůstat v prostředí webu 3.0 v bezpečí
Nejčastější bezpečnostní problémy metaverza
Technologické trendy hybridní spolupráce
Studie kvality a dostupnosti internetového připojení
Cisco představuje inovace v oblasti bezdrátových sítí a síťového přístupu
Jak na bezpečný pohyb na internetu
Průzkum Cisco odhaluje zastaralé bezpečnostní technologie firem
Budoucnost inovací a podnikání je spojena s maximálním využitím dat
Metaverzum jako ráj kyberzločinu
Multifaktorová autentizace a biometrie pro přihlašování bez hesel
Jak na bezpečné online vánoční nákupy
Lepší přístup k portfoliu Cisco řešení
Globální index hybridní práce pro HR a technologie
Lidé aktivně sledují ochranu svého soukromí a osobních dat
Klíčové trendy v ohrožení sítí
Neduhy firemních WiFi sítí jsou příležitostí pro hackery
Asynchronní videokomunikace Vidcast
Roste závislost na aplikacích a kvalitních digitálních službách
Závislost ekonomiky na internetu vyžaduje bezpečný, rychlý a spolehlivý přístup pro každého
Nejčastější bezpečnostní rizika při práci na dálku
Inovace hybrídního cloudu Cisco pomáhají urychlit digitální transformaci firem
Cisco Networking Academy na FIT ČVUT
Infrastrukturu pro přenosy NBC z LOH v Londýně zajistí Cisco
Václav Plevka: český student ve finále inovační soutěže NASA a špiček ze Silicon Valley
BOYD: koncept využívání soukromých zařízení pro přístup k firemním datům
Nový systém TelePresence TX9000 a další inovace Cisco
Přenos dat při 100gigabitové rychlosti na vzdálenost 3000 km bez nutnosti regenerace signálu
Cisco Expo 2012: zaměřeno na síťové technologie a služby
Inovace platformy Cisco UCS zefektivní provoz datových center