Podle návrhu ministerstev průmyslu a spravedlnosti k novele zákona o ochraně spotřebitelů by se smlouva uzavřená po telefonu stala závaznou, až když ji skutečně fyzicky podepíšete.
Velkým přínosem novely zákona by mělo být umístění práv a povinností spotřebitelů a podnikatelů do jednoho právního předpisu. Výhodou nové úpravy má být přehlednost a srozumitelnost. Výsledkem pak bude zvýšení ochrany spotřebitelů v řadě oblastí, současně by měla vést i k posílení vymahatelnosti spotřebitelského práva obecně.
"Novela zákona přímo řeší otázky zvýšení ochrany spotřebitelů zejména v problematice uzavíraní smluv po telefonu. Legislativní úprava by měla znemožnit prodeje tzv. šmejdům, kteří využívají nejrůznějších nekalých prodejních taktik. Vzhledem k tomu, že dbáme na serióznost našich partnerů a dlouhodobě si hlídáme vysoký etický a profesní standard, nemáme se čeho bát. Naopak jsme rádi, že dojde k vyčištění trhu," říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, jednoho z největších poskytovatelů služeb kontaktního centra v České republice.
Soustředění spotřebitelských zákonů do individuálního právního předpisu umožní také pružnou reakci na potřebu začlenění nové evropské legislativy, např. v souvislosti s digitálním prostředím nebo online prodejem.
Dále novela zavede nové informační povinnosti v případě smluv uzavíraných na dálku elektronickými prostředky. Zakotví povinnosti a sankce na jednom místě a posílí veřejnoprávní ochranu tam, kde chybí.
Článek Conectart s.r.o. ze dne pátek 6. října 2017
Voicebot pomáhá ohroženým seniorům
Kompletní zákaznický servis e-shopu Elnino spoléhá na Conectart
Kontaktní centrum Conectart bude pomáhat se Sčítáním 2021
Omnichannel šetří čas operátorů a zlepšuje zákaznický servis
Máte strach, že po telefonu uzavřete smlouvu?
Conectart posiluje na trhu poskytovatelů kontaktních služeb
Kompletní pronájem komunikačních služeb call centra se firmám vyplatí
Po zavedení GDPR na trhu přežijí jen férová call centra
Conectart je jedním z největších domácích kontaktních center
Převod řeči do textu jako efektivní nástroj call centra