ČTÚ rozhodl v souladu s ustanovením § 30 odst. 2 zákona o elektronických komunikacích o udělení oprávnění k využívání evropského harmonizovaného čísla 116000 pro přístup ke službě "Horká linka pro případy pohřešovaných dětí".
ČTÚ dále rozhodl o využívání evropského harmonizovaného čísla 116123 pro přístup ke službě se sociální hodnotou "Linky důvěry poskytující emocionální podporu".
Telefonní linky 116000 a 116123 jsou součástí číselných rozsahů 116000 až 116111 a 116113 až 116999, vyhrazených pro evropská harmonizovaná čísla v souladu s Rozhodnutím Komise (2007/116/ES, ve znění pozdějších změn) o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu 116 pro služby se sociální hodnotou.
Oprávnění k využívání čísel 116000 a 116123 byla udělena občanskému sdružení Ztracené dítě o. s., se sídlem Praha 4, Hněvkovská 1241/34, PSČ 148 00, IČO 22753974.
Horká linka pro případy pohřešovaných dětí - 116 000
Bude přijímat hovory ohlašující pohřešované děti a předávat je policii. Nabídne rovněž podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě a bude nápomocná při vyšetřování. Služba bude dostupná na celém území ČR, 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu.
Linka důvěry poskytující emocionální podporu - 116123
Umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho odsuzovala. Nabízí také emocionální podporu těm, kteří trpí samotou, nacházejí se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě. Pokud nebude služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti služby byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude opět dostupná.
O zprovoznění uvedených služeb bude veřejnost včas informována.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 31. srpna 2012
ČTÚ vydal Rozhodnutí o poskytnutí dotace pro zlepšení signálu uvnitř železničních vozů
Studie poskytovatelů zprostředkovatelských služeb dle nařízení DSA
Kontroly zpřístupnění OKU kódů
Důvěryhodný oznamovatel s certifikací ČTÚ
Vizualizační Portál telekomunikačních služeb má nové funkce
Návrh Strategie správy rádiového spektra
Projekty dopravců ke zlepšení kvality signálu ve vlacích
Vývoj cen a trhu elektronických komunikací
Stav sítí mobilních operátorů se daří stabilizovat
Další opakovače a propustná okna zlepší mobilní signál ve stovkách železničních vozů
Změny v preferencích uživatelů komunikačních služeb za posledních pět let
Ochrana dětí v online prostoru podle nařízení DSA
Pětičlená Rada ČTÚ je opět kompletní
Jednostranná změna tarifu ze strany operátora musí být oznámena jasně a srozumitelně
Nová opatření ČTÚ omezí dopady podvodného spoofingu
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy