Vánoční špička roku 2024 přinesla českým zákaznickým službám bezprecedentní výzvu - aplikace Daktela zaznamenala na domácím trhu rekordní vytížení. Systém, který využívají přední české e-shopy, zpracoval v posledním čtvrtletí více než 83 milionů zákaznických interakcí, což představuje meziroční nárůst o 25 %.
Tento výsledek zároveň patří k nejvyšším za poslední čtyři roky, překonaný pouze v roce 2020 během covidové pandemie, kdy bylo zaznamenáno 106 milionů interakcí. Hlavní roli zde sehrál projekt Chytrá karanténa, který zajišťoval hovory v nejkritičtějších obdobích nákazy.
Z celkového počtu interakcí tvořily 68 % telefonní hovory. Denní maximum dosáhlo přes 600000 hovorů, přičemž systém zvládl až 3000 souběžných komunikací. Největší nápor přicházel mezi 10 - 11 a 13 - 14. hod.
"Zatímco telefonní hovory stále dominují, zaznamenáváme výrazný nárůst využití e-mailů a chatů. To klade nové nároky na flexibilitu zákaznických služeb a my jsme rádi, že můžeme našim klientům v této transformaci pomáhat," říká Jiří Havlíček, generální ředitel společnosti Daktela.
Telefonní hovory zůstávají dominantním kanálem, jejich podíl však od roku 2020 klesl z 90 % na 68 %. Naopak e-mailová komunikace vzrostla z 7,9 % na více než 28 %. Firmy stále častěji využívají omnichannel řešení, která integrují různé kanály a zajišťují plynulejší obsluhu zákazníků.
Daktela plánuje v dubnu 2025 představit novou technologii pro tvorbu AI botů, která zjednoduší a zlevní jejich nasazení. Tato inovace zpřístupní umělou inteligenci širšímu spektru firem, čímž dále posílí jejich schopnost zvládat zákaznické služby efektivněji.
Vidíme výrazný nárůst ve využívání automatizovaných řešení pro zákaznickou komunikaci. Interakce s chatboty vzrostly o více než 85 %, zatímco voiceboti zaznamenali růst o více než 50 %. Největší skok však zažily e-mailboty, jejichž využití narostlo o úctyhodných 4400 %.
Tyto údaje jasně ukazují, že firmy i jejich zákazníci stále více spoléhají na efektivní a personalizovanou automatizaci, která dokáže zrychlit odpovědi na dotazy a zlepšit zákaznickou zkušenost napříč všemi komunikačními kanály.
Článek Daktela s.r.o. ze dne úterý 21. ledna 2025
Daktela je partnerem firem pro každodenní situace v komunikaci se zákazníky
Rekord zákaznických interakcí v systémech Daktela
Jiří Havlíček - nový generální ředitel společnosti Daktela
Linka 1221 pro pomoc uprchlíkům z Ukrajiny
Daktela posiluje rekordním obratem z roku 2021
Umělá inteligence pomáhá v komunikaci se zákazníky
Evropská expanze řešení kontaktního centra Daktela
Software Daktela pokrývá veškerou komunikaci se zákazníky
Omnichannel Daktela pro spolehlivou komunikaci ve zdravotnictví
Prestižní pečeť kvality Superbrands pro značku Daktela
Kompletní komunikace pro velké korporace i malé firmy
Automatizace komunikačních systémů se stává trendem v péči o zákazníka
Digitalizace zvyšuje výkonnost a efektivitu firem
Dokonalý přehled o všech interakcích se zákazníky e-shopu
Home office přináší výhody zaměstnancům i zaměstnavatelům
Automatizovaná komunikace e-shop - zákazník
Jak efektivně využít všechny komunikační kanály se zákazníky
Daktela vstupuje na filipínský trh
Multikanálové kontaktní centrum zvyšuje efektivitu komunikačních procesů firem
Multikanálové komunikační řešení Daktela s integrací Microsoft Teams