Nastává opravdová komunikační revoluce a firmy musí svá kontaktní centra přizpůsobit zákazníkům preferujícím digitální technologie - anebo čelit hrozbě jejich významnému úbytku a odchodu ke konkurenci, která je používá.
Organizace, které během následujících dvou let nezačlení do svých komunikačních strategií digitální kanály oblíbené mezi zákazníky - jako jsou sociální média, webový chat, SMS zprávy, mobilní aplikace či video - jsou na nejlepší cestě nasměrovat své zákazníky ke konkurenci, která tyto kanály využívá. Vyplývá to z nového průzkumu Dimension Data o kontaktních centrech - Global Contact Centre Benchmarking Report (GCCBR).
Výsledky průzkumu poukazují na to, že během následujících dvou let dojde k nárůstu digitální nehlasové komunikace v 87% kontaktních centrech. Během stejného období pak 42% kontaktních center předpokládá pokles hlasové komunikace (telefonních rozhovorů mezi zákazníky a operátory). Vedle telefonu budou podle tohoto průzkumu zákazníci ke konci roku 2016 běžně využívat až sedm různých digitálních kanálů.
Převládnutí digitální komunikace představuje největší změnu v oblasti kontaktních center za posledních třicet let. Tato změna má navíc významné dopady na způsob, jakým organizace nasazují technologie pro zajištění a řízení péče o zákazníky.
Na základě informací nashromážděných společností Dimension Data v průběhu posledních deseti let také vyplývá, že v kontaktních centrech převládne digitální komunikace nad telefonními hovory již během následujících 24 měsíců.
Tento trend a jeho vliv na spokojenost zákazníků si zaslouží pozornost také z toho důvodu, že přibližně 74% kontaktních center předpovídá celkový nárůst komunikace - a zejména právě prostřednictvím digitálních kanálů.
Průzkumu se zúčastnilo 901 společností a celých 75% z nich uvedlo, že byť považují služby svého kontaktního centra za konkurenční výhodu, spokojenost zákazníků klesá již čtvrtý rok v řadě.
Článek Dimension Data Czech Republic a.s. ze dne pondělí 22. června 2015
Digitalizace v IT průmyslu je klíčovým trendem roku 2017
Průzkum o stavu podnikových sítích
Analýza dat z etap Tour de France
Podnikové IT strategie v roce 2016
Řešení zálohování a obnovy dat pro datová centra
Koncoví uživatelé jsou stále častěji cílem kybernetických zločinců
Kontaktní centrum na míru pro obchodní aktivity firem z různých segmentů
Data z kontaktního centra jsou nejhodnotnějším majetkem firmy
Bez možnosti digitální komunikace odcházejí zákazníci ke konkurenci
Vzdělávací akademie Dimension Data
Next Generation Workspace - pracoviště nové generace
NextiraOne přechází pod Dimension Data
Dimension Data posilují svou strategii zaměřenou na cloud computing
Před rizikem úniku dat není imunní žádná společnost
32 ocenění pro Dimension Data na partnerské konferenci Cisco Partner Summit 2011
Sjednocená komunikace mění způsoby podnikání
Společnosti z žebříčku Fortune Global 500 důvěřují schopnostem Dimension Data
Zbyszek Lugsch, nový Sales Solutions Director Dimension Data
Dimesion Data jako hlavní architekt datového centra Českých Radiokomunikací
Dimension Data s certifikací VCE aliance
Dimension Data rozšiřuje spolupráci s Cisco IronPort
Ocenění Global Application Delivery Network Partner of the Year pro Dimension Data
Ifrasruktura pro vidoekonference skupiny Kofola na technologiích Tandberg
Global Cisco Certificaton pro Dimension Data
Cisco a TANDBERG přináší novou éru podnikové spolupráce
Cloud.cz, mikroportál se zaměřením na virtuální datová centra
Solution Provider of the Year od společnosti Vmware, globální ocenění pro Dimension Data
Dimension Data ve fiskálním roce 2009 zvýšila své roční příjmy
Organizace začínají investovat do strategie IT bezpečnosti
Dimension Data pomáhá vytvářet zelené sítě
Dimension Data představuje Cisco Unified Computing System v České republice