Reklamovat můžete do dvou měsíců od vzniklého problému s poskytnutím služby, pak toto právo zaniká. Poskytovatel má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do měsíce ode dne jejího doručení. Pokud vyřízení vyžaduje projednání se zahraničním poskytovatelem, má na to ještě další měsíc.
Pokud jste mohli poskytovanou službu využít pouze částečně či dokonce vůbec kvůli problémům na straně poskytovatele, je povinen závadu odstranit a přiměřeně vám snížit cenu. Můžete se také dohodnout na poskytnutí služby náhradním způsobem.
"V případě výskytu problému s internetovým připojením doporučujeme okamžitě kontaktovat poskytovatele a nedostatky mu nahlásit. Vhodné je též špatné připojení zdokumentovat, například snímky či záznamem obrazovky nebo displeje, případně provedenými testy rychlosti připojení. Poskytovatel však není odpovědný za škodu, která vám v důsledku vadného poskytnutí služby vznikne. Potřebujete-li internetové připojení ke své práci, myslete vždy na záložní řešení - náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte," říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
V případě, že je vaše internetové připojení opravdu nestabilní nebo nejste spokojeni s jeho cenou, můžete uvažovat i o změně poskytovatele. Pokud máte uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou, její výpověď nesmí být spojena s žádnými sankcemi. Zpravidla však bývají smlouvy uzavírány na dobu určitou.
V tomto případě se rozlišují dvě situace:
Při předčasném ukončení smlouvy na dobu určitou po vás může poskytovatel požadovat i úhradu nákladů spojených s koncovým zařízením, které vám poskytnul za zvýhodněných podmínek.
Pokud jste tedy při sjednání služby získali například WiFi router se slevou a smlouvu ukončíte dříve, než bylo smluveno, zpravidla budete muset doplatit plnou cenu za toto zařízení.
U smluv uzavíraných právnickými osobami, jako je třeba společnost s ručením omezeným, je situace odlišná. Sankce za jejich předčasné ukončení bývají zpravidla ve smlouvě či obchodních podmínkách zahrnuty a jejich výše není zákonem limitována tak jako v případě spotřebitelů či živnostníků.
A co můžete udělat se starým zařízením při ukončení smlouvy? Záleží, zda jste si WiFi router či modem zakoupili, nebo vám jej poskytovatel pronajal.
Pokud máte zařízení pronajaté, je nutné ho vrátit. Při odevzdání si nechte vystavit potvrzení o jeho vrácení, abyste se vyhnuli případnému pozdějšímu nedorozumění.
V případě, že jste si modem zakoupili, zůstane vám i po ukončení smlouvy. Pokud jste jej však získali za zvýhodněnou cenu, pravděpodobně jej budete muset doplatit.
Článek dTest, o.p.s. ze dne pátek 20. listopadu 2020
Souhlas s použitím cookies nebo zaplať!
Digitální obsah a služby ve vztahu ke spotřebiteli
Zpracování osobních údajů na Facebooku a Instagramu není v souladu s GDPR
DSA přináší nové povinnosti poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb
Nekalé obchodní praktiky společnosti Meta
Ne děravé regulaci umělé inteligence
Umělá inteligence přináší otázky i v oblasti ochrany osobních údajů
Umělá inteligence a její dopady na ekonomické chování spotřebitelů
Řešení stížnosti na WhatsApp orgány EU je pro spotřebitele zklamáním
Jak reklamovat digitální obsah
Uzavírání smluv výhradně po telefonu již není možné
Akt o datech z hlediska práv spotřebitelů a GDPR
Nová pravidla upravují regulace pro sdílení videoobsahu
Pozor na podvody na Facebook Marketplace
Umělá inteligence z pohledu spotřebitele
Kdy a jak se vyplatí jít do předplacené telefonní karty
Jak spotřebitelé a obchodníci žijí s cookies
Datové schránky s fikcí doručení i v komunikaci soukromé povahy
Negativní dopady současného modelu cílené reklamy založené na sledování
Test 25 antivirů pro Windows a 11 pro macOS
Vaše osobní údaje na internetu v kontextu s GDPR
Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení
Jak na bezpečné platby za online nákupy na e-shopu
Při změně operátora se snažte dodržet pár dobrých pravidel
Test antivirů pro Windows a macOS
Dozorový úřad DPC vyšetřuje stížnost na Google kvůli sledování polohy
Fotografie z mobilů svou kvalitou často předčí snímky z levných kompaktů
Jak vybrat správný e-shop a nespálit se
Stále drahá data i volání českých mobilních operátorů
Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu
Nekalé praktiky pro sledování polohy uživatelů jsou v rozporu s GDPR
Jak se studenti vyznají džungli smluv českých mobilních operátorů
Pokuste se změnit trh s mobilními tarify
Nové tarify T-Mobile a Vodafone uživatele nenadchnou
Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Polsku jsou ale extrémně levná
Výzva operátorům ke změně cenové politiky
Budeme mít férové operátory i ceny za mobilní služby?
Jak to bude fungovat po zrušení roamingových poplatků v EU
Mobilní služby v Česku jsou nejdražší v EU
T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty
Kauza O2 ve věci jednostranné změny smlouvy se vrací Obvodnímu soudu pro Prahu 4
Firmy stále používají v komunikaci se zákazníky drahé telefonní linky
O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb
O2 opět porušuje zákon nevyžádanou aktivací neomezeného volání
Nezákonné poplatky za dokupování mobilních dat bude muset Vodafone vracet