Od loňského roku Česká obchodní inspekce ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem provádí průběžné kontroly poskytovatelů internetové konektivity.
Poskytování služeb v oblasti připojení k internetu je poměrně mladý obor podnikání, jehož podmínky jsou upraveny zejména zákonem o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, nad kterým má dozorovou pravomoc Telekomunikační úřad.
Ve spolupráci s Telekomunikačním úřadem provádí Česká obchodní inspekce u poskytovatelů kontroly zaměřené na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o cenách za poskytované služby, cenách za zavedení služby do místa odběru a dalších důležitých informací pro spotřebitele vyplývajících z požadavků zákona elektronických komunikacích.
Nejčastějším porušením zákona je uvádění cen za poskytované služby bez DPH, dále nezveřejnění smluv uzavíraných se spotřebiteli formou zpřístupnění na internetu a v neposlední řadě neseznámení o možnostech uplatnění reklamace služeb a reklamací vyúčtování cen za poskytnuté služby.
Pokud budou zjištěny závady v oblasti práv spotřebitelů, vedou kroky České obchodní inspekce k opatřením na jejich okamžitou nápravu. Následná opatření podnikajících subjektů jsou pak ověřována opakovanými kontrolami pro zajištění trvalého bezproblémového vztahu se spotřebiteli.
Článek Evropské spotřebitelské centrum pro ČR ze dne pondělí 3. května 2010
Faktury od BIB Services neplaťte
YouTube clip: problém s nákupem online v EU
Poskytovaelé internetové konektivity pod kontrolou ČOI