Jaké jsou příležitostí, které internet přináší, očima českých firem? Proč by měly malé a střední firmy používat internet jako svůj prodejní a marketingový nástroj? Na tyto a další otázky odpovídá studie "České firmy na internetové vlně", která vznikla ve spolupráci AMSP ČR, Googlu a Millward Brown.
Studie proběhla začátkem prosince 2012 v celé ČR. Jedná se o nejrozsáhlejší šetření tohoto typu. Osloveno bylo přes 800 majitelů, marketingových nebo obchodních ředitelů mikro (46 %), malých (18 %) a středních (12 %) podniků a OSVČ (23 %). Ve vzorku byly rovnoměrně zastoupeny firmy všech velikostí a reprezentativně kraje a obory. Zahrnuty byly jak služby, tak prodej a výroba pro spotřebitele i firmy (B2C).
Podmínkou bylo, aby firma investovala ročně alespoň 10000 Kč do propagace. Dotazování probíhalo osobně prostřednictvím tazatelské sítě agentury Millward Brown.
Jak ze studie vyplývá, české firmy si důležitost internetu pro své podnikání uvědomují. Hlavní rozdíly jsou v uchopení této šance a využití všech možností, které online svět nabízí.
Vlastní webová stránka je v podstatě jen začátkem, na který navazují témata, jako jsou efektivní online marketing, měřitelnost internetových aktivit nebo trendy v podobě nástupu mobilních zařízení či dostupné video reklamy.
Dynamický vývoj internetu v sobě nese také strach "z neznámého", proto naše studie přináší výčet hlavních bariér, proč se v mnoha případech firmy online prostředí "bojí".
Dohromady pak autorům šlo o celkový obrázek vztahu malých a středních firem k internetu, obrázek, který má sloužit marketingovým a internetovým odborníkům.
Firmám zároveň nabízí návod, jak pojmout internet jako příležitost pro svůj růst a nasednout na současnou "internetovou vlnu".
Článek Google Czech Republic, s.r.o. ze dne pátek 15. března 2013
Acer Chromebook přichází na český trh
David Špinar posiluje obchodní tým českého Googlu
Digitalizované sbírky umění online na Google Art Projek
Filmové hity i klasika na Google Play
Google byt představuje domácnost budoucnosti
Dva tisíce e-knih v češtině na Google Play od Grada Publishing
Vanda Wolfová je novou ředitelkou pro vztahy s agenturami Google v Česku a na Slovensku
Multimediální platforma Google Play se v ČR rozšiřuje o hudební obsah
Služba Knihy Google Play přichází do České republiky
Vylepšení Map Google pro mobilní zařízení
Google Grants dostupné pro všechny české neziskovky
Diagram znalostí - nový panel ve výsledcích Google vyhledávání
Stanovisko Google k mylným informacím o poskytování dat vládě USA
Fotogalerie firem na mapách Google
Český YouTube Fest 2013 jde do finále
Dobrý voják Švejk v Doodle Google
Hodnotu zábavy na internetu Češi vnímají ve výši 29 tisíc korun
Budoucnost ekonomiky očima Erica Maskina
Navlneinternetu.cz
Internet mění podnikání a marketing malých a středních firem
Google Grants pro neziskové organizace
Další turistické destinace z Čech a Moravy na mapách Street View
Google+ Místa: přečtěte si recenze svých známých
Český YouTube Fest zná své finalisty
Hangouts On Air: vysílaná setkání s Google+
Disk Google: nová služba pro nahrávání, ukládání a správu souborů
Národní galerie se zapojuje do Art Projektu
První globální filmový experiment YouTube
Podpořte českého vítěze celosvětové soutěže globální fotbalové podoby loga Google Doodle
3930 českých historických titulů na Knihách Google
Soutěž o nejlepší fotbalový Doodle má českého finalistu
IAB Europe spustila Consumer Commerce Barometer
Podle sledovanosti politického obsahu na YouTube by volby 2010 vyhrála pravice
5. narozeniny YouTube komunity
Google inovuje strukturu výstupu výsledků vyhledávání
Google AdWords Certified Partner, nový certifikační program pro partnery a agentury
Google soutěž pro mladé výtvarníky o nejlepší fotbalový Doodle
Nový Doodle připomíná narození Vlasty Buriana
Nakupování s Googlem, nová funkce ve vyhledávání