Osobní portál občana zajišťuje přístup k nejčastěji poptávaným online službám spojeným s obecními agendami. Nabízí bezpečnost i cenovou dostupnost a díky modelu SaaS odpadá nákup licencí - obec hradí pouze pravidelnou měsíční nebo čtvrtletní platbu. Nasazení do rutinního provozu je obvykle provedeno do jednoho měsíce, ale může být i mnohem rychlejší.
Mohlo by se zdát, že je tento typ služby určen především pro větší města. Praxe však ukazuje, že Osobní portál občana nachází své uplatnění i v menších obcích s populací nad 500 obyvatel. I v nich přibývá lidí, kteří nejen že digitálně běžně komunikují a nakupují, ale začínají ve větším měřítku využívat i elektronické služby státu. Jedná se zejména o mladší generace, které se stále více obrací k online řešením.
Díky Osobnímu portálu občana mohou lidé snadno vyřídit své záležitost, aniž by museli opustit domov. Ať už se jedná o hrazení poplatků za odpad nebo psa, vše probíhá online s možností platby kartou nebo prostřednictvím QR kódu. Portál navíc poskytuje přehled, o již uhrazených poplatcích i těch, které čekají na zaplacení.
Nezáleží přitom, zda se jedná o stále obyvatele nebo vlastníky rekreačních nemovitostí - všichni mají přístup k těmto službám. Podobné služby hrazení poplatků nabízí také krajské platební portály.
Krajské platební portály nabízí občanům jednoduchý a pohodlný způsob, jak zaplatit poplatky a služby online. Uživatelé vyhledají organizace zapojené do systému dle obce, ve které sídlí, a podobně jako v e-shopu vyberou produkt a jeho variantu. Bez nutnosti registrace pak doplní potřebné údaje a mohou si vybrat způsob platby - kartou, převodem na účet nebo prostřednictvím QR kódu.
I když krajský platební portál nabízí určitou míru pohodlí, Osobní portál občana od společnosti GORDIC přináší několik zásadních výhod.
Osobní portál občana od společnosti GORDIC nabízí komplexnější a uživatelsky přívětivější řešení pro obce a města, a to jak z pohledu rozsahu poskytovaných služeb, tak i z pohledu jejich efektivity a snadného ovládání
Osobní portál občana umožňuje jedním kliknutím importovat data o poplatcích uhrazených přes portál, a platba jde přímo organizaci. U krajského platebního portálu musí občan zadávat informace manuálně, a je zde vyšší riziko, že zvolí špatnou kategorii nebo vyplní chybné údaje, což může komplikovat celý proces.
Osobní portál občana umožňuje uživatelům platit za další členy domácnosti - např. děti. Krajský portál vyžaduje, aby byly tyto údaje pro každého člena domácnosti zadávány zvlášť, což zvyšuje náročnost a časovou zátěž pro občany.
V Osobním portálu občana může občan vyřešit komplexně žádost, přihlášení i platbu. Na krajském platebním portálu je pokryta pouze část platby, nikoliv další procesy související s přihlášením, změnou a odhlášením.
Po úhradě poplatku na Osobním portálu občana se tato informace zobrazí v historii plateb. U krajského portálu se toto nestane, uživatel proto může nechtěně znovu zaplatit již uhrazený poplatek.
Osobní portál občana nabízí kromě plateb také další důležité funkce, jako jsou formulářová řešení pro různé životní situace, hlášení závad apod. Naopak krajský platební portál je omezen pouze na platby v anonymním režimu.
Článek GORDIC spol. s r. o. ze dne pondělí 6. ledna 2025
Osobní portál občana představuje nová vylepšení
GORDIC je Společností roku 2024 v oblasti kybernetické bezpečnosti
Jak úspěšně spustit a provozovat portál občana
Osobní portál občana se stává klíčovým nástrojem digitálních služeb na úrovni měst a obcí
GORDIC projekty elektronizace veřejné správy získaly ocenění Egovernment The Best 2024
Certifikovaný komerční GORDIC cloud s bezpečnostní úrovní BÚ 3
Roadshow pro školy 2024 - největší česká konference o technologiích ve vzdělávání
Signalizace rizik u podepisovaných elektronických dokumentů
GORDIC je strategickým partnerem Vysoké školy polytechnické Jihlava
Audit kybernetické bezpečnosti s aplikací CSA
Digitalizace agend a řízení oběhu dokumentů VŠPJ
Organizace a úřady stále častěji používají ePodpis a ePečeť
Bezpečná autentizace uživatelů ISDS v rámci digitalizace státu
CSA aplikace pomáhá s řešením požadavků ZoKB, ISO 27000 a NIS2
Elektronický systém spisové služby pro školy
Nová řešení a služby kybernetické ochrany reagují na směrnici NIS2
Osobní kybernetická hygiena pomáhá čelit bezpečnostním hrozbám
Pomůžeme se zavedením směrnice NIS2
Praktické využití blockchainu při ověřování pravosti dokumentů
O2 IT Services vstupuje do partnerského programu GORDIC
Nepozorný zaměstnanec jako riziko kybernetického útoku
Chytré zodolnění v podmínkách českých organizací - zapojte se do výzkumu
Integrace portfolia produktů BBM do platformy pro veřejnou správu GINIS
Management často podceňuje kyberzpečnost firemního IT
Digitální služby veřejné správy musí být snadno dosažitelné a uživatelsky přívětivé
GORDIC pomáhá se zajištěním chodu služeb veřejné správy
Platforma GINIS se otevírá širokému okruhu vývojářů
Jaromír Řezáč získal ocenění Řád Vavřínu za modernizaci veřejné správy
Koncept chytrých měst a regionů s podporou spolupráce GORDIC a České spořitelny
GORDIC Partner Program pomáhá rozvoji projektů informačních systémů pro veřejnou správu
Žádosti o kotlíkové dotace v Karlovarském kraji bez front
Bezpečná, spolehlivá a efektivní řešení informačních systémů na platformě Microsoft Azure
GORDIC je vítězem soutěže Ocenění českých lídrů pro Kraj Vysočina
Průzkum o chování českých uživatelů internetu
Agendu a finance Prahy 1 pomáhá řídit informační systém GINIS
Smlouvy elektronicky od A po Z - vítězný projekt v egovernment soutěži
Koncept Smart Cities je krokem k trvale udržitelnému rozvoji měst
Vím, kam klikám - nový projekt pro bezpečnost dětí na internetu