Aby bylo možné firemní majetek sledovat, je potřeba jej označit - k tomu obvykle slouží štítek s čárovým kódem nebo jakékoliv evidenční číslo. Každý, kdo pak s majetkem manipuluje, načte kód nebo zapíše číslo do systému a např. uvede, co s ním dělal nebo na kdy a na jak dlouho si jej rezervuje.
Mnohé firmy a fyzické osoby vedou účetní evidenci svého majetku, ta ale slouží pouze pro daňové účely. Neobsahuje např. aktuální umístění, servisní historii nebo datum exspirace. Do účetního majetku se navíc nezapisuje vše - pro příklad šanony s doklady.
I proto společnosti hledají cesty, jak majetek sledovat přesněji, aby si v něm udělaly skutečný pořádek. Pro mnohé z nich může být cestou jednoduchý software podobný skladovému systému.
V zahraničí je sledování majetku (asset tracking) běžná věc, v Česku zatím tolik rozšířené není.
Případů, kdy firmám pomůže, přitom existuje celá řada:
"Nástroje na sledování majetku jsou funkcemi vlastně podobné skladovým systémům, jen s tím rozdílem, že je využijí i firmy, které žádné sklady se zbožím či materiálem nemají a možná tak nad podobnými řešeními dosud vůbec nepřemýšlely," říká Lubomír Veselý, výkonný ředitel společnosti GRiT.
Sledování majetku zároveň neslouží jen pro dobrý pocit a přehled, ale často usnadňuje i plnění legislativy. Např. elektrospotřebiče musí procházet pravidelnými technickými revizemi, což software usnadní tím, že do něj technik zapisuje servisní historii každého stroje nebo nahrává technické listy a revizní zprávy.
"I když se snažíme digitalizovat maximum dokumentů a automatizujeme maximum procesů, někteří klienti nám stále doručují dokumenty v papírové podobě. Po jejich digitalizaci a ukončení účetního období tyto papírové dokumenty přesouváme do archivu. Na jeho správu používáme jednoduchý software, kde každý archivní box má svůj čárový kód i vlastní pozici. Přesně víme, kdy archivní box vznikl a jak s ním bylo manipulováno," říká Milan Bančanský, IT ředitel z účetní a daňové kanceláře ASB Czech Republic.
Firma využívá řešení od společnosti GRiT, nasazení aplikace zabralo jednotky hodin a s výjimkou čtečky čárových kódů nevyžadovalo žádné investice do hardwaru.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne pondělí 18. září 2023
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA