Řešení společnosti GRiT odbourává nutnost posílání papírových účetních dokladů a umožňuje, aby do řetězce snadno dodávali své zboží i ty nejmenší firmy. Díky jednoduché webové aplikaci komunikuje s Albertem prostřednictvím EDI elektronické výměny dat již 99,56% jeho dodavatelů.
"Albert portál je šitý na míru malým dodavatelům, kterým stačí bezpapírová výměna účetních dokladů pouze s Albertem. Je to jednoduché internetové rozhraní, které bych přirovnal k e-mailu. V internetovém prohlížeči si dodavatelé otevřou portál, přihlásí se a fakturují nebo řeší objednávky. Nic neinstalují, nepotřebují žádný software nebo službu. Zároveň nic neplatí, veškeré náklady nese Albert," popisuje fungování Albert portálu David Reichel, produktový manager ORiON EDI ve společnosti GRiT.
Albert portál využívá prozatím necelá stovka dodavatelů, kteří si za květen 2021 s řetězcem vyměnili 1300 faktur. I když jde o zlomek z celkového počtu účetních dokladů, řetězec díky portálu ušetří jednotky milionů korun ročně na účetnictví.
V praxi to funguje tak, že jakmile se Albert s dodavatelem domluví na spolupráci, vyřeší zároveň i způsob výměny dokladů. Pokud dodavatel EDI doposud nevyužívá a má o něj zájem, zaplatí si vlastního poskytovatele nebo využije Albert portál zdarma.
Výhodou EDI je rychlá a automatická komunikace nebo podrobný přehled o všech objednávkách, fakturách a dalších dokladech včetně jejich historie na obou stranách.
Jediným omezením Albert portálu je, že přes něj drobní dodavatelé pochopitelně nemohou komunikovat s jinými odběrateli - pokud chtějí dodávat do dalších řetězců, musí s nimi výměnu dokladů vyřešit jinak.
V maloobchodu s potravinami je dnes EDI u většiny řetězců standardem. Pokud se tedy drobní dodavatelé časem rozhodnou přejít z Albert portálu na placené EDI řešení, otevře se jim cesta i do dalších obchodů.
Například díky řešení ORiON od společnosti GRiT pak mohou EDI integrovat přímo do svého podnikového systému a výměnu dokladů dále automatizovat.
Přechod z Albert portálu je přitom jednoduchý, rozhraní systému je téměř shodné a zůstanou v něm všechny doklady, které si dodavatel s řetězci doposud vyměnili.
"Naším účetnictvím ročně projdou miliony účetních dokladů, jenom s pekárnami si jich vyměníme klidně sto tisíc měsíčně. Při takovém objemu extrémně roste riziko lidských chyb při zpracování objednávek, dodacích listů nebo faktur. S největšími dodavateli si proto už od roku 2002 vyměňujeme účetní doklady přes EDI, což je řešení pro bezpapírovou účetní komunikaci. Dnes už ale zapojujeme také menší dodavatele, se společností GRiT jsme pro ně vyvinuli bezplatné EDI řešení Albert portál. Jediné, co teď dodavatelé k bezpapírové komunikaci s námi potřebují, je přístup k internetu. Veškeré náklady na provoz portálu neseme my," říká Petr Beran, manažer společnosti Albert.
"Portál nám v zásadě otevřel dveře do prodejen Albert. Je to jednoduchý a přehledný systém, který nám ušetřil náklady na pořízení vlastního řešení pro elektronickou výměnu účetních dokladů. Prozatím dodáváme do osmi prodejen na jižní Moravě a na Zlínsku, takže ve srovnání s velkoobchody generujeme méně faktur a standardní EDI řešení by pro nás bylo příliš nákladné. Vnímáme to ze strany řetězce jako příjemné rozšíření dostupných možností," říká manažer distribuce Michal Tomek z Czech Craft Beers, který Albertu dodává piva z pivovarů Moravia a Lucky Bastard.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne středa 2. června 2021
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA