Internetový obchod Muziker je další velký e-shop, který přešel na EDI - elektronickou výměnu dokladů, pomocí které si s velkými dodavateli vyměňuje objednávky, dodací listy nebo faktury. Po zapojení zahraničních dodavatelů očekává úspory několika pracovních úvazků.
EDI slouží k výměně dokladů mezi obchodními partnery bez nutnosti ručního přepisování dat do informačních systémů. Standardem je zejména mezi supermarkety nebo velkými obchodními řetězci z rychloobrátkového segmentu, v posledních letech však proniká i mezi e-shopy.
Nasazení EDI v Muzikeru zvažovali několik let. Zlom nakonec přišel zvenčí, když je k zavedení přiměl nový velký dodavatel z Německa.
"Snažíme se digitalizovat a automatizovat všechny opakující se procesy, které lze delegovat na stroje. Věděli jsme, že zavedení EDI bude nevyhnutelný krok, pokud chceme nadále růst. Požadavek od německého dodavatele nás k tomu finálně popostrčil," říká Izabela Prokopiusová, Purchase Team Leader v Muzikeru.
"Na EDI přešli v Muzikeru v roce 2021 a od té doby do něj zapojují také své české a slovenské dodavatele. Aby totiž automatická výměna dokladů mohla fungovat, musí řešení zavést obě strany. Pro firmy je klíčové, aby se přes EDI propojily nejprve s dodavateli, se kterými si vymění největší množství dokladů. Čím víc dokladů přes EDI zpracují, tím víc času a peněz ušetří. Automatizace toku dokladů je přitom jednou z nejčastějších cest, jak firmy začínají s digitalizací. V roce 2022 jsme provedli průzkum mezi stovkami českých firem a 60 % nám potvrdilo, že stejně jako Muziker začínali digitalizací nákupního procesu. Tedy elektronickou evidencí a automatickým zpracováním dokladů, jako jsou objednávky, dodací listy nebo faktury," říká David Reichel, Solution Architect společnosti GRiT, která řešení pro EDI komunikaci vyvíjí.
V Muzikeru za dva roky do EDI komunikace zapojili 37 z 350 lokálních dodavatelů - díky tomu ušetří zhruba 80 hodin práce měsíčně. U přijatých faktur je takto zpracována téměř jedna pětina z jejich celkového objemu. Zapojení velkých zahraničních dodavatelů pak přinese úspory několika pracovních úvazků.
V Muzikeru chtějí s automatizací nadále pokračovat - na řadě je automatizace celého objednávkového procesu a cenotvorby tak, aby vše probíhalo bez zásahu lidské ruky.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne středa 29. listopadu 2023
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA