Elektronickou výměnu obchodních dokladů ve strukturovaných zprávách začaly Henkel a Lidl společně řešit v říjnu 2019. Dnes si prostřednictvím EDI posílají všechny faktury a na Slovensku také objednávky. V Česku odstartují první ostré EDI objednávky již v průběhu dubna.
"Lidl byl poslední z našich velkých odběratelů, se kterým jsme EDI neměli zavedené. Tím, že se to teď podařilo, máme zapojené téměř všechny odběratele. Zbývají nám dva menší, se kterými je možnost využít službu ORiON eFakturace od GRiTu, kdy pošleme z našeho systému fakturu v EDI formátu a zákazník ji obdrží jako elektronicky podepsané PDF. Nám pomohou především objednávky, Lidl zase nejvíce vytěží z faktur. My díky EDI rychleji zpracujeme objednávky, nedochází k záměně zboží, což je výhodou pro zákaznický servis. V Lidlu zase díky EDI fakturám nemusí doklady ručně přepisovat - faktura se jim automaticky načte a propíše do podnikového systému. Oceňuji také podporu GRiTu, který nám pomáhal zejména s technickými detaily implementace," říká Eva Malíková, EDI/ECR Project Manager ve firmě Henkel.
Samotná implementace byla díky podpoře společnosti GRiT bezproblémová. Lidl má pro zavádění EDI s dodavateli vlastní Self EDI Portal, který po registraci přehledně provede nového uživatele celým procesem - přes všechna nastavení a testování správnosti dokladů až k ostrému startu.
"Příklad Henkelu může být vzorem i pro ostatní dodavatele Lidlu, kteří by s řetězcem rádi komunikovali pomocí EDI. Takový dodavatel se musí nejprve domluvit s Lidlem na registraci do Self EDI Portalu, pak je již proces velmi rychlý. Například otestování správnosti dokladů je často otázkou jen pár hodin a důležitý je také přehled, který díky portálu nad celým zapojením máte. Jestliže by takový dodavatel potřeboval pomoci s nastavením, jsme samozřejmě k dispozici," doplňuje David Reichel, produktový manager řešení ORiON EDI ve společnosti GRiT.
Henkel, pod který patří například prací prášek Persil, spárovací hmota Ceresit nebo kosmetika Schwarzkopf, se tak významně přiblížil k tomu, aby 100% jeho dokladů s odběrateli bylo komunikováno přes EDI.
Elektronizace výměny dokladů firmě Henkel nečekaně pomáhá i s aktuální situací, kdy se celý svět vyrovnává s epidemií koronaviru. I když jsou dnes téměř všichni na home office, na tok dokladů to nemá vliv.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne čtvrtek 16. dubna 2020
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
EDI komunikace Henkel - Lidl
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA