Brněnský e-shop s barefoot obuví Bosonožka.cz se skladovací plochou 1000 m2 dnes patří mezi nejúspěšnější prodejce barefoot obuvi v Česku. Aby tak velký sklad mohl být efektivně řízen, nasadila firma skladový systém Lokia WMS.
"Mému synovi byl rok a potřeboval boty. Zjistila jsem, že v Česku je o dětské barefoot boty zájem, ale nikdo je neprodává. Tak jsem nakoupila první páry za 300000 Kč a začala je prodávat sama," vzpomíná Zuzana Sovjáková Koubková - majitelka Bosnožky, která spustila e-shop v roce 2015, kdy v tomto segmentu objevila díru na trhu.
První půlrok Sovjáková Koubková e-shop provozovala doma v obýváku, později se přesunula do pronajatého skladu o 50 m2 a po dvou letech zamířila do prostor v brněnské Líšni, kde dnes provozuje i kamennou prodejnu.
Firma postupně rostla a rozšiřovala svůj sortiment o další značky českých i světových výrobců barefoot obuvi (boty věrně napodobují chůzi naboso, která je pro člověka nejpřirozenější) a také o pánskou i dámskou obuv. Současně rostly také nároky na skladové prostory, které se rozrostly až na dnešních 1000 m2.
Růst firmy a skladových prostor ale přinesl i problémy. Příjem zboží Bosonožka stále vyřizovala jen s tužkou a papírem, výdej byl závislý na hlavní skladnici, která jako jediná znala skladové pozice zboží. To bylo v e-shopu s 30000 páry bot neudržitelné.
Na základě výsledků skladového auditu, který doporučoval využití systému řízení skladu WMS (Warehouse Management System), byl následně nasazen skladový systém LOKiA WMS od společnosti GRiT.
Tím došlo k zefektivnění příjmu i výdeje zboží, snížení počtu vratek a zrychlení práce skladníků - ve skladu se lépe orientují díky mapě včetně pozic zboží, kterou mají ve čtečkách.
Vratky jsou nyní vyřizovány o 65 % rychleji a inventura 30000 kusů zboží se dá zvládnout za dva dny. Současně se zrychlilo i zaškolení brigádníků ve skladu.
Bosonožka roste i v období, kdy tržby českého e-commerce klesají. Pro jiné e-shopy může být inspirací, že pozvolný růst v kombinaci s investicemi do technologií pomáhá překonávat krizová období.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne čtvrtek 10. srpna 2023
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA