Směrování vývoje systémů CRM v následujících letech bude orientováno hlavně na zákazníky - jejich udržení a nové způsoby oslovení těch nových, potencionálních. Důležitou roli sehraje také klasifikace zákazníků podle relevantních typů vzájemných vztahů.
"Společnosti si uvědomují, že je zapotřebí mít specializovaný systém. V budoucnu bude životně důležité řídit složitější a emocionální typy vztahů a správně klasifikovat zákazníky. Musí být identifikovány všechny relevantní typy vztahů a budou muset být modelovány indikátory, které umožní klasifikaci zákazníků do typů vztahů. Odhaduji, že v následujících letech budou tato konkrétní řešení šitá na míru stále populárnější. Začneme se setkávat se CRM specifickými pro taková odvětví, jako je eCommerce nebo prodej nemovitostí. Je pravděpodobné, že během pěti až deseti let se CRM již vůbec nebude vyskytovat samostatně, nýbrž jako součást průmyslově specifických řešení," říká Martin Duben, vedoucí CRM oddělení společnosti IBA CZ.
CRM bude do budoucna hrát hlavní roli ve schopnosti, co si budou zákazníci přát, a to je je významná konkurenční výhoda. Mělo by být schopno přesně předpovídat prodej, umožnit prodejním a marketingovým týmům připravit se na časově vytížené období. Na dobu nižšího vytížení naopak pomůžete naplánovat např. více kreativní tvorby. Navíc vám taková analýza umožní zjistit, jaké nabídky budou v určitých obdobích roku lépe fungovat.
Společnosti mají nyní mnoho citlivých informací o zákaznících, které by skutečně mohly být použity k napadení jejich soukromí. Firmy budou muset věnovat mnohem větší úsilí k zabezpečení klientských dat, než tomu bylo doposud. Zejména v Evropské unii se díky GDPR budou společnosti muset začít učit, jak uchovávat a shromažďovat data efektivněji.
Zákazníci také chtějí mít přístup do CRM všude s sebou. To si uvědomují i dodavatelé CRM řešení a začínají se zaměřovat především na fungování na mobilních zařízeních. Nejspíš budeme i svědky vytvoření značek, které jsou k dispozici pouze prostřednictvím mobilní aplikace.
Marketingová automatizace v současnosti usnadňuje odesílání mnoha rutinních e-mailů, které obchodníci museli posílat ručně. Nyní jsme dosáhli úrovně funkčnosti s automatizací, pomocí které můžeme spustit takové věci, jako jsou zákaznické chatboty.
Článek IBA CZ, s.r.o. ze dne pondělí 4. prosince 2017
IBA CZ je Microsoft Gold Partnerem v oblasti vývoje aplikací
IBA Group se připojuje k iniciativě OSN Global Compact
Přehledný firemní intranet s využitím SharePointu
IBA Group 25 let na trhu poskytovatelů IT služeb
Chytré smlouvy s využitím blockchain technologií
CRM jako součást průmyslově specifických řešení
Vládní HelpDesk portál prodlužuje Liferay licenci
Odborníci IBA CZ na setkání SharePoint profesionálů
Konektory k CRM MS Dynamics 365 pro napojení obchodních dat
Konektory pro MS Dynamics 365 pomáhají se zadáváním kontaktů
MS Power BI v prostředí On Premise pro bezpečnost citlivých dat
Výhody REST API rozhraní při sběru dat ve zdravotnictví
Nové sídlo poskytuje prostorné a pohodlné prostředí pro rostoucí tým IBA CZ
Jak na výběr vhodného CRM pro neziskovky
Jaké vybrat CRM řešení - Online nebo OnPremise?
IBA CZ se řadí mezi přední dodavatele řešení Microsoftu
Jan Macík - nový obchodní ředitel společnosti IBA CZ
IBA CZ slaví 18 let na českém trhu
Užitečná IT řešení pro každou firmu
Portálová řešení pro státní správu
Nové produkty a služby v portfoliu IBA CZ
Trendy CRM pro výrobu a servis
Jaká je situaci na trhu IT profesionálů
Ocenění pro IBA CZ za úspěšný prodej a implementaci produktů IBM Analytics
Novinky v portfoliu produktů a služeb IBA CZ