Simulátor pro pokročilý výcvik letových dispečerů (SIMFAC) společnosti Indra získal nejvyšší možnou akreditaci od organizace NATO pro denní a noční mise. Systém je v provozu od ledna 2011 na letecké základně španělských vzdušných sil v Alcantarille (Murcia).
Tato akreditace dovoluje provádět na SIMFACu všechny typy nácviku operací blízké letecké podpory - známé jako CAS (Close Air Support) - na úrovních 1,2 a 3, Urban CAS a Emergency-CAS. Tato akreditace umožňuje, aby na něm jakákoli spojenecká země mohla realizovat výcvik svého personálu.
Systém vytváří rozličné mise řízení letounů, které vykonává letový dispečer na pokročilé úrovni. Mezi nimi figuruje identifikace cílů, lokalizace spojenců, letecká kontrola na improvizovaných přistávacích dráhách, podpora operací v městském prostředí a za jakýchkoli meteorologických podmínek.
Simulátor pracuje s polokulovitou obrazovkou, která transportuje tým dispečerů neboli TACP (Tactical Air Control Party), dvou až čtyř-členné týmy profesionálů, do velmi realistické scenérie. V tomto prostředí je vytvářen pohyb letadel a vozidel v operační zóně, jak na otevřeném prostranství, tak ve městě, ve dne nebo v noci a za rozličných meteorologických podmínek. Prostřednictvím joysticku se kontroluje zobrazovaná scenérie, čímž se dosahuje celkového úhlu pohledu 360°.
SIMFAC také podporuje komplexní simulátor podpůrných letounů (s modely bitevního letadla, helikoptéry, přepravního letadla a letadla bez posádky), který dovoluje instruktorovi vykonávat roli pilota. Pilot se bude muset v nácviku zkoordinovat s pozemním týmem, dodržet komunikační protokol a využít jeho podpory, aby úspěšně dokončil určenou misi.
V poslední řadě počítá simulátor s pozicí instruktora, pomocí něhož stanovuje taktické prostředí. Definuje scenérie, chování spojeneckých, nepřátelských či neutrálních jednotek, zda se jedná o aktivní nepřátelské prostředí s rizikem pro spojence nebo civilisty, meteorologické podmínky a podmínky viditelnosti, atd.
Reálné vybavení
Dispečeři používají při výcviku stejné prvky, které se využívají při reálné operaci. Simulátor kopíruje fungování dalekohledu, telemetrických zařízení a zařízení na stanovení cílů, termovizní infračervené kamery, zařízení pro noční vidění, GPS nebo taktické radiokomunikace. Rovněž disponuje systémem zvaným ROVER (Remotely Operated Video Enhaced Receiver), což je zařízení, které používá pilot, aby v reálném čase sdílel obrazy zachycené senzory letounu s pozemním dispečerem. Navíc simulátor začleňuje systém architektury vysoké úrovně (HLA), který mu dovoluje spojit se s jinými simulátory k realizaci společného cvičení.
SIMFAC byl jedním z prvních simulátorů tohoto typu uvedených do provozu v Evropě. Vysoká kvalita jeho vizuálního systému, taktické prostředí a vytvoření pozice pilota ho činí nejpokrokovějším v operacích na pevnině.
Úspěch SIMFACu je výsledkem úzké spolupráce mezi vzdušným vojskem a Indrou na definici a vývoji projektu a následně na jeho rozvoji a vylepšení. Společnost úzce spolupracovala s profesionály podpůrného logistického vedení a letecké základny v Alcantarille, které do projektu přinesli své znalosti a zkušenosti. Toto úsilí umožnilo, aby byl dnes tento systém standardem na mezinárodním trhu.
Článek INDRA Czech Republic s.r.o. ze dne pondělí 7. října 2013
Indra a univerzita ve Valladoidu spolupracují v oblasti I+D+i
SEILAF - simulační centrum boje proti požárům
Interaktivní služby telefonické podpory v cloudu
Obchodní procesy Ence - Energía y Celulosa bude řídit ERP SAP od Indra
Moje vzpomínky - aplikace pro postižené Alzheimerem
Indra integruje na Evropské univerzitě řešení pro elektronický podpis
iCar - podpůrná integrální řešení elektromobility
Technologická řešení Indra pro železniční sektor na veletrhu BCN Rail
CloudCERT - cloud platforma ke zlepšení bezpečnosti
Evropský systém námořního dozoru Perseus
Síť radarů Indra kontroluje letový provoz v Ekvádoru
Bezkabelový artroskopický systém WAD
Pilotní programy projektu I+D+i na poli smart cities CIUDAD 2020
Modernizace systému řízení letového provozu ukrajinského Simferopolu
Inovace systémů řízení letového provozu pro mezinárodní letiště Eldorado v Bogotě
HeadMouse a VirtualKeyboard dosahují 400000 stažení v 95 zemích
Biotermické systémy Indra pro vydávání víz
Simulátor Indra pro letové dispečery s nejvyšší akreditací NATO
Indra zavede systém řízení letového provozu v Rumunsku
Satelitní komunikační systémy Indra pro německé námořnictvo
Projekt CELTIC vyvíjí integrální řešení business inteligence
Indra ve službách leteckého sektoru
Indra se účastní projektu Evacuate
Cloudové řešení Indra pro řízení kvality životního prostřední
Indra je členem konsorcia patronů doktorantských studií ve Smart cities na univerzitě v Gironě
Airline eCommerce - integrální platforma služeb pro letecké linky
Televize budoucnosti zapojuje diváka do obsahu
Solární sledovač ICST-70 zlepšuje výkon fotovoltaických panelů
Indra modernizuje navigační systémy Airservices Australia
Řešení Elcano pro navigaci osob s postižením v interiérech budov
Hermes řídí efektivně městskou dopravu
Indra tvůrcem návrhu urbánní platformy Atenea k řízení inteligentních měst
Efektivní řízení měst budoucnosti
Panamský průplav pod dohledem technologií Indra
Indra se podílí na vývoji inteligentních identifikačních dokladů
Technologie Indra se podílí na řízení provozu a mýtného dálnic v Indii
Digitální zdravotní obrazová dokumentace v projektu Ykonos
Australské vzdušné síly budou v zahraničních misích používat zařízení Indry
Indra uvede nový dispečink řízení letového provozu v Kalkatě
Indra uvede nový dispečink řízení letového provozu v Baku
Strategický plán implementace inteligentních sítí v Peru
IT služby Indra pro brazilské bankovnictví
Inteligentní sítě nabídnou domácnostem služby s přidanou hodnotou
Inteligentní technologie Indra pro řízení městského provozu
Dopravní systém SAE zvýší bezpečnost a kvalitu dopravních služeb města Savannah
Řešení kybernetické bezpečnosti Indra
Detektor radioaktivity León pro letiště a přístavy
Simulátory a výcvikové systémy Indra
Bezpečnost na fotbalových stadionech pod dohledem informačního systému