Konference o internetové reklamě se setkala s mimořádným zájmem účastníků. Na Internet Advertising Conference 2009, kterou pořádalo Sdružení pro internetovou reklamu, dorazilo na 350 zástupců internetového mediálního trhu a marketingu, aby získali aktuální informace o možnostech využití online komunikace v praxi. Účast tak byla o 40 procent vyšší než v loňském roce.
Druhý ročník celodenní odborné konference Internet Advertising Conference 2009 proběhl za velkého zájmu účastníků i médií ve Slovanském domě v Praze. Organizátorem a odborným garantem akce je Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), realizátorem společnost Internet Info.
"Konference se stala bezpochyby nejvýznamnější událostí tohoto druhu v České republice pro rok 2009. Obrovský zájem o téma internetu potvrzuje i meziroční nárůst počtu účastníků, kterých na letošní setkání přišlo o stovku více než loni," upozorňuje Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR, a dodává : "Program, který naplnilo téměř 40 přednášejících a panelistů, jsme se snažili připravit tak, aby byl pestrý a pokrýval co nejvíce témat, která jsou v současné době aktuální. Kdo si nevybral některou z přednášek hodnotících celý internetový trh ve srovnání s ostatními mediatypy v hlavním sále, měl možnost vyslechnout si řadu konkrétních případových studií nebo prakticky zaměřených panelových diskuzí v paralelním pásmu programu."
V hlavním programovém proudu, jehož průběh moderoval Jakub Železný, se během celého dne vystřídala řada řečníků z firem, které úspěšně využívají internet jakou jednu z hlavních součástí marketingové komunikace. Šlo například o řečníky ze společností PPF, Vodafone, Česká spořitelna nebo také Baťa, Mediacom a Vivantis, včetně odborníků ze Slovenska. Nechyběl ani komplexní pohled na český mediální trh a srovnání jeho potenciálu vůči možnostem internetu, ke kterému přispěli mediální odborníci jako Dominik Hrodek (Strategie), Daniel Köppl (Marketing & Media), Martin Kopta nebo Daniel Dočekal. O tom, jak využít internet v současné ekonomické krizi, diskutovali zase zástupci mediálních agentur, poskytovatelů obsahu a také členů SPIR.
Zaplněný kinosál o dvě patra níže svědčil o tom, že case studies mohou být pro řadu účastníků dobrým zdrojem nápadů a inspirace. Tu mohli hledat u řečníků z řad společností Internet Billboard, Komerční banka, Ataxo, Geewa nebo DIRECT Pojišťovna. Součástí paralelního proudu programu s názvem Jak překonávat krizi v praxi byly mimo jiné dvě panelové diskuze věnované aktuálním fenoménům - o možnostech mobilního internetu diskutovali odborníci ze společností MEDIATEL, Seznam.cz, Nokia a dvou operátorů (Telefónica O2, T-mobile), a návod, jak využít inzertní potenciál videa on-line poskytli zástupci mediálních skupin MAFRA a CME, videoportálu Stream.cz a společnosti Telefónica O2.
Konference byla primárně určena zadavatelům internetové reklamy, poskytovatelům obsahu a mediálním a reklamním agenturám jako zprostředkovatelům. Akce vyvrcholila neformálním společenským večerem v pražském klubu DC1, kde k příjemné atmosféře během networkingu přispěla i funky-jazzová kapela Wunderbar.
Všechny prezentace, stejně jako odborný materiál, který měli účastníci v tištěné podobě, jsou k dispozici ke stažení na stránkách konference. Fotogalerie z konference i večerního networkingu bude na stránkách akce zítra. Podrobněji o průběhu konference referuje dnešní článek na serveru Lupa.cz s názvem IAC 2009, druhý ročník konference o internetové reklamě za námi. Akce vzbudila živý ohlas publika, mnoho reakcí účastníků přímo z průběhu akce lze najít na sociálních sítích jako je Twitter a Facebook.
Ke konferenci byla volně navázána i kampaň s názvem Volíme internet. Parafráze volebních plakátů, na nichž osobnosti české internetové scény podporují online média, se stala součástí výzdoby prostor konání akce.
Partnery konference byly společnosti Komerční banka, MEDIATEL a Ataxo. Mediálně konferenci podpořili týdeník Strategie, internetový deník Týden.cz a portál Profit.cz.
Článek Internet Info s.r.o. ze dne čtvrtek 23. dubna 2009
2,5 milionu uživatelů v ČR používá internet v mobilu
Studie českých e-shopů 2011: opakují se stále stejné chyby
999.cz: nová služba podpory pro e-shopy
Křišťálová Lupa 2010: projektem roku je Slevomat.cz, anticena pro Datové schránky
CIF 2010: český Internet očekává příliv investic
Czech Internet Forum 2010: to NEJ z českého Internetu v jednom dni
Radka Hartmanová, nová obchodní ředitelka vydavatelství Internet Info
Defraggler je podle Slunečnice.cz TOP nástroj pro defragmentaci HD
Konference User Experience je zaměřena na potřeby uživatelů
Internet Download Manager na čele programů pro stahování souborů
Odstraňte vlákno názorů k článku na Mešec.cz
Plazmová televize, výrobci předvídají postupný zánik
WebTop100, soutěž firem o nejlepší web
Business Information FORUM 2010
Czech Open Source 2010 vstupuje do finálového hlasování
IDF 2010 aneb praktický trénink pro vývojáře
Preference pro Microsoft Internet Explorer klesají
Kristýna Šonková vede oddělení Event Managementu
ICQ 7 vítězí mezi komunikačními programy
Kulatý stůl o digitalizaci zaměřený na televizory nové generace
Nominace ankety Czech Open Source 2010 spuštěny
IDF 2010, konference určená webovým vývojářům
Vše o televizních přenosech ze ZOH 2010 na jednom místě
KMPlayer, nejoblíbenější přehrávač multimédií
Podíly vyhledávačů zůstaly v roce 2009 stabilní
Konference o internetové bezpečnosti prověří i pražskou OpenCard
Mirka Kužnarová, novou obchodní ředitelkou Internet Info
Lenka Krbcová, nová šéfredaktorka Vitalia.cz
Vánoční atmosféra v počítači se serverem Slunečnice.cz
Podnikatel.cz se ohrazuje proti nařčení, že uveřejnil pomluvu ČT
Adobe Flash Player u uživatelů suverénně vede
Vypínání analogové televize na Plzeňsku je ohroženo
Databáze serveru Vitalia.cz umístěny na Mapách Google
Mobile Internet Forum 2009 odhalí reklamní potenciál mobilní komunikace
Dobrý web získal certifikaci Google Analytics Authorized Consultant
Do hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2009 se nově zapojí expertní panel
Avast! nejoblíbenějším antivirovým softwarem
Windows Live Search zamíchal statistikou podílů vyhledávačů
Zahájení projektu MEDIA MONDAY
MEDIA MONDAY proběhne za necelý týden
Speciální příloha Vypínáme.cz s termíny vypínání analogových TV vysilačů
Anketa Czech Open Source 2009 má své vítěze
Porotu soutěže WebTop100 povede Ivan Pilný
Nejlepší projektový management v roce 2009 má Komerční banka