Nejznámějším a zároveň i nejvyužívanějším poskytovatelem internetu v ČR je Telefónica O2. Následují značky Volný a UPC. Toto zjištění vyplývá z aktuální vlny pravidelného výzkumu Broadband Monitor – perspektiva vysokorychlostního internetu domácnostech ČR, který agentura Factum Invenio realizuje pravidelně dvakrát ročně.
Výzkum proběhl v březnu 2007 a zúčastnil se ho reprezentativní vzorek 1068 pravidelných uživatelů internetu s broadband připojením v domácnosti. Předchozí vlny výzkumu proběhly v březnu a září 2006.
Znalost značek poskytovatelů internetu
Vzhledem k tomu, že byla sledována spontánní znalost poskytovatelů internetu, otázka byla formulována jako otevřená, respondentům tedy nebyl předložen žádný seznam značek. Sledováno bylo, která značka byla uvedena jako první a dále všechny uvedené.
Spontánní znalost poskytovatelů internetového připojení
Jako první byla zdaleka nejčastěji zmíněna společnost Telefónica O2. "Pro více než třetinu uživatelů internetu, kteří mají připojení v domácnosti, je synonymem pro poskytovatele připojení O2“, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio. „Souvisí to se skutečností, že tato společnost má největší podíl na trhu."
Spontánní znalost společnosti Telefónica O2 jako poskytovatele internetu pro domácnosti roste nejrychleji ze všech sledovaných společností. Zatímco před půl rokem si tuto společnost spontánně vybavila polovina internetové populace, dnes je to již 69 % obyvatel ČR využívajících doma vysokorychlostní internet. Druhou nejznámější značkou je Volný, vykazující mírný vzestup spontánní znalosti (na 32 %), následují značky UPC, T-Mobile a Karneval, které si spontánně vybavuje více než jedna čtvrtina internetové populace.
Spontánní znalost poskytovatelů internetového připojení
Mezi poskytovateli internetu se ve většině případů orientují mírně lépe muži než ženy, nicméně opačná situace byla zjištěna v případě znalosti značek UPC, O2 a T-Mobile. Co se týká věku, největší povědomí o poskytovatelích internetu mají uživatelé ve věku mezi 20 a 29 lety.
Zájem o balíčky telekomunikačních služeb
Jedním z cílů výzkumu Broadband Monitor je také zjistit zájem internetových uživatelů o komplexní balíčky sestávající z několika telekomunikačních služeb. Jedná se o balíček služeb od jednoho poskytovatele za zvýhodněných podmínek. Více než polovina uživatelů internetu deklaruje svůj potenciální zájem o využívání některého z těchto balíčků, přičemž dlouhodobě nejoblíbenější kombinací je připojení k internetu, mobilní telefon a televizní vysílání.
Využívání online služeb
Uživatelé internetu využívají čím dál častěji různé doplňkové online služby. Velký rozmach zažívají v posledních letech tzv. služby instant messaging, zejména ICQ. V současné době tyto online služby používají tři čtvrtiny uživatelů, kteří se pravidelně připojují k internetu z domova. Naopak služba video on demand, tedy možnost stažení a následného shlédnutí filmů na počítači, je dosud využívána velice sporadicky.
Článek ITPOINT.CZ ze dne pátek 6. dubna 2007
Vstup na konferenci ISI 2022 1 + 1 zdarma
O práci s daty a datové analytice na KPMG Data Festivalu
Datové schránky bez žádosti automaticky pro OSVČ i fyzické osoby
Darovaná IT technika pomáhá ve vzdělávání potřebných dětí
Český rozhlas rozšiřuje pokrytí DAB+ vysílání
Ransomware ve zdravotnictví - MZ radí jak na prevenci i co dělat při napadeni
Digitální navigace pomáhá cestujícím v orientaci na Letišti Praha
Bez cestovky na Kubě s českým průvodcem
John Mattone v Praze - TOP událost roku v oblasti Leadership Development
Tvořivé myšlení zaměstnanců ovlivnilo návrh nových prostor pro IT HUB skupiny NN v Praze
Úniky citlivých dat z EET ohrožují malé firmy i velké řetězce
Volební program Pirátů ve virtuální realitě
Vliv technologií na společnost a myšlení - co všechno snese náš mozek?
Jen zálohovat dnes už nestačí, využití dat vyžaduje moderní řešení
Projekt SenseNet pomůže se zlepšením ovzduší na Ostravsku
eM Client - e-mailový klient pro efektivní komunikaci s moderním a intuitivním rozhraním
Babišova účtenková loterie odstartuje v polovině roku 2017
Doručování pomocí dronů je možné - ověřeno v praktickém testu
Mall.cz otestuje doručování zásilek dronem
Mobilní aplikace pro vzdělávání českých zdravotníků
Mediestetik jako první v ČR zavádí mobilní aplikaci pro klinickou medicínu
Samoobslužná firemní telefonie
Zajímavé gastro mobilní aplikace
Tonery a inkoustové náplně do tiskáren lze nakoupit online
Víte, kde pořídit levné a kvalitní tonery?
Moderní mobilní telefony a jejich výtečné vlastnosti
Pronájem e-shopu - Prodávejte ostošest
Prohlášení MV k vypovězení memoranda o spolupráci na rozvoji elektronizace veřejné správy
Virtuální prohlídka Mezinárodní kosmické stanice ISS
O2 má podle průzkumu Ipsos nejlepší mobilní internet
ICT zakázky v hledáčku NKÚ pro rok 2015
WiFi zdarma na prodejnách Hornbach
Implementace strategie digitálního vzdělávání pomůže vytvořit nová pracovní místa
Radioteka.cz - internetový obchod Českého rozhlasu
Globální inovativní IT centrum MSD v Praze
Nezávislý kalkulátor cen energií
Outsourcing Solution nabízí pomoc firmám postiženým povodněmi
Oprava zdarma výpočetní techniky lidem postiženým záplavami
Likvidace následků povodní s podporou ZmapujTo.cz
Cryptosmart pro šifrované mobilní volání, data i SMS
Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze
TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV
eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112
Robot NAO pomáhá dětem s autismem
Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí
Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh
Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny
Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera
Spotřebitel.net podá hromadné trestní oznámení na Livemobil.cz