Spotřebitelské šetření GfK týkající se nástupce iPhone - podle časopisu Time Magazine je Apple iPhone působivý módní doplněk, který prostě musíte mít a "Vynález roku 2007". Jeho nový a zdokonalený nástupce, tj. iPhone 3G, se před několika týdny hned po uvedení na trh setkal s velkým zájmem veřejnosti.
80 % dotazovaných uživatelů mobilních telefonů v šetření společnosti GfK Marktforschung v Německu a ve Velké Británii odpovědělo, že slyšeli o přehrávači iPhone. Téměř jedna třetina respondentů uvažuje o nákupu přehrávače iPhone 3G. Naděje na oživení saturovaného trhu s mobilními telefony se upínají k tomuto novému modelu.
V rámci šetření, která uskutečnila společnost GfK Marktforschung, se dotazovalo celkem 1 250 uživatelů mobilních telefonů k nástupu přehrávače iPhone 3G na trh. Výsledky šetření ukazují, že spotřebitelé velmi dobře iPhone znají. Uvedení modelu 3G dne 11. července 2008 vyvolalo senzaci v Německu stejně jako ve Velké Británii.
Rychlejší a levnější
Podíváme-li se na detailní výsledky výzkumu, v souladu s očekáváním je jasné, že uživatelé mobilních telefonů jsou méně informovaní, pokud jde o „vychytávky“ přehrávače iPhone 3G. Přesto téměř polovina ze všech dotazovaných nadšenců zná hlavní zlepšení tohoto telefonu, jako je vyšší rychlost přenosu dat prostřednictvím UMTS a rozšíření vestavěné paměti na 8 GB, což jsou funkce, které přístroj nabízí v základní výbavě, jako standard. Kromě toho 34 % německých spotřebitelů ví, že došlo ke snížení maloobchodní ceny přístroje. Potvrdilo se, že dřívější vysoká cena za přístroj (handset) a drahý tarif fungovaly jako překážky nákupu předchůdce iPhone 3G. Podle odborníků neodpovídal tržní úspěch daného modelu vysokým očekáváním, pokud jde o jednotkový prodej, který následoval po uvedení přehrávače na trh ke konci roku 2007.
Vysoká tendence k nákupu
Předpokládá se, že velmi vysoká míra znalosti, které se přehrávač iPhone 3G těší mezi spotřebiteli, bude znamenat novou sílu a oživení na trhu s mobilními telefony. Téměř jeden ze tří uživatelů mobilních telefonů v Německu a ve Velké Británii definitivně uvažuje o nákupu nového modelu. Pětina respondentů by si koupila jeden z přehrávačů iPhone a tarifových balíčků nabízených operátorem T-Mobile v Německu a operátorem O2 ve Velké Británii. Obrovská poptávka po telefonu představuje velkou konkurenční výhodu pro firmu na trhu mobilních telefonů, což znamená, že může hledat potenciální klienty také mezi dosavadními zákazníky konkurenčních operátorů. Zhruba 31 % zákazníků, kteří mají smlouvu s ostatními poskytovateli mobilní sítě v Německu a 25 % ve Velké Británii, zcela vážně uvažuje o koupi přehrávače iPhone a následně také o změně poskytovatele sítě.
Zhruba 80 % těch, kdo mají zájem o nákup setu, považuje za přijatelné měsíční náklady na provoz do výše 49 euro nebo 35 liber, stejně jako cenu 169 euro nebo 99 liber za samotný přístroj (handset). Výsledkem je, že úroveň, na které se pohybují stanovené ceny, je v souladu s heslem "dvakrát tak rychlý a za poloviční cenu”, evidentně výrazně lépe odpovídá ochotě spotřebitelů zaplatit tuto částku, než byl případ předchozího modelu. T-Mobile může očekávat pozitivní vedlejší efekt v Německu, kde i přes nižší cenu dojde ke zvýšení hodnoty prodeje na zákazníka asi o 13 euro v případě uživatelů iPhone.
Cílová skupina jsou muži
Kdo jsou vlastně budoucí zákazníci pro iPhone? Podle výsledků šetření GfK dominantní skupinu, která vyjadřuje nadprůměrný zájem o iPhone 3G, tvoří muži mladší 40ti let a zákazníci se smlouvou u operátorů. Kromě toho se zejména v Německu zdá, že novému modelu je také nakloněná cílová skupina, která používá více SIM karet a vlastní více než jeden telefon, kde mohou poskytovatelé mobilních služeb získat zákazníky.
Můžeme tedy shrnout, že výhled pro iPhone 3G krátce po uvedení tohoto modelu na trh je více než slibný. Pokud bude tato jednotka dostupná v dostatečně vysokých počtech a nebudou zde žádné jiné podobné telefony nabízené ze strany konkurenčních firem, představuje nový mobilní telefon od firmy Apple chvályhodnou strategii vedoucí k úspěchu na již saturovaném trhu s mobilními telefony.
Výzkumné šetření
Výše uvedené jsou výsledky ze studie společnosti GfK týkající se uvedení modelu iPhone 3G na trh. V rámci šetření jsme se dotazovali 750 respondentů ve Velké Británii a 500 respondentů v Německu - pro toto šetření byl vybraný reprezentativní vzorek uživatelů mobilních telefonů. Ke sběru dat ve Velké Británii došlo těsně před uvedením na trh a v Německu těsně po uvedení na trh dne 11.7. 2008. Metoda dotazování - online ve spolupráci s GfK eSolutions, což je oblast společnosti GfK Marktforschung, která se specializuje na výzkum na internetu a dále ve spolupráci se společností GfK se sídlem ve Velké Británii - GfK NOP Custom Research.
Článek ITPOINT.CZ ze dne pátek 29. srpna 2008
Vstup na konferenci ISI 2022 1 + 1 zdarma
O práci s daty a datové analytice na KPMG Data Festivalu
Datové schránky bez žádosti automaticky pro OSVČ i fyzické osoby
Darovaná IT technika pomáhá ve vzdělávání potřebných dětí
Český rozhlas rozšiřuje pokrytí DAB+ vysílání
Ransomware ve zdravotnictví - MZ radí jak na prevenci i co dělat při napadeni
Digitální navigace pomáhá cestujícím v orientaci na Letišti Praha
Bez cestovky na Kubě s českým průvodcem
John Mattone v Praze - TOP událost roku v oblasti Leadership Development
Tvořivé myšlení zaměstnanců ovlivnilo návrh nových prostor pro IT HUB skupiny NN v Praze
Úniky citlivých dat z EET ohrožují malé firmy i velké řetězce
Volební program Pirátů ve virtuální realitě
Vliv technologií na společnost a myšlení - co všechno snese náš mozek?
Jen zálohovat dnes už nestačí, využití dat vyžaduje moderní řešení
Projekt SenseNet pomůže se zlepšením ovzduší na Ostravsku
eM Client - e-mailový klient pro efektivní komunikaci s moderním a intuitivním rozhraním
Babišova účtenková loterie odstartuje v polovině roku 2017
Doručování pomocí dronů je možné - ověřeno v praktickém testu
Mall.cz otestuje doručování zásilek dronem
Mobilní aplikace pro vzdělávání českých zdravotníků
Mediestetik jako první v ČR zavádí mobilní aplikaci pro klinickou medicínu
Samoobslužná firemní telefonie
Zajímavé gastro mobilní aplikace
Tonery a inkoustové náplně do tiskáren lze nakoupit online
Víte, kde pořídit levné a kvalitní tonery?
Moderní mobilní telefony a jejich výtečné vlastnosti
Pronájem e-shopu - Prodávejte ostošest
Prohlášení MV k vypovězení memoranda o spolupráci na rozvoji elektronizace veřejné správy
Virtuální prohlídka Mezinárodní kosmické stanice ISS
O2 má podle průzkumu Ipsos nejlepší mobilní internet
ICT zakázky v hledáčku NKÚ pro rok 2015
WiFi zdarma na prodejnách Hornbach
Implementace strategie digitálního vzdělávání pomůže vytvořit nová pracovní místa
Radioteka.cz - internetový obchod Českého rozhlasu
Globální inovativní IT centrum MSD v Praze
Nezávislý kalkulátor cen energií
Outsourcing Solution nabízí pomoc firmám postiženým povodněmi
Oprava zdarma výpočetní techniky lidem postiženým záplavami
Likvidace následků povodní s podporou ZmapujTo.cz
Cryptosmart pro šifrované mobilní volání, data i SMS
Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze
TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV
eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112
Robot NAO pomáhá dětem s autismem
Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí
Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh
Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny
Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera
Spotřebitel.net podá hromadné trestní oznámení na Livemobil.cz