logo KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Ochrana digitální identity v prostředí metasvěta

Po přejmenování společnosti Facebook na Meta, se rozběhla celosvětová debata o nových virtuálních světech - metaverzech, ve kterých nadnárodní firmy, a dokonce i státy plánují, že budou v tomto digitálním prostředí otevírat své pobočky a realizovat různé projekty.

Označení metaverze použil spisovatel science fiction Neil Stevenson ve svém kyberpunkovém románu Snow Crash vydaném v roce 1992. Stevensonovo metaverzum představuje další vývojový stupeň internetu - veřejný digitální svět, který kombinuje fyzickou realitu s rozšířenou a virtuální realitou.

Během několika posledních let je termín metaverzum velmi často zmiňován v souvislosti s různými hrami a firmami - např. Fortnite, Microsoft, Roblox, Minecraft, Balenciaga a Nike, i ve spojení s technologiemi rozšířené reality (AR) a virtuální reality (VR).

Matrix se stává realitou, i se všemi jeho nešvary

Lidé mohou do metaverza vstupovat tak jako v on-line hrách v podobě virtuálních postav (avatarů) a dělat vše, jako by byli v reálném světě - vyhledávat informace, komunikovat, nakupovat nebo pracovat, ale také uniknout z běžné reality a žít ve vysněném virtuálním vesmíru.

Lidský avatar v metaverzu může být čímkoli a vlastnit cokoli chce, a ani smrt nemá stejný význam jako v reálném světě.

Některé příklady plnohodnotných digitálních světů v populární kultuře najdeme třeba v trilogii Matrix nebo v knize a ve filmu Ready Player One, kde se obdobou metaverza stala multiplayerová on-line hra OASIS.

Kromě digitálních světů se virtuální obrazy již postupně stávají součástí dnešní reality. V USA byla spuštěna show Alter Ego, v níž soutěžící zpívají v zákulisí a technologie motion capture vytváří jejich digitální avatary, kteří se objevují místo nich na scéně.

Lidé, pro které se metaverzum stane v budoucnu součástí jejich životů, by se měli zamyslet nad bezpečností digitálních avatarů a možnými hrozbami souvisejícími s virtuálními světy.

Možné následky krádeže digitální identity:

Sociální inženýrství - možné problémy:

Aktivními uživateli metaverza se mohou stát i děti:

Problémy spojené s blockchainem:

Ohrožení soukromí:

Článek KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC ze dne úterý 28. prosince 2021

Další články od KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Masivní kybernetické útoky na ukrajinskou infrastrukturu

Mobilní hrozby v roce 2021

Bezpečná bezdrátová aktualizace řídících jednotek chytrých automobilů

Rekordní nárůst DDos útoků

Spam a phishing v roce 2021

Valentýn 2022 ve znamení nárůstu podvodných aktivit

Evropské firmy často podceňují investice do IT bezpečnosti

Kyberbezpečnostní hra [Dis]connected

Hrdiny sci-fi filmu Moonfall chrání bezpečnostní systémy Kaspersky

Log4Shell zranitelnost představuje novou éru kybernetických útoků

Blokování škodlivého obsahu a phishingových domén

Rizika kontroverzních příspěvků na sociálních sítích

Bezpečnostní hrozba BlueNoroff vykrádá účty finančních startupů

Ochrana digitální identity v prostředí metasvěta

Rekordní záchyt nových typů škodlivých souborů

Jak nastavit ochranu soukromí u různých internetových služeb a platforem

Škodlivý doplněk krade přihlašovací údaje uživatelů Microsoft Exchange Serveru

Nebezpečná zranitelnost v rozšířené knihově nástrojů pro Java aplikace

Nové strategie ransomware útočníků

Zásady kybernetické bezpečnosti pro bionická zařízení

Firmy často tají informace o úniku osobních údajů zaměstnanců

Lepší zabezpečení kyberbezpečnosti je pro zdravotnická zařízení velkou výzvou

Prognózy finančních hrozeb roku 2022

Slevové akce typu Black Friday lákají k podvodům při online platbách

Jak se lidé a firmy dokázali přizpůsobit podmínkám práce na home office

Nahlédněte do zákulisí etických hackerů a kybernetických profesionálů

Špatná legislativa brzdí vyšetřování kybernetické kriminality

Kyberzločinci intenzivně využívají streamované pořady a seriály jako návnadu

Aktualizace Kaspersky VPN Secure Connection

Počet pokročilých DDoS útoků roste

Pozor na scam a phishing ve falešných kampaních podvodníků

Kyberzločin zneužívá popularitu Hry na oliheň

Skupina Lazarus vyvíjí prostředky pro útok na dodavatelské řetězce

Simulační hra o kyberbezpečnosti pro diplomaty a úředníky

Bezpečná online práce zaměstnanců s využitím VPN

Bankovní trojan Trickbot se překotně vyvíjí

Nový zero-day exploit MysterySnail napadá servery s Microsoft Windows

Sdílení dat s dodavateli představuje riziko kybernetického útoku

Absolutní ochrana před ransomware

Nový backdoor Tomiris se podezřele podobá malwaru Sunshuttle

Spyware FinFisher se snaží obcházet bezpečnostních řešení

Trojan BloodyStealer ohrožuje on-line herní platformy

Cybersecurity platforma pomáhá v rozvoji nových produktů a služeb

Sociální sítě během epidemie často nahrazují skutečné vztahy

Kaspersky Smart Home Security pro ochranu IoT zařízení chytrých domácností

Kaspersky Security Day

Pravidelné aktualizace a silná hesla snižují rizika kybernetického napadení firem

SAS 2021 - Summit bezpečnostních analytiků

Microsoft Exchange Server čelí nárůstu kybernetických útoků

Bezpečnostní řešení Kaspersky spolehlivě chrání před bankovním trojanem QakBot