Lubomír Veselý |
|
Generální ředitel společnosti GRiT |
|
Tyto výzvy mohou tlačit firmy k unáhleným řešením v podobě zvyšování cen nebo razantních škrtů. Ty jim sice krátkodobě pomohou, ale do budoucna mohou firmu poškodit. Proto nám udělalo radost, že podle dat stále více firem využívá promyšlenější přístup. Hledají cesty, jak zjednodušit nebo automatizovat procesy, aby snížily provozní náklady. V tomto případě by si ve firmě měli pečlivě projít jeden proces za druhým a zamyslet se, zda nejdou dělat jinak a jednodušeji. Například je tu stále spousta účtáren, kde zaměstnanci tisknou přijaté doklady z e-mailů a následně je ručně přepisují do informačního systému. Taková práce stojí firmy desítky až stovky hodin měsíčně a vznikají při ní chyby. Přitom dnes existují softwarové nástroje, které tento proces odbaví kompletně automaticky. |
Nástroje na sledování majetku jsou funkcemi vlastně podobné skladovým systémům, jen s tím rozdílem, že je využijí i firmy, které žádné sklady se zbožím či materiálem nemají a možná tak nad podobnými řešeními dosud vůbec nepřemýšlely. |
V roce 2023 je již standardem mít podnikový systém, ve kterém firma řídí většinu agendy napříč odděleními - obchod, účetnictví nebo docházku. Tento základní balíček lze propojit s dalšími nástroji, které pomáhají s automatizací konkrétních úkonů. Účetní například ocení zavedení EDI komunikace, díky které odesílají a přijímají doklady pouze elektronicky ve standardizovaném formátu, takže je nemusí ručně přepisovat. Ze spojení našich produktů, lidí a know-how bude těžit především zákazník. Naše partnerství s sebou přináší kvalitnější a stabilnější službu, která se promítne do úspornějšího každodenního provozu firem a jejich vyšší konkurenceschopnosti na trhu. |
Úspory je někdy nevyhnutelné, sami to známe. Snažíme se ale ukazovat, že razantní škrty nic nevyřeší - naopak mohou firmu ještě více oslabit v dalším vývoji. Když má firma ještě na výběr, měla by místo škrtů hledat způsoby, jak ušetřit dlouhodobě a podpořit svůj budoucí růst. Dobře fungují investice do technologií a automatizace. My tomu v naší nové vzdělávací kampani říkáme, že firma zapojí GRiTické myšlení. |
Jedním z našich klientů je Rohlik, který působí v Německu, Rakousku a Maďarsku a nově vstoupil do Itálie, Španělska a Rumunska. A právě při této příležitosti se do zahraničí dostáváme i my. Giganti jako Rohlik nebo Alza každý den zpracovávají tisíce dokladů - objednávky, faktury nebo dodací listy. I když jim naše řešení už nyní podstatnou část práce automatizují, stále hledáme a nacházíme další příležitosti k úsporám. V takovém měřítku totiž může i jedna ušetřená minuta při práci s dokladem znamenat úsporu stovek tisíc korun měsíčně. Aktuálně máme téměř 3000 zákazníků a další přibývají. S částí z nich prohlubujeme spolupráci, mnozí se chystají do zahraničí. Vidím v našem oboru velký růstový potenciál. |