Radek Jizba |
|
Expert z výzkumného týmu pražské pobočky společnosti ESET |
|
Zatímco v případě podvodů na internetových bazarech bývají útočníci nejvíce aktivní kolem výplatních dní, kdy předpokládají, že lidé budou více utrácet své peníze, v případě podvodů na ubytovacích platformách využili hlavně období letních prázdnin. S ohledem na velký nárůst tohoto nového typu podvodů se lze domnívat, že je nový scénář pro podvodníky natolik atraktivní, že v něm budou pokračovat i v budoucnu. Cílem podvodů jsou uživatelé bez ohledu na to, odkud pocházejí. A protože jsou služby jako Booking.com nebo Airbnb oblíbené i mezi českými uživateli, měli by být při rezervacích pobytů přes tyto platformy opatrní, a to především kolem větších svátků a prázdnin. Uživatelům bych doporučil, aby se před vyplněním jakýchkoli formulářů souvisejících s rezervací dovolené vždy ujistili, že neopustili oficiální webovou stránku nebo aplikaci dané platformy. Pokud jste přesměrováni na jinou, externí URL adresu, kde byste měli dokončit rezervaci a následně provést platbu, měli byste zbystřit. Takové chování může poukazovat na možný podvod. |
Podle našich nejnovějších zjištění se útočníci shromažďují v kanálech na Telegramu, kde je jim k dispozici nástroj od rusky mluvících vývojářů, který jim v několika krocích pomůže vytvořit přesvědčivý phishingový útok na uživatele online bazarů. Podvodníci nazývají své oběti mamuti - v rusky mluvících zemích je to označení pro někoho, kdo se snadno nachytá. |