Společnost MARBES CONSULTING připravila řešení Portál občana, které elektronizuje služby úřadu a plně je otevírá směrem k občanům. Klíčovou vlastností celého řešení je srozumitelnost a rychlost.
Otevřený úřad nejen transparentně informuje o své činnosti, ale především je maximálně vstřícný k občanům a jejich požadavkům, které lze vyřešit snadno, bezpečně a na dálku.
Aby to tak skutečně fungovalo a pro občana bylo jednodušší vyřizovat požadavky elektronicky než na úřadě, musí na webových stránkách najít naprosto přesné informace, jak postupovat. A samozřejmě také jistotu diskrétní komunikace v osobních záležitostech.
Portál občana takový je. Nabízí detailně popsaná řešení různých životních situací, poskytuje konkrétnímu občanovi dostupné informace o jeho podáních, pohledávkách či závazcích a navíc aktivně upozorňuje na změnu nebo vypršení důležitých termínů.
Je to vlastně elektronický úředník, který pracuje efektivně, spolehlivě, v režimu 24/7 a hravě zvládne komunikovat třeba se stovkami klientů najednou.
Skuteční úředníci si nového "kolegu" rychle oblíbí, protože jim ušetří čas i nervy. Elektronické podání se zpracuje automaticky a informace se načtou do nového řízení v agendovém systému, aniž by se musely přepisovat. Proč si takovou supervýkonnou posilu do týmu nepořídit?
Občan se do kontaktu s úřadem dostává nepravidelně a většinou z různých důvodů, proto musí mít naprosto jasno, jak v daném případě postupovat, jaké podklady potřebuje a které formuláře musí vyplnit. Popisy životních situací musí být bezvýhradně přesné a odpovídající potřebám občana, nikoli vykonávaným agendám.
Vedle informací veřejného charakteru Portál občana nabízí také údaje týkající se konkrétních osob, jejichž poskytnutí je podmíněno bezpečným rozpoznáním identity. Na datové schránky kvůli jejich mizivému rozšíření spoléhat nelze, takže je nezbytné zajistit ověřenou registraci uživatelů Portálu občana prostřednictvím osobního kontaktu, ověřené žádosti přijaté poštou nebo identifikace prostřednictvím mojeID.
Registrace je jednorázová záležitost, při které občan získá přihlašovací údaje a dále už může s úřadem bezpečně komunikovat pouze elektronicky z pohodlí svého domova.
Portál občana je nástroj, který otevírá úřad občanům. Pro více informací pište na obchod@marbes.cz.
Článek MARBES CONSULTING s. r. o. ze dne pátek 15. září 2017
Efektivní práce s informačním systémem úřadu v terénu
Přestupková agenda bobtná, ale MARBES ví, jak na ni
Jak na snadné podání a vyřízení žádosti o zvláštní užívání komunikací
Chytré parkování jako služba občanům
Otevřený úřad? MARBES ví, jak na to
Vývoj informačních systémů je nikdy nekončící proces
Identitní systém PROXIO EOS spravuje pro Zlínský kraj 1500 identit ze 150 organizací
Upgrade MS Dynamics NAV pro akciovou společnost SATT
MAPIIO v Portálu občana pomáhá úřadům při zpracovávání žádostí záborů
Přichází revoluce v průniku výpočetní techniky do státní správy a samosprávy
České Budějovice řeší s PROXIO publikaci smluv i přestupkovou agendu
Informační systém jako solidní základ pro otevřený úřad
Integrovaný informační systém PROXIO pomáhá MÚ Neratovice
Kybernetická bezpečnost pro firemní ICT
Bezpečné a řádné zveřejňování smluv města Olomouce
Měření a řízení výkonnosti subjektů veřejné správy
Centrální evidence smluv v systému PROXIO
Městský úřad Příbram zintenzivňuje využití PROXIO
Moderní a otevřený úřad s podporou ELOGIO
MAPIIO - integrační platforma pro prezentaci agend v mapových podkladech
Na komunální odpad elektronicky
Ekonomický systém PROXIO ERP a změny v oblasti legislativy
E-learning pro firemní zaměstnance i veřejnou správu
Marian Kudela je novým ředitelem divize pro elektronické vzdělávání ELOGIO