Každý pátý prodejce se vážně zajímá o nákup technologií, které umí zákazníkům sestavovat nabídky zcela na míru. Nejmladší spotřebitelská generace - mileniálové, je dokonce od prodejců vyžaduje. Přesto bude přechod na vánoční nákupy na míru ještě chvíli trvat.
Studie Budoucnost obchodu společnosti Visa Europe ukazuje, že nároky nejmladších spotřebitelů jsou vysoké a obchodníci se musejí naučit pracovat s moderními technologiemi a sociálními sítěmi. A stále důležitější jsou i personalizované nabídky na míru. Obchodníci se snaží maximálně využívat data, která o zákaznících mají a mohou poskytnout tak přesně to, co chtějí.
Platí to zejména v online prostředí, kde se na základě různých algoritmů a chování na sociálních sítích spotřebitelům zobrazují "na tělo" přizpůsobené nabídky. Tuto formu péče pak spotřebitelé stále častěji očekávají i v dalších prodejních kanálech.
"V prostředí internetu se zákazník navíc může rozhodovat velice rychle a je důležité mu včas, prakticky ihned, předložit tu správnou nabídku. A to je právě obrovské pole působnosti pro nové technologie," říká Jan Holík ze společnosti MIBCON, která pomocí nejmodernějších technologií zefektivňuje procesy firem.
Personalizovaná nabídka na míru
Personalizovanou nabídku, neboli nabídku vašim preferencím na míru, si můžeme představit tak, že obchodník využije údaje které od zákazníka má, k maximálnímu přizpůsobení toho, co mu nabízí. Pokud například vybíráte v eshopu oblečení velikosti L a nejčastěji v modré a šedé barvě, bude vám nabízet právě oblečení vašeho stylu, velikosti a barevné preference.
A pokud z dostupných dat obchodník ví, že chováte rybičky, nabídne vám nejnovější akvárium či filtrovací zařízení, a ne klec na kanárka.
Bude to ještě chvilku trvat
K takovýmto nabídkám však potřebuje obchodník dostatek informací o zákaznících. A ne každý chce informace s prodejci sdílet. Vždycky je to něco za něco, nicméně nabídku šitou zákazníkovi na míru bez informací o něm nelze vytvořit. Bude záležet na šikovnosti obchodníka při sběru a propojování informací o potenciálních zákaznících i na tom, jaké informace o sobě zákazníci prodejci poskytnou.
Naštěstí si každý může rozhodnout, co o sobě prodejcům sdělí, prostě kde končí hranice jeho zákaznického pohodlí a začínají hranice jeho soukromí. Nicméně to bez alespoň základní edukace v oblasti nakládání s daty dost dobře nejde, a tak je dobré se o tuto tématiku aktivně zajímat.
Bude totiž jen na vás, jestli třeba při procházce městem dostanete oznámení do mobilu, že se blížíte ke svému oblíbenému obchodu, kde mají v nabídce jeansy, které jste si minulý týden prohlíželi na eshopu. A navíc ve speciální akci s 20% slevou. Mnozí takové informace přivítají, jiní je v zájmu soukromí oželí.
Technologie jsou budoucnost pro všechny
Trend potvrzuje i studie společnosti Accenture zaměřená na aktuální stav a predikci vývoje maloobchodu. Úspěšnost maloobchodních prodejců podle ní bude záviset na jejich schopnosti důkladně pochopit spotřebitele, osvojit si zlomové technologie a převzít inovativní obchodní modely.
Jinými slovy využít technologie k tomu, aby nákup zákazníkům co nejvíce zjednodušili a zpříjemnili.
Článek MIBCON a.s. ze dne pátek 8. prosince 2017
MIBCON Group zastřešuje holdingovou strukturu skupiny firem MIBCON
Omnichannel vychází vstříc zákazníkům s nabídkami na míru
Konzultační společnost MIBCON DIMA rozšiřuje skupinu MIBCON
Chytré sklady pomáhají řešit nedostatek zaměstnanců v logistice
Ochrana soukromí a dat pro SAP
Podniková IT řešení s dvacetiletou historií
20 let MIBCONU na trhu v oblasti podnikových IT řešení
Omnichannel je největším trendem v retail byznysu
Digitální transformace a strojové myšlení zvyšuje efektivitu výroby
Personalizované nabídky pro vánoční nákupy na míru
Nezastupitelná role SAP Hybris Commerce v moderní obchodní společnosti
Děčínské vývojové centrum mib:lab přispívá k regionálnímu rozvoji
Jak lépe poznat přání a potřeby zákazníků
Vývojové centrem mib:lab nabírá další zájemce o technické vzdělávání
Vývojové centrum mib:lab spolupracuje s absolventy a studenty technických škol v Děčíně
IT řešení pro řízení skladů a optimalizaci zásob pomáhá eshopům
Správa služebních cest v mobilu pro SAP uživatele
Kvalitní IT řešení pomáhá zajistit vysokou úroveň firemní bezpečnosti
IT odborníků je stále málo a poptávka po nich poroste
MIBCON získává nové kompetence v odvětví výrobních a projektově řízených firem
Dokonalé vyhodnocování výkonnosti prodeje v retailu
Big Data mění celý inovační proces
MobileIdea - soutěž o nejlepší nápad firemní mobilní aplikace
Mibcon jako první v ČR s certifikací pro SAP HANA
Podzimní úterky na MIBCONu 2013
Nadační fond Klíček s podporou Mibconu
Trendy v zákaznických systémech pro utility
Identifikace nespolehlivého plátce DPH v SAP
Mobilní informační systémy s integrací do podnikového ERP
MIBCON členem aliance vedoucích SAP dodavatelů pro Čechy a Slovensko
Cena poroty IFMA CZ pro MIBCON za projekt v oblasti facility managementu