Největší současnou výzvou pro celý segment retailu je přechod do plnohodnotného Omnichannel byznysu. Dnešní zákazník neřeší, zda se pohybuje v eshopu, mobilní aplikaci či stojí v kamenném obchodě - očekává, že dostane konzistentní informaci přes všechny kanály.
Omnichannel je zkrátka realitou dneška a naprostou nutností pro budoucnost. Nicméně ani ten nejlepší nástroj nemá kouzelnou moc všechny výzvy Omnichannel vyřešit. Ruku v ruce s implementací musí jít změna strategie, procesů a uvažování celé firmy. Dnes je již jisté, že prodejci ignorující digitální trendy dříve či později skončí.
Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí. Zákazníci je přestávají vnímat odděleně, berou je jako jeden celek. Je normální objednat si zboží online a následně si je vyzvednout na pobočce, stejně tak je normální přijít do obchodu a zjistit, že i když tam daný produkt nemají, mají ho jinde a pošlou mi ho domů.
Virtuální a rozšířená realita
Některé technologické novinky a vychytávky jsou pro firmy spíše otázkou prestiže a možnosti se zviditelnit, ale kdo je začne reálně používat v praxi, bude mít před ostatními obrovský náskok.
Potenciál tu totiž je obrovský, ale je k němu ještě kus cesty. Doba reálného využití se blíží a nejdále je v tomto směru fashion byznys.
Aplikací nejmodernějších technologií do módního byznysu se ve světovém měřítku zabývá společnost Accenture, která své nejnovější závěry každoročně shrnuje ve své studii Technology Vision a je partnerem programu New York Fashion Tech Lab 2018.
Podílí se tak například na vývoji mobilních kamerových technologií či platformy virtuální reality pro zážitkové nakupování.
Nabídky na míru
Nástup technologií přináší do nabízení zboží a služeb nové fenomény. Markantní je rostoucí důraz spotřebitelů na služby na míru, které již technologie bez problémů umožňují vytvořit.
Zkušenosti společnosti Mibcon ukazují, že již dnes se každý pátý prodejce vážně zajímá o nákup technologií, které umožňují sestavovat nabídky zákazníkům zcela na míru. Nejmladší spotřebitelská generace, mileniálové, je dokonce od prodejců vyžaduje.
K vytvoření přístupu a služby na míru však firmy potřebují od zákazníků hodnověrná data a informace. Ty zatím zákazníci paradoxně - zejména v obavě o bezpečí svého soukromí - příliš nechtějí poskytovat.
Článek MIBCON a.s. ze dne středa 5. září 2018
MIBCON Group zastřešuje holdingovou strukturu skupiny firem MIBCON
Omnichannel vychází vstříc zákazníkům s nabídkami na míru
Konzultační společnost MIBCON DIMA rozšiřuje skupinu MIBCON
Chytré sklady pomáhají řešit nedostatek zaměstnanců v logistice
Ochrana soukromí a dat pro SAP
Podniková IT řešení s dvacetiletou historií
20 let MIBCONU na trhu v oblasti podnikových IT řešení
Omnichannel je největším trendem v retail byznysu
Digitální transformace a strojové myšlení zvyšuje efektivitu výroby
Personalizované nabídky pro vánoční nákupy na míru
Nezastupitelná role SAP Hybris Commerce v moderní obchodní společnosti
Děčínské vývojové centrum mib:lab přispívá k regionálnímu rozvoji
Jak lépe poznat přání a potřeby zákazníků
Vývojové centrem mib:lab nabírá další zájemce o technické vzdělávání
Vývojové centrum mib:lab spolupracuje s absolventy a studenty technických škol v Děčíně
IT řešení pro řízení skladů a optimalizaci zásob pomáhá eshopům
Správa služebních cest v mobilu pro SAP uživatele
Kvalitní IT řešení pomáhá zajistit vysokou úroveň firemní bezpečnosti
IT odborníků je stále málo a poptávka po nich poroste
MIBCON získává nové kompetence v odvětví výrobních a projektově řízených firem
Dokonalé vyhodnocování výkonnosti prodeje v retailu
Big Data mění celý inovační proces
MobileIdea - soutěž o nejlepší nápad firemní mobilní aplikace
Mibcon jako první v ČR s certifikací pro SAP HANA
Podzimní úterky na MIBCONu 2013
Nadační fond Klíček s podporou Mibconu
Trendy v zákaznických systémech pro utility
Identifikace nespolehlivého plátce DPH v SAP
Mobilní informační systémy s integrací do podnikového ERP
MIBCON členem aliance vedoucích SAP dodavatelů pro Čechy a Slovensko
Cena poroty IFMA CZ pro MIBCON za projekt v oblasti facility managementu