Postupně přibývají nové prodejní kanály, každý z nich má svá specifika a roli v obchodním procesu. Stačí si jen uvědomit, kolik cest ke zboží sami použijeme, než se rozhodneme pro finální koupi.
"Zkušenosti posledních let ukazují, že neexistuje pouze jediný správný způsob prodeje. Před deseti lety objevily klasické obchody, že doplnit síť kamenných prodejen o online řešení je prakticky nutnost. Dnes zjišťují čistě online prodejci, že rozšířením působnosti i do fyzického kontaktu se zákazníkem mohou posunout svůj business zase o krok kupředu. Je to patrné jak u malých hráčů, tak i kolosů jako například Amazon," říká Ondřej Dědina, ředitel společnosti MIBCON a.s.
Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí. Zákazníci je přestávají vnímat odděleně, berou je jako jeden celek. Je normální objednat si zboží online a následně si je vyzvednout na pobočce, stejně tak je normální přijít do obchodu a zjistit, že i když tam daný produkt nemají, mají ho jinde a pošlou mi ho domů.
Aby vše správně fungovalo k plné spokojenosti zákazníka, je v tomto procesu naprosto zásadní přesnost a správnost údajů. Pokud na webu zjistím, že daný produkt mají na vybrané pobočce v černé barvě a velikosti L, nepředpokládám, že když na pobočku dorazím, dozvím se, že všechna Lka jsou už dávno vyprodána, nicméně naštěstí mají ještě tři modrá Ska.
A právě proto začlenil SAP před pěti lety do svého portfolia produkt Hybris Commerce. Dnes je vidět, jak prozíravé rozhodnutí to bylo. Hybris Commerce není zdaleka jen řešení pro online B2B či B2C. Je to nástroj, který v sobě zahrnuje také komplexní správu katalogu, objednávkový a doručovací systém, věrnostní program či nástroje pro cenotvorbu. Z výčtu je zřejmé, jak nezastupitelnou roli v moderní obchodní společnosti s architekturou omnichannel systému Hybris Commerce hraje.
Z technického hlediska je Hybris Commerce postavený na robustním jádru a systému funkčních komponent napojených na jádro. Tato architektura zajišťuje stabilitu a snadné povyšování systému na nové verze, a zároveň modifikovatelnost či rozšiřitelnost funkcí a komponent.
To je důležitý benefit. Nové verze s přidanými funkcionalitami, které reflektují nejnovější potřeby trhu, jsou totiž uvolňovány každých 6 měsíců. Hybris Commerce funguje buď jako cloudová služba nebo on-premise.
Omnichannel je zkrátka realitou dneška a naprostou nutností pro budoucnost. Nicméně ani ten nejlepší nástroj nemá kouzelnou moc všechny výzvy omnichannel vyřešit. Ruku v ruce s implementací Hybris Commerce musí jít změna strategie, procesů a uvažování celé firmy.
SAP Hybris Commerce je v každém případě řešení, které může na cestě k omnichannel a spokojenému zákazníkovi zásadně pomoci.
Článek MIBCON a.s. ze dne pondělí 6. listopadu 2017
MIBCON Group zastřešuje holdingovou strukturu skupiny firem MIBCON
Omnichannel vychází vstříc zákazníkům s nabídkami na míru
Konzultační společnost MIBCON DIMA rozšiřuje skupinu MIBCON
Chytré sklady pomáhají řešit nedostatek zaměstnanců v logistice
Ochrana soukromí a dat pro SAP
Podniková IT řešení s dvacetiletou historií
20 let MIBCONU na trhu v oblasti podnikových IT řešení
Omnichannel je největším trendem v retail byznysu
Digitální transformace a strojové myšlení zvyšuje efektivitu výroby
Personalizované nabídky pro vánoční nákupy na míru
Nezastupitelná role SAP Hybris Commerce v moderní obchodní společnosti
Děčínské vývojové centrum mib:lab přispívá k regionálnímu rozvoji
Jak lépe poznat přání a potřeby zákazníků
Vývojové centrem mib:lab nabírá další zájemce o technické vzdělávání
Vývojové centrum mib:lab spolupracuje s absolventy a studenty technických škol v Děčíně
IT řešení pro řízení skladů a optimalizaci zásob pomáhá eshopům
Správa služebních cest v mobilu pro SAP uživatele
Kvalitní IT řešení pomáhá zajistit vysokou úroveň firemní bezpečnosti
IT odborníků je stále málo a poptávka po nich poroste
MIBCON získává nové kompetence v odvětví výrobních a projektově řízených firem
Dokonalé vyhodnocování výkonnosti prodeje v retailu
Big Data mění celý inovační proces
MobileIdea - soutěž o nejlepší nápad firemní mobilní aplikace
Mibcon jako první v ČR s certifikací pro SAP HANA
Podzimní úterky na MIBCONu 2013
Nadační fond Klíček s podporou Mibconu
Trendy v zákaznických systémech pro utility
Identifikace nespolehlivého plátce DPH v SAP
Mobilní informační systémy s integrací do podnikového ERP
MIBCON členem aliance vedoucích SAP dodavatelů pro Čechy a Slovensko
Cena poroty IFMA CZ pro MIBCON za projekt v oblasti facility managementu