Moderní docházkové systémy zpracovávají pevnou i pružnou pracovní dobu s rovnoměrným i nerovnoměrným rozdělením, plánují pracovní dobu, směny zaměstnanců a hlídají splnění všech zákonných požadavků a limitů.
Docházkové systémy jsou především určeny pro naplnění povinnosti zaměstnavatelů, uložené Zákoníkem práce, zejména k evidenci pracovní doby, práce přesčas, noční práce a pracovní pohotovosti a dále pracovních cest, dovolených, přestávek a překážek v práci.
Nové trendy evidence docházky
Moderním trendem je použití dotykových tabletů pro implementaci cenově dostupných a přitom funkčně bohatých docházkových terminálů. Docházkové terminály založené na platformě tabletu mohou poskytovat řadu doplňkových funkcí pro uživatele, kteří nemají přístup k vlastnímu počítači.
Zajímavou variantou pro evidenci docházky je mobilní terminál, založený na využití chytrých telefonů - SmartPhone. Zaměstnanci, kteří tráví většinu pracovní doby u zákazníků a na zahraničních pracovních cestách, mohou pořizovat docházkové záznamy prostřednictvím web rozhraní SmartPhone, který poskytuje i funkce geolokace, které lze volitelně využít pro uložení a následnou kontrolu skutečného místa pořízení záznamu.
Vedle terminálů zákazníci často požadují alternativní způsoby pro evidenci docházky, mezi které patří zadání docházky ve web aplikaci, nebo automatické generování docházky podle směn.
Důležité je plánování docházky, které umožňuje prostřednictvím konfigurovatelného systému schvalování zpracovat dovolené, pohotovosti, přesčasy a náhradní volna při respektování organizační struktury a oprávnění nadřízených zaměstnanců.
Plánování směn
Povinností zaměstnavatele je stanovit každému zaměstnanci rozvrh směn a seznámit jej s ním. Docházkový systém musí proto umožnit komfortní sestavení rozvrhu směn pro jednotlivé zaměstnance a pracovní skupiny, na základě požadavků na kapacitu a skladbu profesí, při respektování zákonných limitů, plánovaných dovolených a dalších překážek v práci.
Neméně důležitá je schopnost provádět jednoduše operativní změny v plánu směn a okamžitě je zpřístupnit dotčeným zaměstnancům a jejich vedoucím.
OKbase - modul Docházka
Docházkový modul podnikového informačního systému OKbase eviduje a plánuje docházku (pracovní dobu), přestávky, dovolené, pracovní cesty, práce přesčas, pohotovosti a překážky v práci zaměstnanců. Modul docházka je určen pro evidenci, prohlížení a opravu docházkových dat.
Jednotlivá řešení modulu Docházka:
Článek OKsystem a.s. ze dne úterý 12. března 2013
Integrace Copilotu do aplikací Microsoft 365 přináší revoluční změny v práci firem
IT školení s dotací z projektu NPO - DIGI pro firmu
Podzimní IT kurzy, certifikace a školení
Praktické využití Copilotu v Microsoft 365
Snadnější přístup k dotovaným IT kurzům
Jak využít dotace na IT školení ze vzdělávacího programu Jsem v kurzu
Fresh IT konference představí trendy a nejdůležitější změny v IT
IT kurzy v rámci dotačního programu MPSV fungují a jsou skutečně pro každého
Webinář pro zájemce o školení a certifikace Cisco
Excel jako lehká varianta pro BI
Na FreshAI 2023 zaujmou nejen přednášky
Konference Fresh AI se zaměří na různé úhly pohledu na umělou inteligenci
Fresh IT 2017 - konference zaměřená na technologie Microsoft, Cisco a Linux
IS Sociální dávky pro MPSV zajišťuje OKsystem
Šifrovaná firemní komunikace jednoduše s mini serverem Babelbox
Babelnet - česká platforma pro šifrovanou firemní komunikaci
Nové technologie a trendy v biometrii a čipových kartách na květnové konferenci OKsystem
Petr Panec - nový obchodní ředitel OKsystem
Dynamický biometrický podpis má uplatnění pro libovolná odvětví
BABEL - firemní platforma pro šifrovanou mobilní komunikaci
OKsystem oceněn v soutěži Českých 100 Nejlepších 2014
OKbase pomáhá v péči o zaměstnance Ministerstva kultury
OKbase pomáhá v péči o zaměstnance TS Plzeň
Informační systém OKbase pomáhá v péči o zaměstnance supermarketů BILLA
IS OKbase pomáhá řídit personalistiku a docházku u výrobce lůžek LINET
Úspěšný sedmý ročník konference Smart Cards and Devices Forum 2014
Řízení lidských zdrojů v Contipro zajistí OKbase
Čipové karty pro Krajský úřad Moravskoslezského kraje dodá OKsystem
Nové termíny pro neformální snídaně s OKbase
Aktuálními trendy smart cards a smart devices
S OKbase máte vždy a všude přehled o docházce zaměstnanců
Moderní docházkové systémy
OKsystem pro český eGovernment
OKstartLAB podporuje technologiskou spolupráci mezi USA a ČR
Jana Benáková: nová obchodní ředitelka OKsystem
Školící strředisko OKsystem: nejlepší investicí je do vzdělávání
První oficiální mobilní aplikaci pro IFF vytvořil OKsystem
OKsystem posiluje obchodní tým OKbase
Docházka: nástroj pro plánování a evidenci pracovní doby
Trendy v personálních systémech
OKadresy usnadní přechod na registr RUIAN
Úspěšný třetí ročník SmartCard Forum 2010
Čipové karety Gemalto .NET splňují nároky v prostředí Windows
OKsystem se podílí na řešení studie projektu KONCEPT pro NÚOV